Με μια εμφάνιση που συνδύασε αρχοντιά, φινέτσα και θεατρική λάμψη, η Κάρλα Μπρούνι περπάτησε στο κόκκινο χαλί του 78ου Φεστιβάλ Καννών, ενσαρκώνοντας τη διαχρονική γοητεία του ευρωπαϊκού σινεμά. Το κατακόκκινο βελούδινο φόρεμα που επέλεξε για την πρεμιέρα της ταινίας The Phoenician Scheme δεν πέρασε απαρατήρητο· με έναν ώμο και σκίσιμο που τόνιζε τα μακριά της πόδια, ανέδειξε όχι μόνο το γούστο της αλλά και την αυτοκυριαρχία μιας γυναίκας που ξέρει να ορίζει τη σκηνή. Στα 57 της χρόνια, η πρώην Πρώτη Κυρία της Γαλλίας δεν έχει πάψει να εντυπωσιάζει. Όχι μόνο με την αισθητική της, αλλά και με την προσωπική της διαδρομή – από το τραγούδι και τη μόδα, έως τη δημόσια εξομολόγηση για τη μάχη της με τον καρκίνο. Στη φετινή Κρουαζέτ, η Μπρούνι πόζαρε χαμογελαστή, με τον έναν γοφό ελαφρώς γυρισμένο και το χέρι στη μέση, σα να παίζει έναν σιωπηλό ρόλο που ανήκει αποκλειστικά στην ίδια. Το στιλ της παρέμεινε πιστό στη μινιμαλιστική κομψότητα: λαμπερές μαύρες γόβες, διακριτικά κοσμήματα και απόλυτη αυτοσυγκράτηση, που φώτισε το βελούδινο κόκκινο με ακόμη πιο έντονο δραματισμό. Η εικόνα της θύμισε ασπρόμαυρες σκηνές από τις εποχές του παλιού κινηματογράφου — μια σινεματική σιλουέτα σε έναν κόσμο που αλλάζει με ταχύτητα.
Η ταινία της βραδιάς, The Phoenician Scheme, φέρει την υπογραφή του Γουές Άντερσον και ήδη συζητείται ως η πιο φαντασμαγορική παραγωγή του φετινού φεστιβάλ. Ο Μπενίσιο ντελ Τόρο υποδύεται έναν εκκεντρικό δισεκατομμυριούχο που αφήνει την αμύθητη περιουσία του στην κόρη του – μια μοναχή. Η διαθήκη αυτή ανοίγει έναν κύκλο επικίνδυνων συγκρούσεων, από συνωμοσίες και τρομοκρατία, έως επιθέσεις δολοφόνων, και συγκεντρώνει γύρω της ένα εκλεκτό καστ: Scarlett Johansson, Tom Hanks, Benedict Cumberbatch, Riz Ahmed, Michael Cera και Bill Murray μεταξύ άλλων. Η πρεμιέρα της ταινίας σηματοδοτεί την έναρξη μιας δυναμικής περιόδου προβολών και κριτικών, με το κοινό να κάνει ήδη λόγο για πιθανή υποψηφιότητα στα Όσκαρ – κάτι που δεν κατάφερε η περσινή συμμετοχή του Άντερσον, Asteroid City.
Ωστόσο, φέτος οι Κάννες δεν αποτελούν απλώς το σκηνικό της κινηματογραφικής μαγείας. Το διεθνές κλίμα αποτυπώνεται και στη διοργάνωση, μετά τις δηλώσεις του Ντόναλντ Τραμπ περί επιβολής δασμών 100% στις ξένες ταινίες. Παρότι ο Λευκός Οίκος υποβάθμισε το ενδεχόμενο, η πρόταση αυτή ανέδειξε πόσο ευάλωτοι παραμένουν ακόμα και οι πιο ιστορικοί πολιτιστικοί θεσμοί μπροστά στις γεωπολιτικές μεταβολές. Το ίδιο το φεστιβάλ άλλωστε ιδρύθηκε ως πολιτική πράξη – ως απάντηση στη λογοκρισία και τον εθνικισμό του Μεσοπολέμου. Εβδομήντα οκτώ χρόνια μετά, οι προκλήσεις μπορεί να είναι διαφορετικές, όμως το πνεύμα της αντίστασης μέσα από την τέχνη παραμένει ίδιο.
Ανάμεσα στις νέες φωνές, η Kristen Stewart παρουσιάζει το σκηνοθετικό της ντεμπούτο Η Χρονολογία του Νερού, ενώ η Scarlett Johansson επιστρέφει με το Eleanor the Great. Ο Harris Dickinson καταγράφει τις σκοτεινές γωνιές της κοινωνίας με το Urchin, στην ενότητα Un Certain Regard. Ταυτόχρονα, γνώριμοι αστέρες επανέρχονται: ο Τομ Κρουζ με την τελευταία αποστολή του Mission: Impossible, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο που τιμάται με Χρυσό Φοίνικα, πενήντα χρόνια μετά το Taxi Driver, και ο Κουέντιν Ταραντίνο που αποτίει φόρο τιμής στον σκηνοθέτη Τζορτζ Σέρμαν. Όπως παραδέχεται και ο Βραζιλιάνος σκηνοθέτης Kleber Mendonça Filho, «το φεστιβάλ μοιάζει με Κολοσσαίο».