Το Μετρό επεκτείνεται επίσημα έπειτα και από την πρόσκληση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προς την Αττικό Μετρό για υποβολή σχετικών μελετών προς χρηματοδότηση. Ως το σημαντικότερο Μέσο Μαζικής Μεταφοράς της Αττικής, το μετρό έχει συμβάλλει τα μέγιστα στην αποσυμφόρηση των δρόμων του λεκανοπεδίου και κανείς δεν θα ήθελε να σκέφτεται πώς θα ήταν η πρωτεύουσα χωρίς αυτό. Τώρα έρχεται η στιγμή για την εκ νέου και εξαιρετικά σημαντική του επέκταση και στις τρεις γραμμές του, συν την κατασκευή της τέταρτης που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξης. Οι τέσσερεις νέες επεκτάσεις θα εξυπηρετούν καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες νέους επιβάτες, θα δίνουν ευκολότερη πρόσβαση στο κέντρο για μια μεγάλη μερίδα του κοινού, ενώ θα συνδέσουν το τελευταίο με το παραλιακό μέτωπο.
Η πρώτη από τις τέσσερεις μελέτες αφορά την επέκταση της Γραμμής 1 του Μετρό με στόχο αυτή να συνδεθεί με το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Έτσι θα εκπληρωθεί ένα από τα πάγια ζητήματα του ΚΠΙΣΝ, το οποίο εκτιμάται ότι δέχεται κοντά στους 20.000.000 επισκέπτες σε ετήσια βάση με αποτέλεσμα την σαφώς ευκολότερη πρόσβαση του κοινού στο ίδρυμα, αλλά και την αποσυμφόρηση της περιοχής από τα εκατοντάδες αυτοκίνητα των επισκεπτών.
Γραμμή 4
Στην αποκλιμάκωση της κίνησης στους δρόμους της Αττικής θα συμβάλλει αποφασιστικά και η Γραμμή 4, η οποία αναμένεται να εξυπηρετεί εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες και έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί του κατοίκους πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών συνδέοντάς τους με πολλά σημαντικά κτίρια και εγκαταστάσεις όπως νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα και μεγάλα δημόσια κτίρια οργανισμών ή υπουργείων. Για την Γραμμή 4 θα γίνει μία προμελέτη για το Τμήμα «Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη» και άλλη μία για το Τμήμα στο τμήμα Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη.
Η τέταρτη επέκταση αφορά στη Γραμμή 2 Ελληνικό-Γλυφάδα, η οποία έχει μείνει «στάσιμη» για περισσότερα από δέκα και απαιτεί προκαταρκτική μελέτη αλλά και προμελέτη. Η επέκταση θα συνδέσει τη Γλυφάδα με το υπόλοιπο δίκτυο του μετρό αλλά και τα νέα πολύ σημαντικά έργα που πραγματοποιούνται στο Ελληνικό. Με τις τέσσερεις παραπάνω επεκτάσεις το μετρό θα μεγαλώσει συνολικά το δίκτυο του κατά 22 περίπου χιλιόμετρα και θα προσθέσει 17 νέους σταθμούς στους ήδη υπάρχοντες. Οι διαγωνισμοί για τις μελέτες θα ξεκινήσουν μόλις η δράση ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021 – 2027 ενώ το σύνολο της δαπάνης υπολογίζεται σε περίπου 10,6 εκατ. ευρώ.