Με τους περισσότερους συναντιόμαστε στο επαγγελματικό μας περιβάλλον καθημερινά.
Η συνεργασία με ανθρώπους που δεν ταιριάζουμε είναι αναπόφευκτο κομμάτι της ζωής μας. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να ανεχόμαστε παράλογες συμπεριφορές. Η Amy Gallo, συγγραφέας και συνεργάτιδα του Harvard Business Review, έχει αναγνωρίσει οκτώ τύπους «δύσκολων ανθρώπων», υποστηρίζοντας πως το πρώτο βήμα για να τους αντιμετωπίσουμε είναι να τους αναγνωρίσουμε. Μεταξύ αυτών, ένας τύπος ξεχωρίζει ως ο πιο δύσκολος.
Οι 8 τύποι δύσκολων ανθρώπων
- Ο Ανασφαλής Προϊστάμενος: Δημιουργεί άγχος με την αναποφασιστικότητά του και μπορεί να υπονομεύει την εξέλιξη των υφισταμένων του.
- Ο Απαισιόδοξος Συνάδελφος: Βλέπει πάντα το αρνητικό σε κάθε κατάσταση, φέρνοντας αρνητική ενέργεια στον χώρο εργασίας.
- Το Θύμα: Πιστεύει ότι όλοι είναι εναντίον του, αποφεύγοντας να αναλάβει την ευθύνη για τα λάθη του.
- Ο «Τα Ξέρω Όλα»: Διακόπτει τις συζητήσεις, θεωρεί ότι έχει πάντα δίκιο, ακόμα και αν κάνει λάθος.
- Ο «Ξέρεις Τι Έχω Περάσει Εγώ»: Χρησιμοποιεί τις δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει ως δικαιολογία για να συμπεριφέρεται αυταρχικά.
- Ο Προκατειλημμένος: Κάνει ανάρμοστα σχόλια και πληγώνει τους γύρω του, χωρίς να το αντιλαμβάνεται.
- Ο Παρτάκιας: Βάζει πάνω απ’ όλα την προσωπική του ανέλιξη, ακόμα και αν αυτό σημαίνει να υπονομεύσει τους άλλους.
- Ο Παθητικά Επιθετικός (Ο Χειρότερος Τύπος): Φαίνεται συμπονετικός, αλλά λειτουργεί υπογείως, εκφράζοντας την εχθρότητά του με έμμεσους τρόπους.
Πώς να αντιμετωπίσετε τον παθητικά επιθετικό άνθρωπο
Σύμφωνα με την ειδικό, οι καλύτεροι τρόποι για να διαχειριστείτε έναν παθητικά επιθετικό συνάδελφο είναι:
- Αποφύγετε να τον χαρακτηρίσετε ως «παθητικά επιθετικό»: Αυτό θα επιδεινώσει τη συμπεριφορά του.
- Εστιάστε στο περιεχόμενο των λόγων του και όχι στον τρόπο που τα λέει.
- Ανακαλύψτε την πραγματική πρόθεση πίσω από τη συμπεριφορά του.
- Μείνετε στο παρόν και μην υποθέτετε τι ήθελε να πει.
- Εξηγήστε του με ήρεμο ύφος πώς η συμπεριφορά του επηρεάζει την ομάδα.
Η διαχείριση δύσκολων ανθρώπων δεν είναι εύκολη, αλλά η αναγνώριση των μοτίβων συμπεριφοράς και η εφαρμογή κατάλληλων στρατηγικών μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία ενός υγιέστερου εργασιακού περιβάλλοντος.

