Πολυμελής εγκληματική οργάνωση, που διέπραττε κλοπές αυτοκινήτων, κατά προτίμηση Smart, αλλά και άλλων τύπων και μοντέλων, μέσα από ένα σύνθετο σύστημα, είχε προσδώσει τέτοια νομιμοφάνεια στην «επιχείρηση», που κατάφεραν τα μέλη της να εισπράξουν και επιστρεπτέα προκαταβολή 70.000 ευρώ ως πληττόμενοι από τον κορονοϊό! Τις ίδιες ώρες με συνθηματικές ορολογίες μεταξύ τους, «χτυπούσαν» σε δημοπρασίες χωρών της Κεντρικής Ευρώπης αυτοκίνητα με υλικές ζημιές η αγόραζαν τρακαρισμένα στη χώρα μας. Στη συνέχεια αποφάσιζαν αν θα τα αποσυναρμολογήσουν για να πουληθούν ως ανταλλακτικά ή αν θα μπορούσαν να τα επισκευάσουν με ανταλλακτικά, τα οποία θα προέρχονταν από τα κλεμμένα οχήματα!
Σε επόμενο στάδιο, χρησιμοποιώντας τα έγγραφα από τα οχήματα, που είχαν εισαγάγει με αυτοκινητάμαξες (!) από την Ευρώπη, περνούσαν τους χαρακτηριστικά στοιχεία τους στα κλεμμένα και τα είχαν τα τελευταία έτοιμα για πώληση σε εταιρείες που είχαν υπό την επιρροή τους, χωρίς βέβαια οι αγοραστές να γνωρίζουν την πραγματική προέλευσή τους! «Για τη νομιμοφανή πώληση των ανταλλακτικών από τα κλεμμένα οχήματα» αναφέρει η Αστυνομία «και λόγω του ιδιαίτερα μεγάλου όγκου ανταλλακτικών, στην οργάνωση εντάχθηκαν άτομα τα οποία κατείχαν επιχειρήσεις εμπορίας ανταλλακτικών, με προφανή σκοπό να μεταπωλούνται τα ανταλλακτικά χονδρικώς σε καταστήματα και όχι σε ιδιώτες.
Κλοπές αυτοκινήτων: Εικονικά τιμολόγια
Για τον σκοπό αυτό, εκδίδονταν εικονικά τιμολόγια με ποσότητες και αξίες κατά πολύ χαμηλότερες από τις κανονικές και με τον τρόπο αυτό επετύγχαναν την νομιμοποίηση των χρημάτων». Το κύκλωμα αυτό, που φέρεται να έχει διαπράξει 232 κλοπές οχημάτων με τα κέρδη της οργάνωσης να αγγίζουν τα δύο εκατομμύρια ευρώ. Αστυνομικοί της Ασφάλειας Αττικής, με τη συμμετοχή αστυνομικών των Τμημάτων Ασφαλείας Ασπροπύργου και Άνω Λιοσίων, προχώρησαν στη σύλληψη ένδεκα ατόμων (δέκα ημεδαποί και ένας Πακιστανός), ως μέλη της οργάνωσης.
«Οι ανωτέρω», αναφέρει η Αστυνομία «είχαν συστήσει και ενταχθεί σε εγκληματική οργάνωση που προέβαινε συστηματικά σε κλοπές Ι.Χ.Ε. αυτ/των που παρουσιάζουν αυξημένη αγοραστική ζήτηση, καθώς και οποιοδήποτε όχημα από το οποίο μπορούσαν να αποκομίσουν άμεσο οικονομικό όφελος. Για την επίτευξη του σκοπού τους τα μέλη της οργάνωσης είχαν κατανείμει μεταξύ τους ρόλους.
Οι εντολές του αρχηγού
Ο αρχηγός έδινε τις εντολές στα υπόλοιπα μέλη και τους ανέθετε την εύρεση των αυτοκινήτων που τους ενδιέφεραν. Κάποια από τα μέλη της οργάνωσης αναζητούσαν, από τις συγκεκριμένες κατηγορίες οχήματα, είτε σε δημοπρασίες πώλησης οχημάτων με υλικές ζημιές, συνήθως σε χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, είτε στην Ελλάδα, από πωλήσεις τρακαρισμένων – ασύμφορων προς επισκευή οχημάτων, κυρίως από εταιρείες ενοικιάσεων.
Τα «κατάλληλα» οχήματα τα «χτυπούσαν» στις δημοπρασίες, σε ποσότητες και σε πολύ χαμηλές τιμές. Ακολούθως, φόρτωναν τα οχήματα σε αυτοκινητάμαξες που κατείχαν και τα μετέφεραν στην Ελλάδα. Παράλληλα έτερα μέλη της ομάδας εντόπιζαν οχήματα, από τις συγκεκριμένες κατηγορίες που ήταν «εύκολο» να αφαιρεθούν, καθώς αυτά είτε ήταν σταθμευμένα σε εξωτερικό χώρο, είτε στις πυλωτές των πολυκατοικιών.
Διαρρήξεις με laptop
Για την διάρρηξη των οχημάτων χρησιμοποιούσαν ειδικό τεχνικό εξοπλισμό όπως laptop, διαγνωστικά που συνδέονται στην ειδική θύρα των οχημάτων, αυτοσχέδια εργαλεία τύπου «Τ» που χρησιμοποιούνται για την παραβίαση των θυρών εισόδου των οχημάτων κ.ά. Όταν επέλεγαν κάποιο όχημα το οποίο αδυνατούσαν να το αφαιρέσουν με τον εξοπλισμό που κατείχαν, επιστράτευαν έτερα μέλη της οργάνωσης, τα οποία κατείχαν ειδικά γερανοφόρα οχήματα και το φόρτωναν σε αυτά για να το μεταφέρουν στους χώρους τους. Ακολούθως τα οχήματα τα μετέφεραν προσωρινά σε απομονωμένα σημεία και τα ερευνούσαν για να εντοπίσουν συστήματα γεωγραφικού εντοπισμού (GPS TRACKERS) που τυχόν υπήρχαν στο εσωτερικό τους.
Σε διαλυτήρια
Στη συνέχεια, μετέβαιναν σε σημεία με ελάχιστη κίνηση οχημάτων όπου τα στάθμευαν για μικρό χρονικό διάστημα, συνήθως 1 – 2 ημερών, και μετά από αυτό τα μετέφεραν είτε σε «καβάντζες» – διαλυτήρια, είτε σε απομονωμένες αποθήκες για να τα διασφαλίσουν έως ότου φροντίσουν για την περαιτέρω διάθεσή τους. Για τις μεταξύ τους επικοινωνίες είχαν προμηθευτεί τηλεφωνικές συνδέσεις, ταυτοποιημένες σε διάφορους αλλοδαπούς, και μιλούσαν χρησιμοποιώντας κωδικοποιημένες εκφράσεις για να μην γίνονται αντιληπτοί.
Στις κωδικοποιημένες εκφράσεις που χρησιμοποιούσαν ήταν για τα αυτοκίνητα τύπου smart, τα αποκαλούσαν «13», αυτά που είχαν σύστημα γεωεντοπισμού, «GP», τα αποσυναρμολογημένα οχήματα που θα κατέληγαν σε ανταλλακτικά, τα ονόμαζαν «σαβούρες» και «σκουπίδια», τις πινακίδες «πιάτα» και τις κλοπές οχημάτων «καμακώματα». Ακόμη οι εμπλεκόμενοι προέβαιναν σε εικονικές δηλώσεις κλοπών, με σκοπό, αφενός την είσπραξη των αποζημιώσεων από τις ασφαλιστικές εταιρείες και αφετέρου την είσπραξη επιπλέον χρημάτων από την διάθεση των μερών του οχήματος μετά την αποσυναρμολόγησή του.
Σε έρευνες που πραγματοποιήθηκαν, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:
- 29 Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα, εκ των οποίων 18 κλεμμένα και 11 πλαστογραφημένα, 100 κινητήρες και 670 εγκέφαλοι οχημάτων,
- πλήθος εξαρτημάτων και ανταλλακτικών, πινακίδες και άδειες κυκλοφορίας, πιστόλι, 2 πιστόλια κρότου, πιστόλι ρέπλικα, καραμπίνα,
- μικροποσότητα ναρκωτικών και το χρηματικό ποσό των -25.920- ευρώ
Τα περισσότερα μέλη της οργάνωσης έχουν συλληφθεί και κατά το παρελθόν για κλοπές τροχοφόρων, καταλήγει η Αστυνομία.