Το μακρύτερο λεωφορείο στον κόσμο μπορεί να μεταφέρει ένα μικρό χωριό, αλλά κάνει μανούβρες όπως ένα 12μετρο αστικό.
Άφωνοι είχαν μείνει πριν από περίπου 10 χρόνια οι επισκέπτες εκδήλωσης στη Δρέσδη της Γερμανίας, όπου παρουσιάστηκε το μακρύτερο αστικό λεωφορείο στον κόσμο, το οποίο κοστίζει 8 εκατ. ευρώ και σχεδιάστηκε από τεχνικούς στο Fraunhofer Institute for Traffic and Infrastructure Systems. Πρόκειται για το AutoTram Extra Grand, ένα όχημα μήκους άνω των 30 μέτρων. Ειδικότερα, μπορεί να μεταφέρει 256 ανθρώπους (96 θέσεις για καθήμενους και 160 για όρθιους).
Εντυπωσιακές είναι και οι λοιπές διαστάσεις του, δεδομένου ότι το πλάτος του ανέρχεται σε 2,55 μ. και το ύψος του ανέρχεται σε 3,4 μ. Η «κορμοστασιά» του, ωστόσο, δεν το εμποδίζει να κινείται άκοπα εντός του αστικού ιστού, κάνοντας μανούβρες όπως ένα 12μετρο λεωφορείο πόλης. Το μεγα-αστικό λεωφορείο έχει τέσσερις άξονες, διπλή άρθρωση και κινείται από ένα υβριδικό σύστημα το οποίο -μεταξύ άλλων- αποτελείται από δύο diesel κινητήρες, έναν 6κύλινδρο σε σειρά 6.000 κ.εκ. της IVECO και έναν V8 4.000 κ.εκ. της Mercedes (OM629). Παράλληλα, υπάρχουν και κάποιοι ηλεκτροκινητήρες, όπως και ένα πακέτο η οποία επιτρέπει στο μοντέλο να κινηθεί για 8 χλμ. αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.
Το AutoTram Extra Grand προσφέρει πρακτικές λύσεις που έχουν ως στόχο τη βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας των αστικών επιβατικών μεταφορών, και από την πρώτη μέρα παρουσίασής του συγκέντρωσε δεκάδες παραγγελίες για την ένταξή του στον στόλο της τοπικής συγκοινωνίας της Σαγκάης και του Πεκίνου. Όσον αφορά το λεωφορείο με τη μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα, αυτό είναι το Volvo Gran Artic 300, που παρέχει θέσεις για έως και 300 επιβάτες (όρθιους+καθήμενους). Πρόκειται για ένα αρθρωτό μεγα-αστικό λεωφορείο που το μήκος του αγγίζει τα 30 μ. που εξελίχθηκε με σκοπό την ένταξή του στον στόλο συγκοινωνιών της Βραζιλίας.