Κάμερες σε οκτώ επιλεγμένα σημεία της Αττικής και σε 10 γραμμές λεωφορείων

ΕΛΛΑΔΑ

Κάμερες σε οκτώ επιλεγμένα σημεία της Αττικής και σε 10 γραμμές λεωφορείων

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

Το πρόγραμμα εντάσσεται σε ευρύτερη στρατηγική μεταρρύθμισης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με στόχο την ενίσχυση του κράτους δικαίου στον τομέα των μεταφορών.

21.06.2025 | 17:24

Σε τροχιά εφαρμογής εισέρχεται το νέο πιλοτικό πρόγραμμα ψηφιακής καταγραφής τροχαίων παραβάσεων, που υλοποιείται με συνεργασία των Υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Υποδομών και Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη. Πρόκειται για ένα σύστημα ενιαίας εποπτείας της οδικής συμπεριφοράς, με στόχο τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων και την εμπέδωση κλίματος συμμόρφωσης στους κανόνες κυκλοφορίας. Το σχέδιο προβλέπει την εγκατάσταση 2.000 καμερών επιτήρησης σε αστικά οδικά δίκτυα κατόπιν εισήγησης της ΕΛ.ΑΣ., καθώς και 500 καμερών εντός λεωφορείων. Ήδη, η Περιφέρεια Αττικής έχει προχωρήσει στην υλοποίηση 388 σημείων καταγραφής. Το σύστημα θα καλύπτει μεταξύ άλλων παραβάσεις υπερβολικής ταχύτητας, παραβίασης σηματοδότη, μη χρήσης ζώνης ή κράνους, κίνησης σε λεωφορειολωρίδες και χρήσης κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.

Η αρχιτεκτονική του σχεδίου βασίζεται στη δημιουργία ενός ενιαίου πληροφοριακού συστήματος που θα συνδέεται με τις κάμερες, θα διαχειρίζεται σε πραγματικό χρόνο τις καταγραφές και θα προωθεί αυτοματοποιημένα την ενημέρωση των παραβατών. Ο οδηγός θα ενημερώνεται με SMS και μέσω Gov.gr Wallet, με δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής ένστασης και πληρωμής προστίμου. Οι παραβάσεις θα ενσωματώνονται στο point system. Η πρώτη φάση του προγράμματος αναμένεται τον Σεπτέμβριο του 2025, με πιλοτική εφαρμογή σε οκτώ περιοχές της Αττικής και δέκα λεωφορειακές γραμμές. Ο πλήρης διαγωνισμός και η ανάθεση αναδόχου έχουν προγραμματιστεί για τον Ιούλιο. Η πλήρης επιχειρησιακή λειτουργία του συστήματος προβλέπεται για τις αρχές του 2026.

Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου ανέφερε: «Στόχος μας είναι η εξάλειψη της ατιμωρησίας και η αποκατάσταση της έννοιας της συνέπειας. Η νέα ψηφιακή υποδομή διασφαλίζει διαφάνεια και αποτελεσματικότητα». Αντίστοιχα, ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης δήλωσε ότι «οι κάμερες δεν αποτελούν μηχανισμό επιτήρησης, αλλά εργαλείο πρόληψης με πλήρη σεβασμό στα προσωπικά δεδομένα». Από την πλευρά του, ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης σημείωσε πως «η λειτουργία των καμερών είναι πολιτική απόφαση με σαφές πρόσημο υπέρ της ανθρώπινης ζωής». Η τοποθέτηση των συστημάτων σε κομβικά σημεία υψηλής επικινδυνότητας, όπως δήμοι Αθηναίων, Αλίμου, Καλλιθέας, Αγίας Παρασκευής, Ραφήνας-Πικερμίου, Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, Ελληνικού-Αργυρούπολης και Φιλοθέης-Ψυχικού, σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής για την οδική ασφάλεια στη χώρα. Το πρόγραμμα εντάσσεται σε ευρύτερη στρατηγική μεταρρύθμισης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με στόχο την ενίσχυση του κράτους δικαίου στον τομέα των μεταφορών.

Ετικέτες
Exit mobile version