Όσκαρ 2025 Emilia Perez: Πολλοί θεατές απορούν πώς γίνεται να διεκδικεί τόσα βραβεία
Η πολυσυζητημένη μεξικανική ταινία Emilia Pérez, που συγκέντρωσε 13 υποψηφιότητες για Όσκαρ, προκάλεσε αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς πολλοί τη χαρακτηρίζουν ως «τη χειρότερη ταινία όλων των εποχών». Παρόλο που κέρδισε αναγνώριση στο Χόλιγουντ, οι κριτικές από τους θεατές στα social media είναι αρνητικές, για το γεγονός ότι κατάφερε να αποσπάσει τόσες πολλές υποψηφιότητες.
I rewatched Emilia Perez over the weekend to give it a second chance and it is indeed one of the worst movies of 2024.pic.twitter.com/Bn6GHD4wwA
— Films to Films (@filmstofilms_) January 21, 2025
Μετά την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων, πολλοί εξέφρασαν την απογοήτευσή τους στο X (πρώην Twitter). Μερικά σχόλια έγραφαν: «Πώς πήρε το Emilia Pérez υποψηφιότητα για μοντάζ αντί για το Dune ή το Challengers;», «13 υποψηφιότητες για την Emilia Pérez; Ίσως η χειρότερη ταινία με διψήφιες υποψηφιότητες. Ακατανόητο», «Emilia Pérez και Oppenheimer έχουν ίσες υποψηφιότητες. Τι κόσμος είναι αυτός;».
Παρά τη συμμετοχή γνωστών ηθοποιών, όπως οι Αντριάνα Παζ, Ζόι Σαλντάνα και η Καρλά Σοφία Γκασκόν – η οποία έγραψε ιστορία ως η πρώτη τρανς ηθοποιός υποψήφια για Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου – η ταινία φαίνεται να απογοήτευσε πολλούς θεατές. Αντίθετα, η Ζόι Σαλντάνα, υποψήφια για Β’ Γυναικείου Ρόλου, δέχτηκε σχόλια που τόνιζαν ότι άξιζε την αναγνώριση, αλλά όχι για αυτό το έργο.
Η ταινία, που αφηγείται την ιστορία μίας δικηγόρου που βοηθά έναν βαρόνο καρτέλ να εγκαταλείψει τον κόσμο του εγκλήματος μεταμορφώνοντάς τον στη γυναίκα που πάντα ονειρευόταν, περιλαμβάνει υποψηφιότητες για Καλύτερη Ταινία, Καλύτερη Διεθνή Ταινία, Καλύτερη Σκηνοθεσία και Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο. Η μουσική της ταινίας έλαβε δύο υποψηφιότητες για Πρωτότυπο Τραγούδι, προκαλώντας όμως έντονη κριτική.
Το Emilia Pérez είχε ήδη εντυπωσιάσει νωρίτερα φέτος, κερδίζοντας το Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ των Καννών. Στην πρεμιέρα της ταινίας, η συντάκτρια του Elle, Νίνα Γκαρσία, εξήρε την πρωτοτυπία της ταινίας, λέγοντας: «Αυτό είναι ένα κινηματογραφικό θαύμα. Τολμηρό, συγκινητικό και μοναδικό. Αποτελεί το απόλυτο παράδειγμα του τι σημαίνει να αφηγείσαι μια πρωτότυπη ιστορία».
“Today it is proven that art does not understand hate. No one can question my work, even less the fact I am an actress. An actress who deserves to be recognized solely and exclusively for her sublime performance in #EmiliaPerez,” says Karla Sofía Gascón https://t.co/QnW4hfqW4H
— The Hollywood Reporter (@THR) January 23, 2025
Κάρλα Σοφία Γκασκόν για την υποψηφιότητά της για Όσκαρ: Η τέχνη δεν κατανοεί το μίσος
Η Κάρλα Σοφία Γκασκόν είναι η πρώτη τρανς ηθοποιός που διεκδικεί Όσκαρ. Η 52χρονη ηθοποιός από την Ισπανία είναι υποψήφια στην κατηγορία Α’ Γυναικείος Ρόλος για την ερμηνεία της στην ταινία Emilia Perez του Ζακ Οντιάρ, ενώ είχε ήδη κερδίσει και μία υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα. Μόλις ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες, η Γκασκόν δήλωσε στο Hollywood Reporter πως η τέχνη δεν κατανοεί το μίσος, επισημαίνοντας ότι η δουλειά της πρέπει να αξιολογείται ανεξάρτητα από την ταυτότητά της. «Η τέχνη δεν κατανοεί το μίσος. Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει τη δουλειά μου», ανέφερε χαρακτηριστικά, καλώντας τα μέλη της Ακαδημίας να την κρίνουν μόνο για την ερμηνεία της και όχι για την προσωπική της ταυτότητα.
Η ηθοποιός τόνισε τη σημασία της εστίασης στην υποκριτική της και όχι σε εξωτερικούς παράγοντες όπως η εθνικότητα ή η σεξουαλικότητα, λέγοντας: «Ήρθε η ώρα να επικεντρωθούμε στην ερμηνεία μου και να αφήσουμε στην άκρη την εθνικότητά μου, τη σεξουαλικότητά μου ή το χρώμα των μαλλιών μου, για να προχωρήσουμε προς την “ένταξη”». Η ταινία Emilia Perez, η οποία διεκδικεί 13 Όσκαρ, αφηγείται την ιστορία της Ρίτας (Σαλντάνα), μιας δικηγόρου που εργάζεται σε μια δουλειά που δεν εκτιμά τις ικανότητές της. Παρά το γεγονός ότι είναι εξαιρετική στην υπεράσπιση εγκληματιών, της προσφέρεται μια απρόσμενη πρόταση από τον Manitas (Γκασκόν), έναν επικίνδυνο εγκληματία, να τη βοηθήσει να τον βοηθήσει να αποσυρθεί από τον κόσμο της παρανομίας, αλλάζοντας το φύλο του και εξαφανιζόμενος. Αν και το σχέδιο μοιάζει σχεδόν αδύνατο, η Ρίτα ίσως να βρει μια λύση.