Αθήνα

°C

kairos icon

Τρίτη

13

Μαΐου 2025

alphafreepress.gr / ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ / Σούπερ μάρκετ: Ανοδική η κατανάλωση το πρώτο τρίμηνο του 2025
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σούπερ μάρκετ: Ανοδική η κατανάλωση το πρώτο τρίμηνο του 2025

Ανοδική η κατανάλωση στα σούπερ μάρκετ το πρώτο τρίμηνο του 2025 – Αυξημένες οι πωλήσεις σε τρόφιμα και μη τρόφιμα

Αύξηση στις πωλήσεις καταγράφει το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων το πρώτο τρίμηνο του 2025, παρά τις συνεχιζόμενες ανατιμήσεις σε βασικές κατηγορίες προϊόντων, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Circana. Ειδικότερα, ο συνολικός τζίρος των σούπερ μάρκετ το διάστημα Ιανουαρίου–Μαρτίου 2025 ανήλθε στα 3,27 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 6,4% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Την ίδια στιγμή, η μέση τιμή ανά προϊόν αυξήθηκε κατά 1,8%, με τις ανατιμήσεις να περιορίζονται σχεδόν αποκλειστικά στα τρόφιμα (+2,8%), ενώ οι τιμές μειώθηκαν στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής (–2,3%) και στην οικιακή φροντίδα (–0,9%). Παρά την άνοδο των τιμών, η κατανάλωση ενισχύεται σημαντικά, καθώς καταγράφεται αύξηση του όγκου πωλήσεων σε όλες τις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων:

  • Τρόφιμα και προσωπική υγιεινή: +4%

  • Είδη οικιακής φροντίδας: +2,9%

Στις επιμέρους κατηγορίες, ιδιαίτερα έντονη είναι η άνοδος στα:

  • Κατεψυγμένα προϊόντα: +9,6%

  • Γαλακτοκομικά: +5,4%

  • Αλκοολούχα ποτά: +5,2%

  • Αναψυκτικά: +4,3%

  • Προϊόντα προσωπικής φροντίδας: +4,2%

  • Προϊόντα επί ζυγίω: +8,2% σε αξία

  • Τυποποιημένα προϊόντα (fixed barcode): +5,9% σε αξία

Σημαντική αύξηση σημειώνεται και στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς:

  • Όγκος πωλήσεων: +4,2%

  • Αξία πωλήσεων: +1,9%
    Ενώ στα καθαριστικά παρατηρείται:

  • Όγκος: +2,1%

  • Αξία: –0,2%

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν να αναπτύσσονται δυναμικά, καταγράφοντας ρυθμό αύξησης +6%, έναντι 5,8% για τα επώνυμα προϊόντα. Το συνολικό μερίδιό τους φθάνει πλέον στο 27,3%, με ιδιαίτερη ενίσχυση στην κατηγορία των προϊόντων οικιακής φροντίδας.

Ανά κατηγορία καταστημάτων, υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης καταγράφουν:

  • Καταστήματα έως 400 τ.μ.: +7,8%

  • Υπερμάρκετ άνω των 2.500 τ.μ.: +7,6%

  • Καταστήματα 1.000–2.500 τ.μ.: +5,6%

  • Καταστήματα 400–1.000 τ.μ.: +4,5%

Ανά γεωγραφική περιοχή, οι μεγαλύτερες αυξήσεις στις πωλήσεις καταγράφονται:

  • Κρήτη: +7,7%

  • Νησιά Αιγαίου: +7,6%

  • Πελοπόννησος: +7,2%

  • Θεσσαλονίκη: +6,1%

  • Αττική: +5,9%

  • Κεντρική Ελλάδα: +4,3%

  • Μακεδονία: +4,2%

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις