Αθήνα

°C

kairos icon

Σάββατο

10

Μαΐου 2025

alphafreepress.gr / ΕΛΛΑΔΑ / Πατίνια στην Αθήνα: Ποια μέτρα εξετάζει ο Δήμος
ΕΛΛΑΔΑ

Πατίνια στην Αθήνα: Ποια μέτρα εξετάζει ο Δήμος

Νέοι κανονισμοί για την κυκλοφορία ηλεκτρικών πατινιών βάζει ο Δήμος Αθηναίων – Ποια μέτρα εξετάζει;

Με περισσότερα από 4.000 ηλεκτρικά πατίνια να κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας και τη διαδικασία ενοικίασης να γίνεται εύκολα μέσω ανέπαφης πληρωμής με κάρτα, η ανάγκη για κανόνες λειτουργίας και σαφές ρυθμιστικό πλαίσιο καθίσταται επιτακτική. Το θέμα βρέθηκε στο επίκεντρο συνάντησης που είχε ο Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, με εκπροσώπους των τεσσάρων εταιρειών μικροκινητικότητας που διαχειρίζονται τα πατίνια, σηματοδοτώντας την πρόθεση του Δήμου να βάλει «τάξη» στη χρήση τους. Αν και τα ηλεκτρικά πατίνια θεωρούνται ένα οικολογικό και πρακτικό μέσο μετακίνησης που συμβάλλει στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στο κέντρο της πόλης, η ανεξέλεγκτη χρήση τους έχει προκαλέσει σοβαρά προβλήματα. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο τον προηγούμενο μήνα η Δημοτική Αστυνομία κατέγραψε περισσότερες από 200 παραβάσεις, κυρίως για υπερβολική ταχύτητα και παράνομη κυκλοφορία σε πεζοδρόμους. Η Αντιδήμαρχος Αστικής Αναζωογόνησης, Μάρω Ευαγγελίδου, μιλώντας στο ΕΡΤNews, ανακοίνωσε την πρόθεση του Δήμου να εκδώσει κανονιστική πράξη που θα καθορίζει με σαφήνεια τους όρους κυκλοφορίας.

Όπως τόνισε, το νέο πλαίσιο θα έχει δύο βασικούς άξονες:

Πρώτον, την αυστηρή ρύθμιση ταχύτητας και απαγορεύσεων. Συγκεκριμένα, δεν θα επιτρέπεται η κίνηση πατινιών σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας με όριο άνω των 50 χλμ./ώρα – όπως η λεωφόρος Συγγρού και η Κηφισίας. Αντίστοιχα, στους πεζοδρόμους η ταχύτητα δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 6 χλμ./ώρα, κάτι που – όπως παρατηρεί η κ. Ευαγγελίδου – συχνά παραβιάζεται. Επίσης, θα υπάρξει πλήρης απαγόρευση κυκλοφορίας σε ευαίσθητες περιοχές, όπως ο Εθνικός Κήπος, η Ερμού και η Αιόλου, με τις ζώνες αυτές να προσδιορίζονται με συντεταγμένες, ώστε οι εταιρείες να ειδοποιούν τους χρήστες τους σε πραγματικό χρόνο.

Δεύτερον, η τεχνική εφαρμογή «κόφτη», που θα αποτρέπει την είσοδο των πατινιών σε ζώνες απαγόρευσης. Αν και – προς το παρόν – δεν υπάρχει νομική δυνατότητα επιβολής αυτού του μέτρου στις εταιρείες, η δημοτική αρχή εκφράζει την αισιοδοξία της ότι θα επιτευχθεί συμφωνία για την εθελοντική εφαρμογή του.

Παράλληλα, σχεδιάζονται ρυθμίσεις και για τη στάθμευση. Οι εταιρείες θα είναι υποχρεωμένες να τοποθετούν τα πατίνια σε προκαθορισμένα σημεία – αρχικά σε 70 σημεία στάθμευσης που θα σηματοδοτηθούν με γεωχωρικά δεδομένα, ώστε να γίνεται αυτόματη αναγνώριση από τις εφαρμογές των χρηστών. «Το πατίνι θα χρεώνεται μόνο όσο βρίσκεται εκτός επιτρεπόμενης θέσης. Όταν ο χρήστης το αφήνει σε κανονικό σημείο, η χρέωση θα σταματά αυτόματα», εξηγεί η αντιδήμαρχος. Τέλος, η κ. Ευαγγελίδου έθεσε και το ζήτημα των παραβάσεων και των προστίμων. Όπως είπε, σήμερα οι παραβάσεις καταγράφονται μόνο αν ο χρήστης εντοπιστεί επ’ αυτοφώρω, κάτι που είναι πρακτικά δύσκολο. Γι’ αυτό εξετάζεται η δυνατότητα επιβολής προστίμων απευθείας στις εταιρείες, οι οποίες με τη σειρά τους θα μετακυλούν το κόστος στον χρήστη που παρανόμησε. Το νέο πλαίσιο αναμένεται να διαμορφωθεί σε συνεργασία με τις εταιρείες μικροκινητικότητας, με στόχο να καταστήσει τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών ασφαλή, φιλική προς το περιβάλλον και συμβατή με τη ζωή στην πόλη.

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις