Μια σημαντική αναγκαιότητα με πολλαπλά οφέλη τόσο για τους πολίτες όσο και για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών της Περιφέρειας, χαρακτήρισε τη διαδικασία ψηφιακής της μετάβασης που είναι σε εξέλιξη, ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης, κατά την τοποθέτησή του για τις «Στρατηγικές και Υλοποιήσεις Έργων ΤΠΕ/ICT σε καίριους τομείς της Οικονομίας». Η ομιλία του έγινε στο πλαίσιο του 24ου Συνεδρίου Greek ICT Forum που διοργανώθηκε ψηφιακά στο τρισδιάστατο Εκθεσιακό και Συνεδριακό Κέντρο «Πυθαγόρας». Μεταξύ των ομιλητών του τριήμερου συνεδρίου ήταν ο Υπ. Ανάπτυξης Αδ. Γεωργιάδης, ο Πρόεδρος ΚΕΔΕ Δ. Παπαστεργίου, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κ. Αγοραστός. Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής ήταν ο Ιωάννης Χαλαβαζής, Διευθύνων Σύμβουλος Teamworks. Ο Περιφερειάρχης στην ομιλία του, προσδιόρισε τις βασικές προτεραιότητες της ψηφιακής στρατηγικής της Περιφέρειας που ξεκίνησε να υλοποιείται από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τη διοίκηση της μεγαλύτερης πληθυσμιακά Περιφέρειας της χώρας.
«Με στόχο να γίνει η Αττική πρώτη στην ψηφιακή μετάβαση και την καινοτομία, θεωρήθηκε αυτονόητος ο Ψηφιακός εκσυγχρονισμός των Υπηρεσιών της Περιφέρειας Αττικής. Η στροφή στη συνδρομή της ψηφιακής τεχνολογίας ήταν μονόδρομος και αποτελούσε αναγκαιότητα, με πολλαπλά οφέλη, τόσο για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, όσο και για την ίδια την Περιφέρεια και το προσωπικό της», ανέφερε χαρακτηριστικά. Ειδική αναφορά έκανε και στον καταλυτικό ρόλο που διαδραμάτισε στην ψηφιακή μετάβαση και η κρίση της πανδημίας, επιταχύνοντας αναγκαστικά τις διαδικασίες για τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Εξέφρασε, δε την ικανοποίησή του, καθώς, παρά τις όποιες δυσκολίες, η επιμονή και η μεθοδικότητα με την οποία μπήκε σε τροχιά ο σχεδιασμός, οδήγησε σήμερα η Περιφέρεια Αττικής να είναι πρωτοπόρος στο πεδίο των ψηφιακών υπηρεσιών.
Πάνω από 200 υπηρεσίες της Περιφέρειας παρέχονται πλέον ψηφιακά
Ειδικότερα, ο Περιφερειάρχης επισήμανε, μεταξύ άλλων, ότι στην Περιφέρεια Αττικής αυτή τη στιγμή παρέχονται περισσότερες από 220 Ψηφιακές Υπηρεσίες, που αποτελούν έναν από τους βασικούς πυλώνες της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης του Δημοσίου “gov.gr”. Στόχος είναι να γίνουν παραπάνω από 300 μέσα στο 2022 και τις 500 μέχρι την ολοκλήρωση της θητείας, σημείωσε.
Στην τοποθέτησή του εστίασε κυρίως στην εγκατάσταση Συστήματος Προτεραιότητας με δυνατότητα έκδoσης ψηφιακού εισιτηρίου μέσω κινητού τηλεφώνου στη Διεύθυνση Μεταφορών Δυτικού τομέα, υπηρεσία που εξάλειψε την ταλαιπωρία των πολιτών και την έκθεσή τους στους κινδύνους του συνωστισμού. Ανακοίνωσε επίσης ότι εντός του έτους, σχεδιάζεται η επέκταση της υπηρεσίας και στις υπόλοιπες 7 Διευθύνσεις μεταφορών της Περιφέρειας, ενώ ήδη έχει ενεργοποιηθεί η εφαρμογή των Ψηφιακών Ραντεβού σε πέντε Διευθύνσεις Υγείας, με στόχο να επεκταθούν σε όλες τις υπηρεσίες της Περιφέρειας που εξυπηρετούν κοινό.
Επισημαίνεται πως στο επόμενο διάστημα θα είναι διαθέσιμη η ειδική εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα με δυνατότητες γενικής ενημέρωσης και εξατομικευμένης ενημέρωσης των πολιτών, για θέματα που τους ενδιαφέρουν. Η εφαρμογή θα ενσωματώνει τις υπηρεσίες του «ΟΔΗΓΟΥ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ» και θα παρέχει δυνατότητα υποβολής αιτημάτων μέσω κινητού τηλεφώνου.
Σειρά ψηφιακών υπηρεσιών
Επιπλέον, ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε αναλυτικά σε σειρά ψηφιακών υπηρεσιών και καινοτόμων εφαρμογών που τέθηκαν σε λειτουργία και στη διάθεση των πολιτών και μέσω του ΠΕΠ Αττικής, στους τομείς των μεταφορών μαθητών, πολιτισμού, τηλεματικής, ψηφιακής διαχείρισης αιτημάτων, στον τομέα της ενημέρωσης, της επιμόρφωσης κλπ. «Η Περιφέρεια Αττικής συμβαδίζει με τις ανάγκες της ψηφιακής εποχής, μέσα από ένα μεγάλο φάσμα ψηφιακών έργων και δράσεων. Στόχος μας είναι η εξυπηρέτηση του πολίτη, η διαφάνεια, η προστασία της ιδιωτικότητας και η προώθηση της καινοτομίας σε κάθε πτυχή της καθημερινότητας. Ως Περιφέρεια θα εντάσσουμε συνεχώς περισσότερες ψηφιακές υπηρεσίες εξασφαλίζοντας ένα σύγχρονο και συνάμα αδιάβλητο τρόπο εξυπηρέτησης των συμπολιτών μας» τόνισε ο Περιφερειάρχης ολοκληρώνοντας την ομιλία του.