Γεμάτη συμβολισμούς η παγκόσμια πρεμιέρα του Akram Khan με το ΧE N O S. Τέσσερα γράμματα να στέκονται τόσο ξένα και συνάμα τόσο οικεία, απειλητικά για οποιονδήποτε πασχίζει να αποκτήσει ταυτότητα: όνομα, θέση, αξίωμα, εξασφάλιση σε έναν σίγουρο κόσμο και ορίζοντα. Προφανώς πλανάται οικτρά όποιος το πίστεψε γιατί δεν θυμάται πως πρώτα από όλα υπήρξε […]
![](https://www.alphafreepress.gr/wp-content/uploads/2018/02/1334623_XENOS┬©JeanLouisFernandez014_se_1-640x383.jpg)
Γεμάτη συμβολισμούς η παγκόσμια πρεμιέρα του Akram Khan με το ΧE N O S. Τέσσερα γράμματα να στέκονται τόσο ξένα και συνάμα τόσο οικεία, απειλητικά για οποιονδήποτε πασχίζει να αποκτήσει ταυτότητα: όνομα, θέση, αξίωμα, εξασφάλιση σε έναν σίγουρο κόσμο και ορίζοντα. Προφανώς πλανάται οικτρά όποιος το πίστεψε γιατί δεν θυμάται πως πρώτα από όλα υπήρξε ένας ξένος.
![](https://www.alphafreepress.gr/wp-content/uploads/2018/02/1334619_XENOS┬©JeanLouisFernandez030_site.jpg)
Αυτό δείχνει τουλάχιστον να έχει στο νου το ο Άκραμ Καν, ειδικά τώρα που ολοκληρώνει τον κύκλο του με αυτή την απαράμιλλη χορευτική ελεγεία-σπουδή πάνω στη διαμόρφωση ταυτότητας και την έννοια του ξένου.
Ο Άκραμ Καν ξεκινώντας την τελευταία, ίσως, σόλο παράσταση της ζωής μεταλαμπαδεύει με τη δύναμη της έκφρασης του τα μυστικά του στον κόσμο.
![](https://www.alphafreepress.gr/wp-content/uploads/2018/02/1334627_XENOS┬©JeanLouisFernandez021_site.jpg)
Στήνοντας μια παράσταση για τον θάνατο-για την ακρίβεια για τη σφαγή των αγνώστων στρατιωτών στα χαρακώματα του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου-, έφτιαξε ένα εικαστικό, χορευτικό, σκηνοθετικό, θεατρικό αριστούργημα για το πως ορίζεται η φτιαγμένη από χώμα, συμβολισμούς, σώμα και αίμα τέχνη του μέλλοντος. Ουσιαστικά όλη η παράσταση μίλησε για το μοναδικό πράγμα που ξέρει ένας μεγάλος δημιουργός όσο ζει: την τέχνη και τον θάνατο.
![AlphaFreePress](https://www.alphafreepress.gr/wp-content/themes/whsk_alpha_new/common/imgs/logo-min.png)