Ο αυτοδημιούργητος δισεκατομμυριούχος Reid Hoffman, συνιδρυτής του LinkedIn, γνωρίζει καλά τι χρειάζεται για να πετύχει κανείς στον επιχειρηματικό κόσμο. Από το 2002, όταν ίδρυσε την πλατφόρμα επαγγελματικής δικτύωσης, έως την εξαγορά της από τη Microsoft το 2016 για 26,2 δισεκατομμύρια δολάρια, ο Hoffman έχει χτίσει μια αξιοσημείωτη καριέρα. Έχει διατελέσει μέλος διοικητικών συμβουλίων σε εταιρείες όπως η PayPal, η Airbnb και η ίδια η Microsoft, ενώ το 2022 ίδρυσε την Inflection AI, μια εταιρεία που επικεντρώνεται στη μηχανική νοημοσύνη. Μιλώντας στο podcast The Diary Of A CEO, ο Hoffman αποκάλυψε ότι τρία χαρακτηριστικά είναι ζωτικής σημασίας για κάθε επιχειρηματία που θέλει να ξεχωρίσει: φιλοδοξία, ανθεκτικότητα και επίγνωση.
1. Φιλοδοξία: «Στόχευσε στο φεγγάρι»
Η φιλοδοξία είναι το πρώτο και πιο εμφανές χαρακτηριστικό που αναζητά ο Hoffman σε έναν ιδρυτή. «Μια τρελά μεγάλη φιλοδοξία είναι αυτή που ξεχωρίζει», δήλωσε, προσθέτοντας ότι προτιμά να επενδύει σε άτομα με τη νοοτροπία του «αν πετύχω, θα αλλάξω τον κλάδο μου». Μια τέτοια φιλοδοξία, σύμφωνα με την επιχειρηματία Barbara Corcoran, δείχνει τη διάθεση να καταβάλλετε αδιάκοπες προσπάθειες και να προσαρμόζετε τις στρατηγικές σας όταν τα πράγματα δεν πηγαίνουν όπως τα σχεδιάσατε.
2. Επίγνωση: Η σημασία της ομαδικότητας
Η επίγνωση, μια εξαιρετικά περιζήτητη δεξιότητα, αφορά την κατανόηση τόσο του εαυτού μας όσο και του περιβάλλοντός μας. Ο Hoffman εξηγεί ότι ένας επιτυχημένος ηγέτης πρέπει να έχει ξεκάθαρη εικόνα του πώς να μεταμορφώσει τον κλάδο του, αλλά και να κατανοεί ότι η επιχειρηματικότητα είναι «ομαδικό παιχνίδι, όχι ατομικό». Επιπλέον, η επίγνωση βοηθά στην αποτελεσματική λήψη αποφάσεων και στη δημιουργία υγιών συνεργασιών, βασικό συστατικό για την επιτυχία κάθε εταιρείας.
3. Ανθεκτικότητα: Η δύναμη να ξεπερνάς τα εμπόδια
Η ανθεκτικότητα, ή αλλιώς η ικανότητα προσαρμογής σε αγχωτικές καταστάσεις, είναι το τρίτο και εξίσου σημαντικό χαρακτηριστικό. Ο Hoffman υπογραμμίζει ότι σχεδόν κάθε νεοφυής επιχείρηση θα αντιμετωπίσει προκλήσεις, και η ανθεκτικότητα είναι αυτή που επιτρέπει στους επιχειρηματίες να διατηρήσουν την ψυχραιμία τους και να επικεντρωθούν στους μακροπρόθεσμους στόχους. Ο ίδιος έχει δει από πρώτο χέρι πώς αυτή η δεξιότητα έκανε τη διαφορά σε εταιρείες όπως το LinkedIn, το PayPal και η Airbnb, ειδικά κατά τη διάρκεια δύσκολων περιόδων. «Η ανθεκτικότητα είναι αυτή που σε κρατάει όρθιο, ακόμα και όταν αναρωτιέσαι γιατί ξεκίνησες την ιδέα σου», τόνισε. Σύμφωνα με τον Reid Hoffman, η επιτυχία στον επιχειρηματικό κόσμο απαιτεί έναν συνδυασμό τολμηρής φιλοδοξίας, εσωτερικής επίγνωσης και ψυχικής ανθεκτικότητας. Αυτά τα τρία χαρακτηριστικά είναι που καθορίζουν αν ένας επιχειρηματίας θα καταφέρει όχι μόνο να ξεκινήσει την ιδέα του, αλλά και να τη μετατρέψει σε κάτι που θα αλλάξει τον κόσμο.