Αναμένεται να λειτουργήσει το 2035
Με φόντο τη φιλόδοξη στρατηγική της για παγκόσμια πρωτοκαθεδρία στις αερομεταφορές, η Κίνα κατασκευάζει το μεγαλύτερο αεροδρόμιο παγκοσμίως σε τεχνητό νησί, στα ανοικτά των βορειοανατολικών ακτών της χώρας. Πρόκειται για το Διεθνές Αεροδρόμιο Dalian Jinzhou Bay, ένα μεγαλεπήβολο έργο που συνδυάζει τεχνολογική και κατασκευαστική υπεροχή με εντυπωσιακή κλίμακα. Το νέο αεροδρόμιο αναπτύσσεται σε νησί που διαμορφώνεται εξ ολοκλήρου από ανθρώπινο χέρι και θα εκτείνεται σε έκταση 20 τετραγωνικών χιλιομέτρων. Οι προβλέψεις μιλούν για τέσσερις διαδρόμους προσγείωσης και έναν τεράστιο επιβατικό σταθμό συνολικής επιφάνειας 900.000 τετραγωνικών μέτρων. Μόλις ολοκληρωθεί, θα είναι σε θέση να εξυπηρετεί έως και 80 εκατομμύρια επιβάτες τον χρόνο με περισσότερες από 540.000 πτήσεις. Η πρώτη φάση του έργου αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία έως το 2035. Το έργο προχωρά με σταθερούς ρυθμούς, ενώ οι εικόνες που μοιράστηκε η ομάδα του αεροδρομίου στα κινεζικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης απεικονίζουν το γιγαντιαίο κατασκεύασμα να «αναδύεται από τη θάλασσα όπως ο ήλιος στην ανατολή», όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται.
Το Dalian Jinzhou Bay, όταν ολοκληρωθεί, θα ξεπεράσει σε μέγεθος και δυναμική άλλα εντυπωσιακά αεροδρόμια που έχουν κατασκευαστεί σε τεχνητά νησιά, όπως το Kansai στην Ιαπωνία και το διεθνές αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ. Οι προκλήσεις της κατασκευής, σύμφωνα με τον επικεφαλής μηχανικό Li Xiang, είναι εξαιρετικά σύνθετες. Όπως δήλωσε σε κρατικά μέσα, το έργο αντιμετωπίζει δύσκολες γεωλογικές συνθήκες, υψηλές απαιτήσεις γεωτρήσεων και πίεση για αυστηρή τήρηση του χρονοδιαγράμματος και των ποιοτικών προδιαγραφών.
Η ανάγκη για ένα νέο αεροδρόμιο στην περιοχή προέκυψε από τον κορεσμό του υφιστάμενου διεθνούς αεροδρομίου Dalian Zhoushuizi, το οποίο εξυπηρετεί την πόλη σχεδόν επί έναν αιώνα. Παρά τις επανειλημμένες επεκτάσεις του, η δυναμική ανάπτυξη των αερομεταφορών στην Κίνα απαιτούσε ένα νέο κέντρο διεθνούς εμβέλειας. Σύμφωνα με το CNN Travel, η ιδέα του νέου αεροδρομίου βρίσκεται στο τραπέζι από το 2003, ωστόσο ουσιαστική πρόοδος σημειώθηκε μόλις τα τελευταία χρόνια, με τη χώρα να επιταχύνει τον ρυθμό κατασκευής νέων αεροπορικών κόμβων.
Η Κίνα δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην ανάπτυξη του αεροπορικού της δικτύου, με στόχο να ξεπεράσει τις Ηνωμένες Πολιτείες και να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη αγορά αερομεταφορών στον κόσμο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της στρατηγικής αυτής ήταν και το άνοιγμα του δεύτερου αεροδρομίου του Πεκίνου, Daxing (PKX), το 2019, το οποίο εγκαινιάστηκε με πανηγυρικό τρόπο στην 70ή επέτειο από την ίδρυση της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας. Σύμφωνα με κυβερνητικές δηλώσεις εκείνης της περιόδου, η χώρα θα χρειαστεί συνολικά 450 αεροδρόμια έως το 2035 για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση στις εσωτερικές και διεθνείς πτήσεις. Το Dalian Jinzhou Bay αποτελεί ακόμη ένα δείγμα της κινεζικής προσέγγισης για τεχνολογική υπεροχή μέσω έργων εμβληματικού χαρακτήρα – και ταυτόχρονα έναν αεροπορικό σταθμό με βλέμμα στο μέλλον των μετακινήσεων, στην καρδιά της Ασίας.
