Ενισχύονται τα μέτρα ασφαλείας στο νέο λιμάνι της Πάτρας με σκοπό να λειτουργήσουν αποτρεπτικά για τους μετανάστες που επιχειρούν καθημερινά κατά ομάδες να εισέλθουν στη λιμενική ζώνη, προκειμένου να κρυφτούν σε κάποιο φορτηγό με προορισμό άλλες χώρες της Ευρώπης. Μάλιστα, όπως ανέφερε, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πατρών Νίκος Κοντοές, «τις […]
Ενισχύονται τα μέτρα ασφαλείας στο νέο λιμάνι της Πάτρας με σκοπό να λειτουργήσουν αποτρεπτικά για τους μετανάστες που επιχειρούν καθημερινά κατά ομάδες να εισέλθουν στη λιμενική ζώνη, προκειμένου να κρυφτούν σε κάποιο φορτηγό με προορισμό άλλες χώρες της Ευρώπης.
Μάλιστα, όπως ανέφερε, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πατρών Νίκος Κοντοές, «τις τελευταίες ημέρες υπάρχει μία αυξημένη πίεση, αλλά τα πράγματα είναι υπό έλεγχο και ελπίζω ότι θα είναι και στο μέλλον».
Σε ό,τι αφορά τα μέτρα, ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες για την ενίσχυση της περίφραξης στον χώρο ασφαλείας ΙSPS του λιμανιού, δηλαδή εκεί που εφαρμόζεται ο διεθνής κώδικας για την ασφάλεια των πλοίων και των λιμενικών εγκαταστάσεων.
Επίσης, μέσα στον Ιανουάριο, αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες για τη δημιουργία περίβολου περιπολίας μήκους 1.420 μέτρων εσωτερικά και παράλληλα της εξωτερικής περίφραξης του λιμανιού.
Ο περίβολος περιπολίας θα έχει πλάτος πέντε μέτρων και ύψος τριών μέτρων, ενώ θα οριοθετηθεί από τους υπόλοιπους χώρους του λιμανιού με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην θυμίζει στρατόπεδο.
Εκτιμάται ότι με τη δημιουργία του περίβολου περιπολίας θα είναι δύσκολη η είσοδος των μεταναστών στη λιμενική ζώνη, αφού ταυτόχρονα θα επιτηρείται από λιμενικούς και θα ελέγχεται με κάμερες.
Στο πλαίσιο πάντα της ενίσχυσης των μέτρων, ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών έχει προκηρύξει ανοικτό διεθνή ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την αναβάθμιση της ασφάλειας του λιμανιού.
Το έργο αυτό περιλαμβάνει την προμήθεια συστήματος σάρωσης αποσκευών, πεζών επιβατών και επιβατών οχημάτων, για εντοπισμό επικίνδυνων αντικειμένων, καθώς και συστήματος επιθεώρησης του κάτω μέρους οχημάτων.
Σχετικά με το δεύτερο σύστημα ελέγχου, κρίθηκε αναγκαία η προμήθειά του, διότι, σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ελέγχων που έχουν γίνει, προκύπτει ότι το 70% των ατόμων χωρίς ταξιδιωτικά έγγραφα έχει εντοπισθεί στα εξωτερικά μέρη των οχημάτων, κυρίως στο κάτω μέρος τους.
Επίσης, σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ίδιων ελέγχων, έχουν εντοπισθεί κρυμμένα άτομα και απαγορευμένες ουσίες σε ρεζερβουάρ, παλετοθήκες και σε χώρους ρεζέρβας, αφού προηγουμένως είχαν μετατραπεί γι’ αυτό τον σκοπό.
Ακόμη, προβλέπεται η εγκατάσταση 16 δικτυακών καμερών, για την επιτήρηση του λιμανιού, μέσω κέντρου ελέγχου.
Όπως ανέφεραν στο ΑΠΕ – ΜΠΕ στελέχη του Οργανισμού Λιμένος Πατρών και του Λιμεναρχείου, η αύξηση των μέτρων ασφαλείας μπορεί να οδηγήσει στη μείωση του αριθμού μεταναστών που έρχονται στην Πάτρα με μοναδικό σκοπό να βρουν τρόπο, ώστε να φθάσουν σε κάποια άλλη χώρα, κυρίως της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης.
Σήμερα, υπολογίζεται ότι βρίσκονται στην Πάτρα περισσότεροι από 800 μετανάστες, οι οποίοι έχουν βρει προσωρινή στέγη σε εγκαταλελειμμένα εργοστάσια, απέναντι από το νέο λιμάνι.