Αττική: Έργα που ξεπερνούν τα 4,3 δισ. ευρώ και αφορούν Μετρό, δρόμους, σιδηροδρόμους, ύδρευση, προαστιακό και επιμέρους παρεμβάσεις.
Είναι 10 έργα που αλλάζουν την Αττική. Ξεπερνούν τα 4,3 δισ. ευρώ και αφορούν Μετρό, δρόμους, σιδηροδρόμους, ύδρευση, προαστιακό και επιμέρους παρεμβάσεις. Να τα δούμε:
- Μετρό Είναι η νέα Γραμμή 4 στο Μετρό Αθήνας ύψους 1,8 δισ. ευρώ. Οι εργασίες ξεκίνησαν από τον Μάρτιο και η σύμβαση υπογράφεται σε 30 μέρες!
- Επεκτάσεις Μετρό σε Ίλιον Από την Ανθούπολη στον Άγιο Νικόλαο, με 3 σταθμούς Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος.
- Ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος Θα ξεκινά από τη Λ. Σχιστού έως Πέραμα και με σήραγγα στη Σαλαμίνα έργο των 400 εκατ. ευρώ
- Επέκταση Λ. Κύμης Θα ξεκινάει από τον κόμβο της Αττικής Οδού και θα καταλήγει μετά 3,8 χλμ. στην Εθνικό Οδό, στον κόμβο Καλυφτάκη στην Κάτω Κηφισιά, κόστους 300 εκατ. ευρώ
- Αντιπλημμυρικά Αφορούν τα ρέματα Ερασίνου, Αγίου Γεωργίου-Γιαννούλας Ασπροπύργου, Εσχατιάς, Ραφήνας και Καναπίτσας, κόστους 150 εκατ. ευρώ
- Προαστιακός Πάμε σε επέκταση προς Ραφήνα μέχρι το Λιμάνι, ως επέκταση από το Αεροδρόμιο και η απόσταση είναι περίπου 7χλμ. Θα εξυπηρετεί το Πικέρμι και τη Ραφήνα. Η απόσταση Ραφήνα-Αθήνα θα καλύπτεται σε περίπου 45 λεπτά. Το κόστος 300 εκατ. ευρώ.
- Προαστιακός στο Λαύριο Θα έχει δύο σιδηροδρομικούς σταθμούς, Μαρκόπουλο και Λιμάνι Λαυρίου, και 5 σιδηροδρομικές στάσεις, Καλύβια, Κερατέα, Δασκαλειό, Θορικός, Κυπριανός. Η απόσταση Αθήνα-Λαύριο θα διεξάγεται σε 55 λεπτά και Κορωπί-Λαύριο σε 28 λεπτά. Κόστος 380 εκατ. ευρώ.
- Προαστιακός σε Ελευσίνα και Μέγαρα Έτσι αξιοποιείται η παλιά μετρική γραμμή Αθηνών-Κορίνθου, η οποία έχει τεθεί εκτός λειτουργίας εδώ και περίπου 15 χρόνια. Πάμε σε μία νέα γραμμή 36 χλμ προαστιακού σιδηροδρόμου, που θα ξεκινά από τα Άνω Λιόσια, θα περνά από τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα και θα φτάνει Μέγαρα. Το κόστος 85 εκατ. ευρώ.
- Μετρό Πειραιά Ήδη το πρώτο τμήμα δόθηκε πέρυσι το καλοκαίρι έως Νίκαια. Η νέα γραμμή θα παραδοθεί το καλοκαίρι του 2022, κόστους 660 εκατ. ευρώ.
- Υδροδοσία Αθήνας Σχεδιάζεται η ανάληψη του υδροδοτικού συστήματος από ιδιώτη σε συνεργασία με την ΕΥΔΑΠ, κόστους 250 εκατ. ευρώ.
Ο νέος χάρτης του Μετρό
H νέα εποχή του μετρό σηματοδοτεί την αναδιάταξη του κυκλοφοριακού χάρτη της Αττικής, την δημιουργία νέων πόλων ανάπτυξης της πρωτεύουσας και την αναζωπύρωση του επενδυτικού ενδιαφέροντος.
Το καλοκαίρι του 2022 οι τρεις νέοι σταθμοί της γραμμής 3
Με γοργούς ρυθμούς προχωρά η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό «Αγία Μαρίνα-Πειραιά». Οι κατασκευαστικές εργασίες βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο κατασκευής και περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 7,6 χλμ. και 6 νέους σύγχρονους σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο). Έτσι στον σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και Γραμμή 3), το λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.
Στη Βουλή η σύμβαση για τη νέα γραμμή 4
Μέσα στις επόμενες ημέρες η σύμβαση για την Γραμμή 4 του Μετρό θα κατατεθεί στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής και θα τεθεί προς ψήφιση και εν συνεχεία θα υπογραφεί. Η νέα γραμμή θα περιλαμβάνει 15 νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ήστ, Ζωγράφου, Ιλίσια και Γουδή. Η Γραμμή 4 «Άλσος Βεΐκου – Γουδή» του Μετρό έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του κέντρου της Αθήνας, με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών σε κομβικά σημεία του κέντρου (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός).
Συνολικά, η νέα Γραμμή 4 του Μετρό, με προϋπολογισμό έργου 3,8 δισ. ευρώ, θα έχει μήκος γραμμής 38 χλμ., 35 σταθμούς και θα αποτελείται από τέσσερα επιμέρους διακριτά τμήματα:
- Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου-Γουδή (μήκους 12,8 χλμ. και 15 σταθμούς)
- Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 14 χλμ. και 11 σταθμούς)
- Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ. και 3 σταθμούς)
- Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,3 χλμ. και 6 σταθμούς)
Επέκταση του μετρό στην Εθνική Οδό
Όπως αποκάλυψε προσφάτως ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής έχει γίνει το πρώτο βήμα και για την επέκταση της Γραμμής 4 από το άλσος Βεΐκου μέχρι τα Πευκάκια, ώστε να ενώνεται με τη Γραμμή 1, του ΗΣΑΠ. Η νέα επέκταση θα έχει 11 σταθμούς, σε Κατεχάκη, Φάρος, Φιλοθέη, Σίδερα, Ολυμπιακό Στάδιο, Παράδεισος, ΟΤΕ, Μαρούσι, Πεύκη, Λυκόβρυση και θα καταλήγει σε Εθνική Οδό. Θα έχει μήκος 14 χλμ και το κόστος της εκτιμάται σε περίπου 1,1 δισ. ευρώ.
Το 2022 ο διαγωνισμός για την επέκταση στο Ίλιον
Στις αρχές του 2022 εκτιμάται ότι θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό της γραμμής 2 προς το Ίλιον, η οποία θα καλύψει πυκνοκατοικημένες περιοχές της πρωτεύουσας όπως η Πετρούπολη, το Ίλιον και ο Δήμος Αγίων Αναργύρων – Καματερού. Το νέο τμήμα θα έχει μήκος 4χλμ και θα περιλαμβάνει 3 υπόγειους σταθμούς (Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος). Υπάρχει σκέψη της Αττικό Μετρό, να παρεμβληθεί ενδιάμεσος σταθμός στο πάρκο Τρίτση, όπου και θα διασταυρώνεται μελλοντικά με την γραμμή 4.
Γλυφάδα και Καλλιθέα
Σε εξέλιξη βρίσκεται και ο σχεδιασμός για τις επεκτάσεις του Μετρό προς Γλυφάδα και Καλλιθέα. Με βάση τους μέχρι τώρα σχεδιασμούς, η επέκταση προς Γλυφάδα προβλέπει την κατασκευή τριών νέων σταθμών, ενώ όσον αφορά στην επέκταση προς Καλλιθέα, ο τερματικός προβλέπεται να βρίσκεται στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
από την έντυπη έκδοση