Οι θέσεις στάθμευσης στο κέντρο της Αθήνας έχουν εξελιχθεί σε πραγματικό «χρυσάφι», με τις τιμές πώλησης και ενοικίασης να φτάνουν ή ακόμα και να ξεπερνούν αυτές ενός διαμερίσματος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί μια θέση 11 τ.μ. στο Κολωνάκι, η οποία πωλείται έναντι 385.000 ευρώ – δηλαδή περίπου 16.677 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο. Στην ίδια περιοχή, ένα γκαράζ 60 τ.μ. διατίθεται προς 350.000 ευρώ, ενώ μια κλειστή θέση στάθμευσης 12 τ.μ. κοστίζει 200.000 ευρώ. Οι τιμές ενοικίασης είναι εξίσου εντυπωσιακές, με μια θέση 11 τ.μ. σε υπόγειο φυλασσόμενο πάρκινγκ στη Βασιλίσσης Σοφίας να αγγίζει τα 700 ευρώ τον μήνα – ποσό που ξεπερνά το κόστος ενοικίασης για θέση στάθμευσης supercar στο Μονακό. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης Μεσιτών, Κοσμά Θεοδωρίδη, η έλλειψη θέσεων στάθμευσης αποτελεί χρόνιο πρόβλημα στις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, ιδιαίτερα σε περιοχές όπου οι πολυκατοικίες κατασκευάστηκαν σε εποχές που δεν υπήρχε πρόβλεψη για χώρους στάθμευσης.
«Οι υψηλές αυτές τιμές αντικατοπτρίζουν την έλλειψη διαθέσιμων θέσεων αλλά και τη ζήτηση από εταιρείες, όπως διπλωματικές αντιπροσωπείες ή μεγάλα δικηγορικά γραφεία, που μπορούν να καλύψουν αυτά τα κόστη», δήλωσε ο κ. Θεοδωρίδης σε συνέντευξή του στην εκπομπή Buongiorno του MEGA. Παραδέχθηκε επίσης ότι κάποιες από τις τιμές μπορεί να αφορούν εικονικές συναλλαγές, αλλά διευκρίνισε ότι στο Κολωνάκι δεν είναι ασυνήθιστο μια θέση πάρκινγκ να πωλείται για 300.000 ευρώ ή να νοικιάζεται για 600–700 ευρώ τον μήνα.
Το φαινόμενο των υψηλών τιμών επεκτείνεται και στα προάστια της Αθήνας. Στην Κηφισιά, μια θέση στάθμευσης 14 τ.μ. ενοικιάζεται για 1.000 ευρώ τον μήνα – ποσό που συγκρίνεται με τις τιμές ενοικίασης πολυτελών θέσεων στάθμευσης στη Μαρίνα του Μονακό. Παρόμοιες τιμές παρατηρούνται και σε άλλες περιοχές, όπως στου Γκύζη. Ο κ. Θεοδωρίδης εξήγησε ότι οι τιμές ενοικίασης επηρεάζονται από τη ζήτηση και τη διαθεσιμότητα θέσεων σε συγκεκριμένους δρόμους ή γειτονιές, όπου η έλλειψη στάθμευσης είναι ιδιαίτερα έντονη. Η έλλειψη υποδομών στάθμευσης στις ελληνικές πόλεις, σε συνδυασμό με την αυξημένη ζήτηση, συνεχίζει να τροφοδοτεί τις «χρυσές» τιμές για τις θέσεις πάρκινγκ, κάνοντάς τες προνόμιο για λίγους.