Αξιολόγηση νοσοκομείων από πολίτες: Θα απαντούν σε 36 ερωτήσεις όσοι παίρνουν εξιτήριο από τα νοσοκομεία
Από αυτήν την εβδομάδα τίθεται σε εφαρμογή μια μεγάλη τομή στη Δημόσια Διοίκηση: οι πολίτες αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο στην αξιολόγηση των υπηρεσιών του Δημοσίου, με τα δημόσια νοσοκομεία να βρίσκονται στο επίκεντρο αυτής της πρωτοβουλίας. Η αξιολόγηση θα λειτουργήσει ως πολύτιμο εργαλείο ανατροφοδότησης, επιτρέποντας στο Υπουργείο Υγείας να σχεδιάζει στοχευμένες μεταρρυθμίσεις με βάση την εμπειρία των ασθενών. Η διαδικασία θα πραγματοποιείται μέσω ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας, στην οποία θα έχουν πρόσβαση πέντε εκατομμύρια πολίτες, εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ). Οι πολίτες θα καλούνται να βαθμολογούν με κλίμακα από το 1 έως το 10 τις υπηρεσίες που χρησιμοποίησαν, σε τομείς που επηρεάζουν άμεσα την καθημερινότητά τους. Όσοι έχουν δηλώσει τα στοιχεία τους στο gov.gr και είναι εγγεγραμμένοι στο ΕΜΕπ θα ενημερωθούν μέσω email, ώστε να αξιολογήσουν δομές υγείας που επισκέφθηκαν πρόσφατα ή παλαιότερα. Επιπλέον, οι ασθενείς που παίρνουν εξιτήριο από δημόσιο νοσοκομείο θα λαμβάνουν SMS με σύνδεσμο προς ένα ειδικό ψηφιακό ερωτηματολόγιο, στο οποίο θα απαντούν ανώνυμα. Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει 36 ερωτήσεις, χωρισμένες σε επτά θεματικές ενότητες που καλύπτουν όλο το φάσμα της νοσηλείας: από την πρόσβαση και την υποδοχή, μέχρι την ποιότητα φροντίδας, τη συμπεριφορά του προσωπικού, την καθαριότητα και την υποστήριξη κατά την έξοδο.
Οι πολίτες θα κληθούν να αξιολογήσουν:
-
Την Προσβασιμότητα στις υπηρεσίες
-
Τον Συντονισμό και την Οργάνωση της φροντίδας
-
Την Ποιότητα των Υπηρεσιών Υγείας και τη συμπεριφορά του προσωπικού
-
Τη Συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων
-
Την Καθαριότητα και Υγιεινή των χώρων
-
Την Υποστήριξη κατά την έξοδο από το νοσοκομείο
-
Τη Συνολική εμπειρία νοσηλείας
Σημαντικό κριτήριο θα είναι επίσης ο τρόπος εισαγωγής (επείγον ή προγραμματισμένο περιστατικό), οι τυχόν χειρουργικές πράξεις και το επίπεδο ενημέρωσης και υποστήριξης που παρείχαν οι ιατρικές και νοσηλευτικές ομάδες. Το Υπουργείο Υγείας έχει θέσει ως στόχο να αξιοποιήσει τα αποτελέσματα της αξιολόγησης ήδη από το καλοκαίρι για να προχωρήσει σε στοχευμένες βελτιώσεις. Από το φθινόπωρο, η διαδικασία αυτή θα επεκταθεί στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ) και στα παιδιατρικά νοσοκομεία. Παράλληλα, προχωρά η εφαρμογή του συστήματος DGR (Diagnosis Related Groups) για την αξιολόγηση των κλινικών και των τμημάτων, εστιάζοντας στην αποδοτικότητα, το κόστος, τις επανεισαγωγές και τα σφάλματα. Κάθε κλινική θα βαθμολογείται με βάση αντικειμενικά δεδομένα, προσθέτοντας μια ακόμη διάσταση λογοδοσίας στο νέο μοντέλο διοίκησης του ΕΣΥ. Για πρώτη φορά, οι πολίτες αποκτούν πραγματικό ρόλο στη διαμόρφωση των δημόσιων υπηρεσιών υγείας. Η νέα αυτή πρωτοβουλία φέρνει την Υγεία πιο κοντά στον ασθενή, ενισχύοντας τη διαφάνεια και ανοίγοντας το δρόμο για μια βαθύτερη ανανέωση του Εθνικού Συστήματος Υγείας.
