Αναστάτωση προκλήθηκε στην Ιαπωνία όταν πελάτης γνωστής αλυσίδας γρήγορου φαγητού εντόπισε αρουραίο μέσα στη σούπα μίσο που του σερβιρίστηκε. Το περιστατικό, σε συνδυασμό με την εμφάνιση εντόμου σε άλλο πιάτο, οδήγησε τη διοίκηση της εταιρείας Sukiya στην απόφαση να αναστείλει τη λειτουργία σχεδόν όλων των 1.970 καταστημάτων της στη χώρα, προκειμένου να ληφθούν δραστικά μέτρα καθαρισμού και απολύμανσης. Σε επίσημη ανακοίνωσή της, η εταιρεία ζήτησε συγγνώμη από τους πελάτες, αναφέροντας πως το περιστατικό με τον αρουραίο σημειώθηκε πριν από δύο μήνες, ενώ πρόσφατα εντοπίστηκε έντομο σε κατάστημα στο Τόκιο, γεγονός που κινητοποίησε άμεσα τη διοίκηση. Η αναστολή λειτουργίας θα διαρκέσει από τις 31 Μαρτίου έως τις 4 Απριλίου, με εξαίρεση κάποια καταστήματα που βρίσκονται εντός εμπορικών κέντρων. Όπως επισημαίνει η οικονομική εφημερίδα Nikkei, τα υπόλοιπα καταστήματα θα κλείσουν μόλις το επιτρέψουν οι επιχειρησιακές συνθήκες, ώστε να ολοκληρωθεί ο απαραίτητος έλεγχος.
“Sukiya, a major 🇯🇵beef bowl chain, has announced that a rat had been found in the miso soup served to customers at a store in Tottori Prefecture.”
If you’re traveling to Japan, you need to be aware of food safety problems, which have been frequent in recent years.🤮 pic.twitter.com/r0JnUbEtXl— ShanghaiPanda (@thinking_panda) March 25, 2025
Η Sukiya είναι μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες ταχυφαγείων στην Ιαπωνία, γνωστή κυρίως για το δημοφιλές πιάτο γκιουντόν – βοδινό κρέας με ρύζι. Διαθέτει σχεδόν 2.000 εστιατόρια σε όλη τη χώρα και εξυπηρετεί χιλιάδες πελάτες καθημερινά. Η Ιαπωνία είναι διεθνώς αναγνωρισμένη για το υψηλό επίπεδο υγιεινής και ασφάλειας τροφίμων που τηρεί, με τις περιπτώσεις τροφικής δηλητηρίασης ή ανάκλησης προϊόντων να είναι σπάνιες και να προκαλούν μεγάλη δημοσιότητα. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 2024 καταγράφηκε ανάκληση 100.000 πακέτων κομμένου ψωμιού, όταν σε δύο από αυτά εντοπίστηκε τεμαχισμένος αρουραίος – ένα περιστατικό που επίσης είχε προκαλέσει έντονη ανησυχία στην κοινή γνώμη.
Η υπόθεση με τον αρουραίο στη σούπα μίσο της Sukiya αποτελεί υπενθύμιση ότι ακόμη και οι πιο οργανωμένες αλυσίδες δεν είναι άτρωτες. Τα μέτρα που λαμβάνονται αναμένεται να αποκαταστήσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, ωστόσο το πλήγμα για την εικόνα της εταιρείας είναι ήδη σημαντικό.