Η πλειονότητα των κατοίκων της Θεσσαλονίκης θεωρεί ότι το Μετρό βελτίωσε σημαντικά την καθημερινότητά τους. Σύμφωνα με έρευνα της Interview για την POLITIC, το 77% των πολιτών δηλώνει ότι συνέβαλε θετικά στην ποιότητα ζωής, ενώ το 93% το έχει ήδη χρησιμοποιήσει τουλάχιστον μία φορά από την έναρξη λειτουργίας του.
Το 58% των επιβατών έχει αντικαταστήσει το προηγούμενο μεταφορικό του μέσο με το Μετρό. Πριν τη λειτουργία του, οι βασικές επιλογές των πολιτών ήταν:
Ι.Χ.: 45%
Λεωφορεία: 42%
Δίκυκλο: 5%
Ταξί: 4%
Άλλο μέσο: 4%
Παρά τη θετική αποδοχή, η χρήση του Μετρό παραμένει κυρίως περιστασιακή. Μόνο το 12,7% το χρησιμοποιεί καθημερινά, ενώ το 27,2% μετακινείται με αυτό 1-2 φορές την εβδομάδα. Οι βασικοί λόγοι χρήσης του είναι:
Μετάβαση στην εργασία (28,1%)
Ψυχαγωγία και κοινωνικές δραστηριότητες (25,5%)
Προσωπικές υποθέσεις (16,2%)
Οι επιβάτες αξιολογούν θετικά τη λειτουργία του Μετρό, ειδικά σε τομείς όπως:
Χρόνος μετακίνησης: 4,6/5
Άνεση: 4,5/5
Κόστος: 4,5/5
Ασφάλεια: 4,4/5
Συχνότητα δρομολογίων: 4,6/5
Καθαριότητα συρμών & σταθμών: 4,5/5
Ωστόσο, καταγράφονται προβλήματα στην:
Ευκολία χρήσης εισιτηρίων: 3,0/5 – Υπάρχουν δυσκολίες στην έκδοση και επικύρωση.
Πληροφόρηση επιβατών: 3,6/5 – Ανεπαρκής ενημέρωση για καθυστερήσεις και αλλαγές δρομολογίων.
Προσβασιμότητα ΑμεΑ: 4,1/5 – Παρότι η βαθμολογία είναι θετική, υπάρχει περιθώριο βελτίωσης.
Το μεγαλύτερο «αγκάθι»
Ένα 33% των επιβατών έχει βιώσει καθυστερήσεις ή βλάβες, με τις πιο συχνές δυσλειτουργίες να είναι:
Προβλήματα με ακυρωτικά μηχανήματα & κάρτες εισόδου (31,7%)
Βλάβες συρμών (28,7%)
Καθυστερήσεις αναχώρησης/άφιξης (24,4%)
Πόσο επηρεάζουν οι βλάβες τη μετακίνηση;
37% είχαν μικρή καθυστέρηση (5-15 λεπτά).
26% αντιμετώπισαν σοβαρή καθυστέρηση (15+ λεπτά).
20% χρειάστηκε να χρησιμοποιήσουν άλλο μέσο.
17% δεν επηρεάστηκαν ιδιαίτερα.
Ανάγκη για επέκταση του δικτύου
Οι Θεσσαλονικείς ζητούν την άμεση ανάπτυξη νέων γραμμών, με προτεραιότητα στις περιοχές:
Αεροδρόμιο & Κέντρο Καινοτομίας (39,7%)
Σταυρούπολη – Νοσοκομείο Παπαγεωργίου (21,7%)
Κορδελιό / ΚΤΕΛ Μακεδονία (15,9%)
Άνω Εύοσμος (10,7%)
Χαριλάου – Πυλαία (9,8%)
Τσιμισκή (2,1%)
Το Μετρό Θεσσαλονίκης έχει αλλάξει τις μετακινήσεις στην πόλη, προσφέροντας γρηγορότερη, οικονομικότερη και πιο άνετη μεταφορά. Ωστόσο, οι συχνές βλάβες, οι δυσκολίες στα εισιτήρια και η ανάγκη για επέκταση του δικτύου παραμένουν βασικές προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν.