Βάρη τροχαίο: Το τροχαίο σημειώθηκε στη συμβολή των οδών Αγίας Λαύρας και Τερψιχόρης λίγο μετά τα μεσάνυχτα της Κυριακής
Βαρύ πένθος έχει σκεπάσει τη Βάρη, καθώς ένα τροχαίο δυστύχημα που σημειώθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες κόστισε τη ζωή σε 22χρονο οδηγό, ενώ ο συνοδηγός του, επίσης 22 ετών, δίνει μάχη να κρατηθεί στη ζωή. Το μοιραίο συμβάν εκτυλίχθηκε στη διασταύρωση των οδών Αγίας Λαύρας και Τερψιχόρης, όταν το αυτοκίνητο εκτράπηκε της πορείας του και προσέκρουσε με δύναμη σε τοίχο. Η σύγκρουση ήταν τόσο ισχυρή που απαιτήθηκε επιχείρηση απεγκλωβισμού από την Πυροσβεστική.
Τραγωδία στον Βόλο: Νεκρό νέο ζευγάρι μετά από σφοδρή σύγκρουση μηχανής με αγροτικό
Με τη χρήση διασωστικής σειράς, πραγματοποιήθηκε απεγκλωβισμός ενός τραυματισμένου ατόμου και ενός χωρίς τις αισθήσεις του από ΕΙΧ όχημα και παραδόθηκαν σε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, στη συμβολή των οδών Αγ. Λαύρας και Τερψιχόρης στη Βάρη Αττικής. Επιχείρησαν 5 #πυροσβέστες με 2…
— Πυροσβεστικό Σώμα (@pyrosvestiki) March 9, 2025
Στο σημείο επιχείρησαν πέντε πυροσβέστες με δύο οχήματα, χρησιμοποιώντας διασωστικό εξοπλισμό για να απελευθερώσουν τους δύο επιβαίνοντες. Ο οδηγός, αν και αρχικά βρέθηκε με τις αισθήσεις του, δεν κατάφερε να κρατηθεί στη ζωή και κατέληξε λίγες ώρες αργότερα στο νοσοκομείο. Ο συνοδηγός, βαριά τραυματισμένος, εξακολουθεί να νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση. Πληροφορίες αναφέρουν πως οι δύο νεαροί ενδέχεται να είχαν καταναλώσει αλκοόλ, γεγονός που διερευνάται στο πλαίσιο της προανάκρισης. Οι αρχές εξετάζουν τα αίτια του δυστυχήματος, ενώ η τοπική κοινωνία είναι συγκλονισμένη από την τραγική εξέλιξη.
Αύξηση σοκ στα θανατηφόρα τροχαία
Η απώλεια των δύο νέων στη Βάρη έρχεται να προστεθεί σε ένα αυξανόμενο κύμα θανατηφόρων τροχαίων στη χώρα, με τα στατιστικά να προκαλούν ανησυχία. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων, το 2024 σημειώθηκαν 665 θάνατοι από τροχαία, αριθμός αυξημένος κατά 26,9% σε σύγκριση με το 2020, όταν οι νεκροί ήταν 524. Ο πρόεδρος του συλλόγου, Γιάννης Λιονάκης, επισήμανε ότι οι αριθμοί αυτοί δεν αντικατοπτρίζουν πλήρως την πραγματικότητα, καθώς καταγράφονται μόνο τα θύματα που πεθαίνουν άμεσα ή εντός ενός μήνα από το ατύχημα. Δεν υπολογίζονται όσοι χάνουν τη ζωή τους αργότερα από επιπλοκές, ούτε οι χιλιάδες τραυματίες που μένουν με μόνιμες αναπηρίες. «Για κάθε θάνατο, αντιστοιχούν τουλάχιστον έξι σοβαρά τραυματίες», τόνισε χαρακτηριστικά. Η αύξηση των θανατηφόρων τροχαίων αναιρεί τις δεσμεύσεις της χώρας για μείωση των θανάτων κατά 50% έως το 2030, όπως προέβλεπε η Λευκή Βίβλος για την Οδική Ασφάλεια. Παρά τη βελτίωση των ελληνικών οδικών υποδομών, οι παραβάσεις του ΚΟΚ παραμένουν σε υψηλά επίπεδα.
Κύριες αιτίες των δυστυχημάτων είναι:
- Υπερβολική ταχύτητα
- Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
- Χρήση κινητού κατά την οδήγηση
- Απουσία κράνους και ζώνης ασφαλείας
Ο κ. Λιονάκης εξέφρασε προβληματισμό για την απουσία της Ελλάδας από διεθνή συνέδρια για την οδική ασφάλεια, όπως αυτά που πραγματοποιήθηκαν πρόσφατα στη Σουηδία και στο Μαρόκο, όπου συμμετείχαν 101 υπουργοί και εκπρόσωποι διεθνών οργανισμών.
Για να ανακοπεί το κύμα των τροχαίων, ο ειδικός ζήτησε:
- Ενίσχυση της αστυνόμευσης στους δρόμους με φυσική παρουσία και κάμερες ελέγχου
- Ριζική βελτίωση της εκπαίδευσης των νέων οδηγών
- Αυστηρότερους ελέγχους στην κυκλοφορία
«Η οδική ασφάλεια πρέπει να αναγνωριστεί ως εθνική προτεραιότητα. Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να μετράμε θύματα στους δρόμους μας», κατέληξε.
