Η Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας άνοιξε έναν νέο κύκλο ερευνών για την υπόθεση του πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη, καλώντας τον πρώην CEO της Hellenic Train, Μαουρίτσιο Καποτόρτο, να δώσει ανωμοτί εξηγήσεις για το αδίκημα της ψευδούς κατάθεσης. Η εξέλιξη αυτή έρχεται ένα χρόνο μετά την κατάθεσή του στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, όπου είχε επιχειρήσει να αποποιηθεί οποιαδήποτε ευθύνη της εταιρείας για την τραγωδία, ρίχνοντας όλο το βάρος στον σταθμάρχη.
Ο Καποτόρτο, τότε διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train, είχε υποστηρίξει ότι:
- Η εταιρεία δεν φέρει καμία ευθύνη για το δυστύχημα.
- Οι εκτροχιασμοί και οι αποκλίσεις των τρένων αποτελούν ευθύνη του ΟΣΕ, ως ιδιοκτήτη της υποδομής.
- Αρνήθηκε να απαντήσει σε πολλές από τις ερωτήσεις των βουλευτών.
Η στάση του αυτή προκάλεσε την οργισμένη αντίδραση των μελών της Επιτροπής, οι οποίοι αποφάσισαν να διαβιβάσουν την κατάθεσή του στον εισαγγελέα, προκειμένου να διερευνηθεί το ενδεχόμενο ψευδορκίας. Ακόμη μεγαλύτερη ένταση προκλήθηκε όταν, αντιμέτωπος με την πιθανότητα ποινικής ευθύνης, ο Καποτόρτο αρνήθηκε να υπογράψει την κατάθεσή του. Παράλληλα, όταν οι βουλευτές τον πίεσαν για απαντήσεις, εκείνος υποστήριξε πως δεν καταλάβαινε τον μεταφραστή, προκαλώντας ακόμη μεγαλύτερη δυσφορία στην Επιτροπή.
Η Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας, μετά την παραλαβή της δικογραφίας, ξεκίνησε προκαταρκτική εξέταση, αναθέτοντας σε πταισματοδίκη τη λήψη ανωμοτί κατάθεσης από τον Καποτόρτο.
Βασικά σημεία της διαδικασίας:
Δεν υπάρχει προθεσμία για τη λήψη της κατάθεσης.
Το αδίκημα της ψευδούς κατάθεσης δεν υπόκειται σε παραγραφή, καθώς προηγείται η ολοκλήρωση της κύριας ανάκρισης για το δυστύχημα.
Η Εισαγγελία της Αθήνας ζήτησε από την Εισαγγελία Λάρισας να ενημερωθεί για την πορεία της κύριας ανάκρισης.
Αφού ο Καποτόρτο καταθέσει τις εξηγήσεις του, ο εισαγγελέας θα εξετάσει τον φάκελο της υπόθεσης και θα αποφασίσει αν θα προχωρήσει στην άσκηση ποινικής δίωξης σε βάρος του. Η υπόθεση των Τεμπών συνεχίζει να αποτελεί αντικείμενο εκτεταμένης δικαστικής έρευνας, με τις αρχές να αναζητούν ευθύνες τόσο σε κρατικούς φορείς όσο και σε ιδιωτικές εταιρείες που διαχειρίζονται το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.