Βόλος τροχαίο: Οι δύο επιβάτες της μηχανής φορούσαν κράνη - Αρνητικός σε αλκοτέστ βρέθηκε ο 82χρονος οδηγός του αγροτικού
Ανείπωτη θλίψη έχει σκορπίσει η φονική σύγκρουση που σημειώθηκε το βράδυ της Κυριακής στο οδικό δίκτυο Βόλου – Άγριας, στο ύψος των Πλατανιδίων. Ένα αγροτικό όχημα συγκρούστηκε με μηχανή μεγάλου κυβισμού, προκαλώντας τον ακαριαίο θάνατο του 31χρονου Κώστα Παπακωνσταντίνου και της 32χρονης συζύγου του, Κερασίας Αλιμαντίρη. Το νιόπαντρο ζευγάρι, που είχε παντρευτεί μόλις τον περασμένο Σεπτέμβριο, είχε βγει για τη βραδινή του βόλτα, όμως η μοίρα έμελλε να τους προδώσει.

Παρά το γεγονός ότι φορούσαν τα κράνη τους, η σφοδρότητα της σύγκρουσης δεν τους άφησε κανένα περιθώριο επιβίωσης. Μερικά μέτρα πιο πίσω, ένα άλλο ζευγάρι παρακολουθούσε ανήμπορο την τραγωδία να εκτυλίσσεται μπροστά στα μάτια του. Οι στενοί φίλοι των θυμάτων, που ακολουθούσαν με άλλο όχημα, πάγωσαν βλέποντας το δυστύχημα να συμβαίνει σε κλάσματα δευτερολέπτου. «Δεν προλάβαμε να κάνουμε τίποτα… Τους είδαμε να φεύγουν από τη μηχανή και να εκτοξεύονται στον αέρα… Ήταν αδύνατο να βοηθήσουμε», ανέφεραν συγκλονισμένοι.


82χρονος οδηγός τού αγροτικού – «Δεν είδα τη μηχανή»
Το αγροτικό όχημα, που συγκρούστηκε με τη μηχανή, οδηγούσε ένας 82χρονος. Ο ηλικιωμένος άνδρας, φανερά σοκαρισμένος, δεν μπορούσε να εξηγήσει στις αρχές πώς ακριβώς συνέβη το τροχαίο. «Δεν κατάλαβα τι έγινε… Δεν είδα τη μηχανή… Ξαφνικά βγήκα στον δρόμο και μετά αντιλήφθηκα τι συνέβη», φέρεται να είπε στους αστυνομικούς που έφτασαν στο σημείο. Παρά το γεγονός ότι υποβλήθηκε σε αλκοτέστ, το οποίο βγήκε αρνητικό, οι αρχές εκτιμούν ότι η ηλικία του ίσως έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο δυστύχημα, καθώς τα αντανακλαστικά του μπορεί να μην ήταν επαρκή.
Πώς συνέβη το δυστύχημα
Οι πρώτες εκτιμήσεις αναφέρουν πως το δυστύχημα σημειώθηκε όταν το αγροτικό όχημα εξήλθε από αγροτική οδό, μπαίνοντας στον κεντρικό δρόμο. Την ίδια στιγμή, η μηχανή, στην οποία επέβαινε το ζευγάρι, κινούνταν με ταχύτητα προς Βόλο. Ο οδηγός της μηχανής δεν πρόλαβε να αντιδράσει και έπεσε με δύναμη πάνω στο αγροτικό, με αποτέλεσμα οι δύο επιβάτες να εκτιναχθούν σε απόσταση 12 μέτρων. Ο θάνατός τους ήταν ακαριαίος. Στο σημείο επικράτησε αναστάτωση, καθώς δεκάδες οδηγοί που επέστρεφαν στον Βόλο σταμάτησαν για να δουν τι είχε συμβεί. Άμεσα ειδοποιήθηκε το ΕΚΑΒ, όμως οι διασώστες διαπίστωσαν ότι οι δύο νέοι είχαν ήδη αφήσει την τελευταία τους πνοή. Οι σοροί τους μεταφέρθηκαν στο Νοσοκομείο Βόλου, όπου οι οικογένειές τους, σε κατάσταση σοκ, αδυνατούσαν να πιστέψουν την τραγωδία που τους χτύπησε τόσο απρόσμενα. Το Τμήμα Τροχαίας Βόλου έχει αναλάβει την προανάκριση για τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος.
Αύξηση σοκ στα θανατηφόρα τροχαία
Η απώλεια των δύο νέων στη Βάρη έρχεται να προστεθεί σε ένα αυξανόμενο κύμα θανατηφόρων τροχαίων στη χώρα, με τα στατιστικά να προκαλούν ανησυχία. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων, το 2024 σημειώθηκαν 665 θάνατοι από τροχαία, αριθμός αυξημένος κατά 26,9% σε σύγκριση με το 2020, όταν οι νεκροί ήταν 524. Ο πρόεδρος του συλλόγου, Γιάννης Λιονάκης, επισήμανε ότι οι αριθμοί αυτοί δεν αντικατοπτρίζουν πλήρως την πραγματικότητα, καθώς καταγράφονται μόνο τα θύματα που πεθαίνουν άμεσα ή εντός ενός μήνα από το ατύχημα. Δεν υπολογίζονται όσοι χάνουν τη ζωή τους αργότερα από επιπλοκές, ούτε οι χιλιάδες τραυματίες που μένουν με μόνιμες αναπηρίες. «Για κάθε θάνατο, αντιστοιχούν τουλάχιστον έξι σοβαρά τραυματίες», τόνισε χαρακτηριστικά. Η αύξηση των θανατηφόρων τροχαίων αναιρεί τις δεσμεύσεις της χώρας για μείωση των θανάτων κατά 50% έως το 2030, όπως προέβλεπε η Λευκή Βίβλος για την Οδική Ασφάλεια. Παρά τη βελτίωση των ελληνικών οδικών υποδομών, οι παραβάσεις του ΚΟΚ παραμένουν σε υψηλά επίπεδα.
Κύριες αιτίες των δυστυχημάτων είναι:
- Υπερβολική ταχύτητα
- Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
- Χρήση κινητού κατά την οδήγηση
- Απουσία κράνους και ζώνης ασφαλείας
Ο κ. Λιονάκης εξέφρασε προβληματισμό για την απουσία της Ελλάδας από διεθνή συνέδρια για την οδική ασφάλεια, όπως αυτά που πραγματοποιήθηκαν πρόσφατα στη Σουηδία και στο Μαρόκο, όπου συμμετείχαν 101 υπουργοί και εκπρόσωποι διεθνών οργανισμών.
Για να ανακοπεί το κύμα των τροχαίων, ο ειδικός ζήτησε:
- Ενίσχυση της αστυνόμευσης στους δρόμους με φυσική παρουσία και κάμερες ελέγχου
- Ριζική βελτίωση της εκπαίδευσης των νέων οδηγών
- Αυστηρότερους ελέγχους στην κυκλοφορία
«Η οδική ασφάλεια πρέπει να αναγνωριστεί ως εθνική προτεραιότητα. Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να μετράμε θύματα στους δρόμους μας», κατέληξε.
