Η πολιτική αντιπαράθεση μεταξύ κυβέρνησης και ΠΑΣΟΚ παραμένει έντονη
Η πολιτική αντιπαράθεση μεταξύ κυβέρνησης και ΠΑΣΟΚ παραμένει έντονη, με αφορμή τόσο την παρουσία του Νίκου Ανδρουλάκη στα Τέμπη όσο και το περιεχόμενο του email Τριαντόπουλου. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, στη διάρκεια της ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών, επέκρινε το ΠΑΣΟΚ και τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης, υποστηρίζοντας ότι δεν παρουσίασαν στοιχεία που να αποδεικνύουν κάποια εντολή για το φερόμενο “μπάζωμα” του χώρου του δυστυχήματος. Αντίθετα, τόνισε πως το μοναδικό τεκμηριωμένο στοιχείο είναι το email που προσκόμισε ο κ. Τριαντόπουλος.
Μαρία Καρυστιανού: «Οι νεκροί στα Τέμπη είναι τουλάχιστον 85 – Βρέθηκε DNA – Το έκρυψαν για να μην εξαγριωθεί ο κόσμος
Αναφερόμενος στο κλίμα που επικρατούσε τις πρώτες ημέρες μετά την τραγωδία, ο κ. Μαρινάκης επεσήμανε ότι κανείς τότε δεν έκανε λόγο για “τόπο εγκλήματος”, αλλά όλοι μιλούσαν για “τόπο δυστυχήματος”. Σημείωσε ότι οι πυροσβέστες ενημέρωσαν τους πολιτικούς αρχηγούς για τις ενέργειες που πραγματοποιούνταν στο σημείο και υπενθύμισε την παρουσία του κ. Ανδρουλάκη εκεί την επομένη της τραγωδίας.
Στη συνέχεια, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος υπογράμμισε ότι η δικαιοσύνη είναι η μόνη αρμόδια να αξιολογήσει τυχόν ευθύνες και παραλείψεις, και όχι τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Παράλληλα, χαρακτήρισε το αφήγημα της αντιπολίτευσης περί “μπαζώματος” με σκοπό τη συγκάλυψη ως καταρρέον, επικαλούμενος τη σελίδα 116 της έκθεσης του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, την οποία, όπως είπε, κανένα κόμμα της αντιπολίτευσης δεν ανέφερε.

Λίγο αργότερα, το ΠΑΣΟΚ απάντησε μέσω του εκπροσώπου του, Κώστα Τσουκαλά, κατηγορώντας την κυβέρνηση για τοξικότητα και επιθετική ρητορική. Σύμφωνα με το ΠΑΣΟΚ, η κυβέρνηση επιχειρεί να εμπλέξει τους πολιτικούς αρχηγούς της αντιπολίτευσης στην υπόθεση του μπαζώματος, παρότι αυτοί επισκέφθηκαν την περιοχή μόνο για να ενημερωθούν. Ο κ. Τσουκαλάς κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι προσπαθεί να αποσείσει τις ευθύνες της για την τραγωδία, ενώ τόνισε πως το email του κ. Τριαντόπουλου αποδεικνύει ότι ο τελευταίος, ως απεσταλμένος του πρωθυπουργού, είχε πλήρη γνώση της αλλοίωσης του τόπου του δυστυχήματος. Υποστήριξε, επίσης, ότι η απόφαση για το μπάζωμα ελήφθη τρεις ημέρες μετά το συμβάν, χωρίς την παρουσία των δικαστικών αρχών, γεγονός που, σύμφωνα με τον ίδιο, οδήγησε στην παραπομπή τεσσάρων υπηρεσιακών παραγόντων στη δικαιοσύνη.
Επιπλέον, το ΠΑΣΟΚ επιτέθηκε στην κυβέρνηση για τις προτάσεις της αναφορικά με τη συνταγματική αναθεώρηση, υποστηρίζοντας ότι το ίδιο το ΠΑΣΟΚ ήταν αυτό που άνοιξε τη συζήτηση για τις θεσμικές αλλαγές στη δικαιοσύνη, ενώ η Νέα Δημοκρατία αντιδρούσε αρχικά. Ο κ. Τσουκαλάς κατέληξε λέγοντας ότι οι αναφορές της κυβέρνησης σε αξιοκρατία και διαφάνεια είναι ανακόλουθες με την πολιτική της πρακτική. Από την πλευρά της, η κυβέρνηση απάντησε μέσω πηγών, κατηγορώντας το ΠΑΣΟΚ για “αναπαραγωγή ψευδών ειδήσεων” και για άρνηση να τοποθετηθεί με σαφήνεια σε κρίσιμα ζητήματα, όπως η αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος για τα μη κρατικά πανεπιστήμια. Οι ίδιες πηγές ζήτησαν από το ΠΑΣΟΚ να αποσαφηνίσει τη θέση του στο θέμα, κατηγορώντας το για ασυνέπεια στη στάση του απέναντι στη μεταρρύθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Ανδρουλάκης, σε συνέντευξή του στο Mega, απέρριψε τα κυβερνητικά επιχειρήματα, δηλώνοντας ότι δεν πρόκειται να εμπλακεί σε “παζάρια” για το Σύνταγμα. Υπεραμύνθηκε της παρουσίας του στα Τέμπη την επόμενη ημέρα της τραγωδίας, τονίζοντας ότι οι πολιτικοί αρχηγοί που επισκέφθηκαν την περιοχή δεν φέρουν καμία ευθύνη για τις μετέπειτα εξελίξεις. Επεσήμανε, επίσης, ότι η κυβέρνηση δεν έδωσε καμία ουσιαστική απάντηση στη Βουλή για την τραγωδία των Τεμπών και κατηγόρησε τον πρωθυπουργό για αμετανόητη και αδίστακτη πολιτική στάση. Αναφερόμενος στην αναθεώρηση του άρθρου 16, ο κ. Ανδρουλάκης υποστήριξε ότι το ΠΑΣΟΚ δεν πρόκειται να δώσει “λευκή επιταγή” στη Νέα Δημοκρατία για τη διαμόρφωση της σχετικής διατύπωσης και σημείωσε ότι η κυβερνητική πολιτική στον τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης εξυπηρετεί ιδιωτικά συμφέροντα αντί της ουσιαστικής αναβάθμισης του εκπαιδευτικού συστήματος.
