Γιατί δεν πρέπει να γεμίζουμε το ρεζερβουάρ: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί

PLUS

Γιατί δεν πρέπει να γεμίζουμε το ρεζερβουάρ: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

Τι πρέπει να προσέχετε όταν φουλάρετε καύσιμα – Οι παγίδες που κρύβει το γεμάτο ρεζερβουάρ

30.03.2025 | 19:16

Με την τιμή της αμόλυβδης να ξεπερνά τα 1,77 ευρώ ανά λίτρο, η μετακίνηση με αυτοκίνητο γίνεται ολοένα και πιο κοστοβόρα. Παρά την οικονομική επιβάρυνση, το Ι.Χ. παραμένει για πολλούς βασικό μέσο μεταφοράς, με την επίσκεψη στο πρατήριο να θεωρείται αναπόφευκτη – έστω και περιορισμένη. Προκειμένου να περιορίσουν τα έξοδα, αρκετοί οδηγοί επιλέγουν να γεμίζουν το ρεζερβουάρ μόνο όσο χρειάζεται για τις απαραίτητες μετακινήσεις. Υπάρχουν, ωστόσο, και εκείνοι που συνεχίζουν να «γεμίζουν μέχρι τέρμα» σε κάθε ανεφοδιασμό. Η συνήθεια του πλήρους γεμίσματος, όσο συνηθισμένη κι αν είναι, δεν είναι πάντα αθώα. Παρακάτω παρουσιάζονται τρεις βασικοί λόγοι για τους οποίους χρειάζεται προσοχή: Παρότι τις περισσότερες φορές ο ανεφοδιασμός γίνεται από έμπειρο προσωπικό, δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο της υπερχείλισης καυσίμου.

Το επιπλέον καύσιμο που ξεχειλίζει από το στόμιο μπορεί να οδηγήσει σε:

  • Ανάφλεξη από εξωτερική πηγή

  • Φθορά στο χρώμα και τη βαφή του αμαξώματος

  • Περιβαλλοντική ρύπανση

Αν υπάρξει διαρροή, η άμεση πλύση με νερό μπορεί να περιορίσει τις συνέπειες. Ωστόσο, είναι προτιμότερο να αποφεύγεται η υπερβολική ποσότητα καυσίμου εξαρχής. Ένα γεμάτο ρεζερβουάρ αυξάνει το συνολικό βάρος του οχήματος, γεγονός που – έστω και οριακά – επιδρά στην κατανάλωση καυσίμου. Η διαφορά μεταξύ 20 και 45 λίτρων μπορεί να μοιάζει ασήμαντη σε καθημερινή βάση, αλλά σε βάθος χρόνου επηρεάζει το συνολικό κόστος καυσίμων. Σε συνδυασμό με επιπλέον βάρος από αποσκευές ή περιττά αντικείμενα στο όχημα, η επιβάρυνση γίνεται ακόμα μεγαλύτερη. Παρότι η βενζίνη και το diesel προέρχονται από πετρέλαιο με μεγάλη ανθεκτικότητα στον χρόνο, όταν μετατρέπονται σε καύσιμα για οχήματα, περιέχουν πρόσθετα που είναι ευαίσθητα σε:

  • Θερμότητα

  • Οξυγόνο

  • Υγρασία

Αν το καύσιμο μείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα αχρησιμοποίητο στο ρεζερβουάρ, χάνει μέρος των ιδιοτήτων του.

Αυτό μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη λειτουργία του κινητήρα, οδηγώντας σε:

  • Δυσκολία στην εκκίνηση

  • Προβλήματα στην καύση (πειράκια)

  • Ανάπτυξη μικροοργανισμών που φράσσουν τα μπεκ, την τρόμπα ή το φίλτρο

Για τα οχήματα που χρησιμοποιούνται σπάνια, δεν ενδείκνυται το πλήρες γέμισμα του ρεζερβουάρ. Η συνήθεια του «φουλαρίσματος» μπορεί να φαίνεται πρακτική, αλλά ενέχει συγκεκριμένους κινδύνους και κρυφές επιβαρύνσεις. Από θέματα ασφαλείας μέχρι μακροπρόθεσμη φθορά του κινητήρα και αύξηση της κατανάλωσης, καλό είναι κάθε οδηγός να επανεξετάσει το πώς και το πότε γεμίζει καύσιμο. Η συνετή χρήση και η σωστή ποσότητα είναι πιο οικονομική, πιο ασφαλής και μακροπρόθεσμα πιο φιλική προς το όχημα.

Exit mobile version