Αθήνα

°C

kairos icon

Παρασκευή

09

Μαΐου 2025

alphafreepress.gr / ΠΟΛΙΤΙΚΗ / ΒΟΑΚ: Μια ιστορική μέρα για την Κρήτη
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΒΟΑΚ: Μια ιστορική μέρα για την Κρήτη

Έπεσαν οι υπογραφές για τα 157χλμ. από Ηράκλειο έως Χανιά

Μια νέα σελίδα για τις υποδομές της Κρήτης άνοιξε το πρωί της Παρασκευής, με την υπογραφή της πολυαναμενόμενης σύμβασης για το τμήμα Ηράκλειο–Χανιά του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), συνολικού μήκους 157 χιλιομέτρων. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος χαρακτήρισε τη μέρα ως «σημαντικό ορόσημο για το νησί», υπογραμμίζοντας τη στρατηγική σημασία του έργου. Ο πρωθυπουργός δεν έκρυψε τη συγκίνησή του για την εξέλιξη, σημειώνοντας ότι πρόκειται για ένα έργο που είχε προσωπικά δεσμευτεί να προχωρήσει, παρά τα εμπόδια του παρελθόντος. «Η σημερινή ημέρα αποτελεί σταθμό για την Κρήτη. Υπογράφουμε τη σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Ηράκλειο–Χανιά, με πρόβλεψη επέκτασης ως την Κίσσαμο. Είναι ένα έργο που το είχα υποσχεθεί και πλέον γίνεται πραγματικότητα», δήλωσε.

Αναφερόμενος στις ήδη εξελισσόμενες εργασίες από Χερσόνησο έως Άγιο Νικόλαο, υπενθύμισε ότι η ολοκλήρωσή τους τοποθετείται στο 2027. Παράλληλα, απηύθυνε έκκληση για συνεργασία προς τις τοπικές αρχές, επισημαίνοντας πως η επιτυχής υλοποίηση του έργου απαιτεί συνέργεια και συνείδηση της πανκρητικής του σημασίας.

«Ο φόρος αίματος πρέπει να σταματήσει»

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο πρωθυπουργός και στο κρίσιμο ζήτημα της οδικής ασφάλειας, περιγράφοντας με δραματικούς τόνους την κατάσταση στους υφιστάμενους δρόμους. «Στην Κρήτη πληρώνουμε έναν παρανοϊκό φόρο αίματος, εξαιτίας της επικίνδυνης οδικής συμπεριφοράς και των υποδομών», σημείωσε και υπογράμμισε την ανάγκη λήψης στοχευμένων μέτρων ασφάλειας, τόσο σε πολυσύχναστα σημεία κοντά στο Ηράκλειο και στα Χανιά, όσο και ευρύτερα. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, θέλοντας να δείξει τη συνολική πρόοδο του νησιού, απαρίθμησε τα πέντε μεγαλύτερα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη: τον ΒΟΑΚ, την ηλεκτρική διασύνδεση με την ηπειρωτική χώρα, τα αρδευτικά έργα κατά της λειψυδρίας, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι, και τις νέες φοιτητικές εστίες σε Ηράκλειο και Ρέθυμνο που θα στεγάσουν 5.000 φοιτητές.

Ο πρωθυπουργός εξήγησε πως επίτηδες επέλεξε τη 9η Μαΐου για την υπογραφή, θέλοντας να τιμήσει την Ημέρα της Ευρώπης. «Όλα τα μεγάλα έργα γίνονται με τη στήριξη ευρωπαϊκών πόρων. Είναι σημαντικό, το 2025, δέκα χρόνια μετά τις κρίσιμες στιγμές του 2015, να αναλογιστούμε την πρόοδο της χώρας και τη δημοσιονομική σταθερότητα που πετύχαμε. Μια Ελλάδα που πια μπορεί να επιστρέφει την ανάπτυξη στους πολίτες της», ανέφερε χαρακτηριστικά. Απευθυνόμενος, μάλιστα, στον Περιφερειάρχη Κρήτης, που κρατούσε έναν πράσινο φάκελο, αστειεύτηκε λέγοντας: «Θα σας δώσω τον μπλε, ως σύμβολο ενότητας και συνεργασίας».

Από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Δήμας δήλωσε πως το μεγαλύτερο τμήμα του έργου συμβασιοποιείται σήμερα, παρότι οι πρόδρομες εργασίες έχουν ξεκινήσει. Όπως είπε, το έργο περιλαμβάνει 43 κόμβους, 23 σήραγγες και 89 γέφυρες, ενώ τόνισε ότι με εντολή του πρωθυπουργού προχωρούν και οι μελέτες για επέκταση ως τη Σητεία. Στο κρίσιμο ζήτημα της ασφάλειας, αναφέρθηκε σε 38 θανατηφόρα τροχαία στον ΒΟΑΚ, τονίζοντας πως θα ληφθούν αντίστοιχα μέτρα με εκείνα που εφαρμόστηκαν στην Πατρών–Πύργου, για να προστατευτούν οι οδηγοί καθ’ όλη τη διάρκεια των εργασιών.

Ταχιάος: «Η Κρήτη μπαίνει σε άλλη εποχή»

Ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος έκανε λόγο για μια δύσκολη αλλά ιστορική μέρα, σημειώνοντας ότι πρώτη φορά στην Ελλάδα εκτελείται ως ενιαίο έργο αυτοκινητόδρομος σε λειτουργικά τμήματα, ειδικά σε ένα νησί με έντονη τουριστική κίνηση όπως η Κρήτη. «Η Κρήτη με τον ΒΟΑΚ θα είναι ένα άλλο νησί», είπε χαρακτηριστικά.

Περιστέρης: «Ένα έργο που όλοι θεωρούσαν αδύνατο»

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, έκανε ειδική μνεία στις υπεράνθρωπες προσπάθειες των τελευταίων ημερών ώστε η σύμβαση να υπογραφεί την ημερομηνία που είχε προαναγγείλει ο πρωθυπουργός. «Όλοι μιλούσαν για τον ΒΟΑΚ ως παραχώρηση, αλλά σήμερα αυτό γίνεται πραγματικότητα. Με ολονύκτιες δουλειές από εταιρεία, υπουργεία και τράπεζες, πετύχαμε αυτό που φάνταζε απίθανο», δήλωσε. Τόνισε ότι ξεκινά τώρα μια ακόμη πιο απαιτητική φάση, αυτή της κατασκευής, και κάλεσε σε συστράτευση τις τοπικές αρχές για την απρόσκοπτη πρόοδο του έργου.

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις