Δακτύλιος: Επιστρέφει στην Αθήνα

ΕΛΛΑΔΑ

Δακτύλιος: Επιστρέφει στην Αθήνα

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ελένη Ριζάκη

Δακτύλιος: Ηλεκτρικά και euro 5 και 6 θα μπαίνουν κάθε μέρα! Εναλλάξ οι λοιποί… 

15.10.2021 | 13:22

Όπως εξήγησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο «καθαρός δακτύλιος» θα βασίζεται, σε πρώτη φάση, στη λογική των μονών-ζυγών, αλλά με μία θεμελιώδη διαφορά… «Μέχρι σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά αυτοκίνητα τα οποία εξαιρούνται από το δακτύλιο. Αυτό θα λήξει. Ο μόνος τύπος αυτοκινήτων που θα εξαιρούνται θα είναι τα ηλεκτρικά, για αυτό θα το ονομάσουμε “καθαρός δακτύλιος”. Το συγκεκριμένο μέτρο εντάσσεται στο ολοκληρωμένο πρόγραμμα “Ανάσα για την Αθήνα”, το οποίο και περιλαμβάνει τρία στάδια λήψης μέτρων: άμεσα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα», τόνισε ο υπουργός. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποιεί ήδη μελέτη για να επαναπροσδιοριστούν τα γεωγραφικά όρια του Δακτυλίου, καθώς χρειάζεται αναπροσαρμογή ο σχεδιασμός του και ενδεχομένως να «ανοίξει» ο κύκλος του.

Το τρίτο μακροπρόθεσμο και πολύ σημαντικό μέτρο του σχεδίου «Ανάσα για την Αθήνα» που ανακοίνωσε ο κ. Καραμανλής, αφορά στην αποδοχή μίας πρότασης του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων. Θα δημιουργηθεί ένα Ενιαίο Παρατηρητήριο Μεταφορών στην Αττική, ένας θεσμοθετημένος ενιαίος φορέας, καθώς στο ζήτημα του κυκλοφοριακού στην πρωτεύουσα εμπλέκονται δήμοι, η Περιφέρεια και δύο υπουργεία. «Επομένως, νομίζω ότι ένας θεσμοθετημένος ενιαίος φορέας θα μας λύσει μακροπρόθεσμα αρκετά προβλήματα», εκτίμησε ο κ. Καραμανλής.

Ξεκινούν οι εργασίες για τη Γραμμή 4 του Μετρό – Καλοκαίρι 2022 οι τρεις νέοι σταθμοί σε Πειραιά

Ο υπουργός τόνισε ότι ξεκινούν οι εργασίες της Γραμμής 4 του Μετρό, ενώ σημείωσε ότι έχουν γίνει κυκλοφοριακές μελέτες, ώστε να ταλαιπωρηθούν όσο το δυνατόν λιγότερο οι κάτοικοι της Αθήνας, επισημαίνοντας πως, όταν το φιλοπεριβαλλοντικό αυτό έργο ολοκληρωθεί, θα λύσει πολλά προβλήματα. «Η Γραμμή 4 είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Είναι ένα έργο που ξεκίνησε και ήδη έχουν στηθεί τα πρώτα εργοτάξια. Θα δώσει πραγματικά λύση και στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που έχει η Αθήνα, αλλά είναι και ένα καθαρά φιλοπεριβαλλοντικό έργο. Η κατασκευαστική περίοδος θα είναι επτά χρόνια», είπε ο κ. Καραμανλής. Οι τρεις τελευταίοι σταθμοί της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά θα είναι έτοιμοι το καλοκαίρι.

Ήρθε η ώρα των λύσεων

Η δεύτερη άμεση κίνηση που σχεδιάζεται είναι η αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας, καθώς επηρεάζει σημαντικά το επίπεδο της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην πρωτεύουσα. Ο υπουργός τόνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι σε πλήρη συνεργασία με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και με την Ελληνική Αστυνομία, διότι, όπως υπογράμμισε, το μέτρο αυτό πρέπει να εφαρμοστεί αμέσως. «Αυτή τη στιγμή το ζήτημα που υπάρχει με την τροφοδοσία δημιουργεί πραγματικό έμφραγμα στο κέντρο της Αθήνας. Άποψή μας είναι ότι πρέπει να αναπροσαρμοστεί το ωράριο και να ξέρει ο καθένας πότε πρέπει να κάνει τροφοδοσία και πώς πρέπει να κάνει την τροφοδοσία», εξήγησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Exit mobile version