Αθήνα

°C

kairos icon

Παρασκευή

25

Απριλίου 2025

alphafreepress.gr / ΠΟΛΙΤΙΚΗ / Μηχανοδηγοί ΟΣΕ – Κυρανάκης: Όχι μόνο δεν καταργούνται αλλά προσθέτουμε και κάμερα στην καμπίνα
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μηχανοδηγοί ΟΣΕ – Κυρανάκης: Όχι μόνο δεν καταργούνται αλλά προσθέτουμε και κάμερα στην καμπίνα

Μηχανοδηγοί ΟΣΕ - Κυρανάκης: «Έρχεται κάμερα στην καμπίνα και επιστροφή του προϊσταμένου αμαξοστοιχίας»

Κατηγορηματικά διέψευσε τις πληροφορίες περί κατάργησης του δεύτερου μηχανοδηγού στις αρτηριακές αμαξοστοιχίες ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, δίνοντας το στίγμα των αλλαγών που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο για τον σιδηρόδρομο, το οποίο θα παρουσιαστεί στο Υπουργικό Συμβούλιο τη Δευτέρα 28 Απριλίου. Σε δηλώσεις του στην εκπομπή Action, ο κ. Κυρανάκης υπογράμμισε πως όχι μόνο δεν πρόκειται να μειωθεί το προσωπικό ασφαλείας στην καμπίνα του μηχανοδηγού, αλλά αντιθέτως, ενισχύεται με την τοποθέτηση κάμερας εντός της καμπίνας και την επιστροφή του προϊσταμένου αμαξοστοιχίας, ρόλου που –όπως σημείωσε– είχε καταργηθεί επί ΣΥΡΙΖΑ. «Τις τελευταίες μέρες ακούω καταγγελίες για κατάργηση του δεύτερου μηχανοδηγού. Αυτό όχι μόνο δεν ισχύει, αλλά πλέον θα έχουμε και μέσα επιβεβαίωσης ότι πράγματι υπάρχουν δύο μηχανοδηγοί όπου απαιτείται. Θα τοποθετηθεί κάμερα στην καμπίνα και θα διαπιστώνεται ανά πάσα στιγμή ποιος είναι εκεί», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Περιγράφοντας τη λειτουργία των νέων συστημάτων, σημείωσε ότι η κάμερα πορείας που βρίσκεται στο εμπρόσθιο μέρος του συρμού θα συνδέεται με σύστημα γεωεντοπισμού για άμεση επιβεβαίωση δεδομένων, ακόμη και πριν από την επικοινωνία μέσω GSMR. Παράλληλα, η ενσωμάτωση κάμερας εντός της καμπίνας, όπως τόνισε, στοχεύει όχι μόνο στην παρακολούθηση της παρουσίας των μηχανοδηγών, αλλά και στην αποτροπή ενδεχόμενων παρατυπιών. Ο αναπληρωτής υπουργός αναφέρθηκε και στην ανάγκη ριζικής αναθεώρησης του Γενικού Κανονισμού Κίνησης, χαρακτηρίζοντάς τον «παρωχημένο» και «αναχρονιστικό». Όπως τόνισε, η νέα εκδοχή του κανονισμού θα προβλέπει κατηγοριοποίηση των παραβάσεων με βάση τον βαθμό επικινδυνότητας – από παραβιάσεις υψηλού κινδύνου, όπως η είσοδος τρένου σε λάθος γραμμή, μέχρι μικρότερης σοβαρότητας, όπως η μη εναλλαγή συστημάτων επικοινωνίας, οι οποίες θα αντιμετωπίζονται με επανεκπαίδευση.

Παράλληλα, αναφερόμενος στο προσωπικό του σιδηροδρόμου, ο κ. Κυρανάκης ξεκαθάρισε πως έρχεται σύστημα αξιολόγησης με στόχο τη στήριξη των συνεπών εργαζομένων και την απομάκρυνση όσων επιδεικνύουν ανευθυνότητα. «Αυτός που κάνει χαβαλέ θα φύγει. Δεν μπορούμε να βάζουμε στο ίδιο καζάνι τον άνθρωπο που δουλεύει με ευσυνειδησία με αυτόν που παίζει με ανθρώπινες ζωές», τόνισε, προσθέτοντας ότι δεν φοβάται τη σύγκρουση με συνδικαλιστικά συμφέροντα.

Στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού τομέα, ανακοίνωσε άμεσες προσλήψεις σε ΟΣΕ, ΡΑΣ και ΕΟΔΑΣΑΑΜ, με στόχο να πληρωθούν οι 2.000 οργανικές θέσεις του ΟΣΕ και να ενισχυθούν οι δομές με προσωπικό ευρωπαϊκού επιπέδου. Μάλιστα, απηύθυνε ανοιχτό κάλεσμα στους Έλληνες του εξωτερικού που διαθέτουν τεχνογνωσία στον τομέα των σιδηροδρόμων να επιστρέψουν και να συμβάλουν στον μετασχηματισμό του κλάδου. Τέλος, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στον ρόλο του προϊσταμένου αμαξοστοιχίας, ο οποίος –όπως είπε– είχε καταργηθεί επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, αλλά επανέρχεται με κρίσιμο ρόλο στην παρακολούθηση και την ασφάλεια των δρομολογίων. «Ο σταθμάρχης των Τεμπών είχε επαναλάβει το ίδιο λάθος δύο ώρες νωρίτερα. Το ατύχημα αποτράπηκε τότε επειδή υπήρχε συνοδός με εμπειρία, ουσιαστικά προϊστάμενος. Αυτός ο ρόλος ήταν η ασφαλιστική δικλίδα και τον επαναφέρουμε», δήλωσε.

Η συνολική δέσμη μέτρων που προανήγγειλε ο κ. Κυρανάκης αναμένεται να περιλαμβάνεται στο νέο νομοσχέδιο για τον σιδηρόδρομο, το οποίο θα παρουσιαστεί στο Υπουργικό Συμβούλιο με στόχο να ενισχύσει δραστικά το επίπεδο ασφάλειας και διαφάνειας στις ελληνικές σιδηροδρομικές μεταφορές.

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις