Ένα φιλόδοξο έργο που αναμένεται να αναμορφώσει τη Γραμμή 1 του Μετρό (πρώην ΗΣΑΠ) και να διευκολύνει τις μετακινήσεις των κατοίκων της Αττικής προς το λιμάνι του Πειραιά διεκδικεί ο Δήμος Πειραιά. Το έργο αφορά την υπογειοποίηση του τμήματος που συνδέει το Φάληρο με τον τερματικό σταθμό του Πειραιά, μια εξέλιξη που θα αλλάξει ριζικά τη λειτουργικότητα της γραμμής. Το ζήτημα επανήλθε στην επικαιρότητα κατά την 5η ημερίδα με τίτλο «Μαζί σχεδιάζουμε τον Νέο Συγκοινωνιακό Χάρτη της Αττικής», η οποία πραγματοποιήθηκε στις 26 Φεβρουαρίου από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ, το Growthfund (Υπερταμείο), το Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο και τον Δήμο Πειραιά. Ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, τόνισε τη σημασία της υπογειοποίησης του συγκεκριμένου τμήματος της γραμμής, επισημαίνοντας πως πρόκειται για ένα έργο μεγάλης κλίμακας που θα εξυπηρετήσει το σύνολο της Αττικής, διευκολύνοντας τη σύνδεση με το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.
Επί του παρόντος, το συγκεκριμένο τμήμα της Γραμμής 1 είναι υπέργειο, καταλαμβάνοντας πολύτιμο χώρο, ο οποίος θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για τη βελτίωση της κυκλοφορίας και τη διεύρυνση της εισόδου προς τον Πειραιά. Παρότι σχετικές μελέτες έχουν εκπονηθεί εδώ και δύο δεκαετίες, δεν έχει σημειωθεί κάποια ουσιαστική πρόοδος που να οδηγεί στην υλοποίηση του έργου. Το αρχικό σχέδιο της υπογειοποίησης περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, τη δημιουργία ενός υπόγειου ενδιάμεσου σταθμού στην περιοχή του πρώην καπνεργοστασίου Κεράνη, καθώς και την ανύψωση της γραμμής πριν την άφιξή της στον τερματικό σταθμό του Πειραιά.
Με την υλοποίηση του έργου, θα απελευθερωθεί μια σημαντική έκταση, σήμερα κατειλημμένη από τις σιδηροδρομικές γραμμές, δίνοντας τη δυνατότητα αναδιαμόρφωσης του οδικού δικτύου στο κέντρο του Πειραιά. Το θέμα είχε τεθεί προς συζήτηση και πριν από περίπου ένα χρόνο, κατά τη συνάντηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, με τον Δήμαρχο Πειραιά, με στόχο τη διερεύνηση εφικτών λύσεων και την εξασφάλιση της απαιτούμενης χρηματοδότησης για την υλοποίηση του έργου, το οποίο θεωρείται ζωτικής σημασίας για την πόλη.