Η αναβάθμιση των μέσων μαζικής μεταφοράς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, η ολοκλήρωση κρίσιμων οδικών έργων και η ανάταξη του ελληνικού σιδηρόδρομου βρίσκονται στο επίκεντρο της στρατηγικής που χαράσσει η κυβέρνηση στον τομέα των μεταφορών και των υποδομών. Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, συνοδευόμενος από τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη, επισκέφθηκε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπου είχε συνεργασία με τη νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου, στο πλαίσιο των τακτικών επισκέψεων που καθιερώνει η κυβέρνηση σε κρίσιμους τομείς της δημόσιας διοίκησης.
Στη σύσκεψη συζητήθηκαν οι βασικές προτεραιότητες, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην πρόοδο των έργων που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Μεταξύ αυτών, ξεχωρίζει το οδικό έργο Πάτρα – Πύργος, του οποίου η πρώτη φάση αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τον Ιούλιο του 2025, με την επόμενη να ακολουθεί ως το τέλος του έτους. Ο αυτοκινητόδρομος Καλαμπάκα – Εγνατία (τμήμα του Ε65) προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί στα μέσα του 2026, ενώ το fly over της Θεσσαλονίκης τοποθετείται χρονικά στις αρχές του 2027. Οι επεκτάσεις του μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά, με πέντε νέους σταθμούς, αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι τα τέλη του 2025, ενώ για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), όπου πρόσφατα αναδείχθηκε ως ανάδοχος η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η σύμβαση προβλέπεται να υπογραφεί εντός Απριλίου, ώστε να διασφαλιστεί η έγκαιρη χρηματοδότηση του έργου εντός των προθεσμιών που θέτει το RRF.
Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε επίσης στην αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, με έμφαση στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, που θα εξοπλιστεί με σύγχρονα συστήματα ασφαλείας. Παράλληλα, σημείωσε ότι η βελτίωση της λειτουργίας του σιδηρόδρομου απαιτεί πιο ευέλικτες διαδικασίες που θα κινούνται εντός του ευρωπαϊκού νομοθετικού πλαισίου, ενώ υπογράμμισε την ανάγκη αναδιοργάνωσης του οργανισμού με νέο προσωπικό και τεχνοκρατική διοίκηση.
Ανακοινώσεις αναμένονται και για τα μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς στις αρχές Απριλίου θα παρουσιαστεί το σχέδιο αναβάθμισής τους. Αυτό θα περιλαμβάνει την παραλαβή νέων λεωφορείων, τη βελτίωση της συχνότητας των δρομολογίων, την πρόσληψη νέων οδηγών, καθώς και τον εκσυγχρονισμό των συρμών της Γραμμής 1 και των Γραμμών 2 και 3 του μετρό.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε επίσης ειδική αναφορά στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ο οποίος έχει ήδη περάσει από εκτενή διαβούλευση και σύντομα θα εισαχθεί στη Βουλή. Ο νέος ΚΟΚ αναμένεται να επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο οδήγησης και τήρησης των κανόνων κυκλοφορίας. Την κυβερνητική δέσμευση για την προώθηση των έργων υποδομών και μεταφορών επανέλαβαν, με ξεχωριστές δηλώσεις τους, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας και ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, επισημαίνοντας ότι τα μεγάλα αυτά έργα θα αποτελέσουν καταλύτη για τον εκσυγχρονισμό των μεταφορών και τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών.