Rafale Ελλάδα: Το πρώτο από τα Rafale της Armée de l’Air et de l’Espace που πρόκειται να παραδοθούν στην Πολεμική Αεροπορία είναι ουσιαστικά τεχνικά έτοιμο
Το πρώτο από τα Rafale της Armée de l’Air et de l’Espace που πρόκειται να παραδοθούν στην Πολεμική Αεροπορία είναι ουσιαστικά τεχνικά έτοιμο, σύμφωνα με δημοσίευμα του γαλλικού ιστότοπου air-cosmos και πρόκειται για το διθέσιο B με αριθμό «B305». To μαχητικό είχε ήδη επιλεχθεί και εισαχθεί για τις σχετικές εργασίες στην Βase Αerienne 113 στo Saint-Dizier από τις 10 Νοεμβρίου και ήταν έτοιμο προτού καν υπογράψει η υπουργός Άμυνας της Γαλλίας Florence Parly στις 25 Ιανουαρίου τη σχετική συμφωνία στην Αθήνα, σύμφωνα με τον περιοδικό «Πτήση και Διάστημα», το οποίο αναδημοσιεύει το σχετικό δημοσίευμα.
Η πηγή αναφέρει ότι τα προς επιλογή αεροσκάφη, σύμφωνα με όσα συμφωνήθηκαν πρέπει, εκτός των συνολικών ωρών, να έχουν και υπόλοιπο χρόνου πτήσης τουλάχιστον δυο ετών πριν την επόμενη προγραμματισμένη συντήρηση, κατά προσέγγιση δηλαδή υπόλοιπο περίπου 360 ωρών. Από το «B305» αφαιρέθηκε εξειδικευμένος εξοπλισμός που αφορά αποκλειστικά την Γαλλική Πολεμική Αεροπορία καθώς σε γαλλική υπηρεσία τα Rafale B χρησιμοποιούνται για πυρηνική κρούση ως φορείς πυραύλων ASMP-A.
Επιπλέον, αποκαταστάθηκε η πλήρης επιχειρησιακή του διαμόρφωση με εγκατάσταση απαρτίων αποστολής καθώς σε γαλλική υπηρεσία δεν πετούν όλα τα αεροσκάφη με πλήρη εξοπλισμό αποστολής.
Rafale Ελλάδα: Συνολικά αφαιρέθηκαν 60 απάρτια σε μια διαδικασία 1050 εργατοωρών
Για την προετοιμασία του αεροπλάνου στο συγκεκριμένο στάδιο πριν την παράδοσή του στην ΠΑ απασχολήθηκαν 14 τεχνικοί της Escadron de Soutien Technique Aéronautique (ΕSΤΑ – Μοίρας Τεχνικής Υποστήριξης), κάτι που αντιστοιχεί σύμφωνα με το άρθρο σε πρόγραμμα 3.500 ωρών. Το Rafale B «B305» διαμορφώθηκε σε 45 μέρες στις προδιαγραφές των προς εξαγωγή Rafale και τον Ιανουάριο πέταξε για τις εγκαταστάσεις δοκιμών της Dassault στο Istre.
Τo δεύτερο ελληνικό μαχητικό του τύπου, ένα Rafale C, προετοιμάζεται αυτή τη στιγμή από την αντίστοιχη ESTA του Mont-de-Marsan, όπου και θα πραγματοποιηθούν οι περισσότερες εργασίες προσαρμογής καθώς εκεί θα ετοιμαστούν συνολικά και τα 10 προς παράδοση μονόθεσια Rafale.
Δεν είναι ακόμη γνωστά τα στοιχεία για το δεύτερο διθέσιο αεροσκάφος (και μάλλον έκτο προς παράδοση) σε αυτό το στάδιο άλλα σύμφωνα με την ESTA του Saint-Dizier θα ετοιμαστεί και αυτό μέσα στο 2021 καθώς η γαλλική δέσμευση αφορά σε έξι μεταχειρισμένα αεροσκάφη για παράδοση μέσα στον χρόνο, αρχής γενομένης από τον Ιούλιο, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν και για την εκπαίδευση των Ελλήνων χειριστών, ενώ αναμένονται στην Ελλάδα προς το τέλος του τρέχοντος έτους.
Τη δεδομένη στιγμή παραμένει άγνωστη η παραλλαγή που θα υιοθετηθεί τελικά, με μεγάλη πιθανότητα πάντως να έχουν την ίδια εμφάνιση με τα γαλλικά.
Rafale δυνατότητες: Ποια είναι τα μαχητικά αεροσκάφη
Το Dassault Rafale (Ντασό Ραφάλ) είναι γαλλικό μαχητικό αεροσκάφος 4ης γενιάς. Σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται από την Dassault Aviation. Το αεροσκάφος είναι επιχειρησιακό με τη Γαλλική Πολεμική Αεροπορία και το Γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό, σε ρόλους αεροπορικής υπεροχής και κρούσεως.
Οπως γράφει και η wikipedia, η απαρχή του Rafale μπορεί να τοποθετηθεί στα μέσα της δεκαετίας του 1970, όταν η Πολεμική Αεροπορία της Γαλλίας καθώς και το Πολεμικό Ναυτικό της έκριναν απαραίτητη την αντικατάσταση των αεροσκαφών F-8 Crusader και SEPECAT Jaguar, καθώς ήταν πλέον εμφανές ότι ήταν πεπαλαιωμένης τεχνολογίας.
Πολλές δυτικοευρωπαϊκές αεροπορίες (μεταξύ των οποίων η αγγλική, η γερμανική, η ιταλική και η ισπανική) αναζητούσαν έναν σύγχρονο αντικαταστάτη των κύριων μαχητικών αεροσκαφών τους, τα πιο πολλά από τα οποία αποτελούσαν λύσεις της δεκαετίας του 1950, υστερώντας ξεκάθαρα έναντι αεροσκαφών όπως το MiG-23 και το μελλοντικό Su-27 (υπό ανάπτυξη εκείνη την εποχή).
Η γαλλική κυβέρνηση προχώρησε στην αγορά των πρώτων Rafale το 1988
Η Γαλλία στα μέσα της δεκαετίας του 1980 άρχισε να εξελίσσει ένα δικό της αεροσκάφος. Ανάδοχος του προγράμματος ήταν η Dassault, το οποίο παρουσίασε το Rafale ως κόνσεπτ το 1985. Στις 4 Ιουλίου 1986, το πρωτότυπο Rafale A έκανε την παρθενική του πτήση, δύο χρόνια μόλις μετά την αρχή της μελέτης. Η γαλλική κυβέρνηση προχώρησε στην αγορά των πρώτων Rafale το 1988. Μέχρι το 1993, το Rafale είχε ήδη κάνει αρκετές δοκιμαστικές πτήσεις, συμπεριλαμβανομένων και απονηώσεων και προσνηώσεων στο αεροπλανοφόρο «Foch» («Φος») του Γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού.
Ομως, παρά την επιτυχία των δοκιμών, το πρόγραμμα πάγωσε μέχρι το 1999, καθώς οικονομικά προβλήματα ταλάνιζαν τον Γαλλικό Στρατό για μεγάλο μέρος της δεκαετίας. Από τη στιγμή που η ανάπτυξη συνεχίστηκε, πέρασαν άλλα δύο χρόνια μέχρι τα πρώτα Rafale παραγωγής να ενταχθούν στη δύναμη του Γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού, ενώ το αεροσκάφος πρακτικά ξεκίνησε την καριέρα του το 2004, πετώντας στους ουρανούς του Αφγανιστάν σε ρόλους προστασίας.