Ένα από τα πιο σύνθετα οδικά έργα στον κόσμο, που θα λάβει επάξια θέση στη λίστα με τα μεγαλύτερα κατασκευαστικά «θαύματα», ετοιμάζεται στη Γαλλία και συγκεκριμένα στο νησί Ρεουνιόν του ινδικού ωκεανού. Πρόκειται για μια νέα παράκτια διαδρομή μήκους 12,4 χλμ. που θα περικυκλώνει το νησί, αντικαθιστώντας την υφιστάμενη παραλιακή διαδρομή μήκους 8 χλμ. που ανά τακτά χρονικά διαστήματα μπαίνει στον «πάγο» λόγω των κατολισθήσεων και των σφοδρών καιρικών συνθηκών όπου πρωταγωνιστούν οι θυελλώδεις άνεμοι.
Με δεδομένο ότι το αρχικό συνολικό κόστος κατασκευής ανερχόταν σε περίπου 1,66 δισ. ευρώ, το έργο έδειξε αμέσως ότι θα αποτελέσει τα ακριβότερα 12,4 χλμ. στα χρονικά, όντας κατά μόλις 900 εκατ. ευρώ φθηνότερο συγκριτικά με τον ΒΟΑΚ (Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης) που έχει προϋπολογισμό 1,75 δισ. ευρώ και λογίζεται ως το ακριβότερο οδικό έργο που υλοποιείται σε κάποια περιοχή που λογίζεται ως έδαφος της Ευρώπης -παρότι γεωγραφικά το νησί Ρεουνιόν είναι δίπλα στη Μαδαγασκάρη, ανατολικά της Αφρικής. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι κάθε χιλιόμετρο του νέου παράκτιου δρόμου στο νησί Ρεουνιούν «κοστίζει» 132.800.000 ευρώ, κάτι που αποτυπώνει με ανάγλυφο τρόπο την πολυπλοκότητα του έργου.
Τρία κύρια τμήματα
Ο δρόμος των 12,4 χλμ. χωρίζεται σε τρία κύρια τμήματα, συμπεριλαμβανομένης μιας οδογέφυρας 5,4 χλμ. κατά μήκος της ακτογραμμής από το Saint-Denis έως το La Grande Chaloupe. Την κατασκευή της ανέλαβαν οι εταιρείες VINCI Construction, Dodin Campenon Bernard, Bouygues Travaux Publics και Demathieu & Bard. Η γέφυρα κάθεται σε ύψος 20 έως και 30 μ. πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας και 70 μακριά από την ακτή. Σημειώνεται ότι ο δρόμος έχει πλάτος 30 μ. με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση που μπορούν να εξυπηρετήσουν λεωφορεία, αυτοκίνητα, πεζούς, αλλά και ποδήλατα.
Το μεγαλύτερο τμήμα (περίπου 8 χλμ.) του δρόμου έχει δοθεί στην κυκλοφορία από τον Αύγουστο του 2022, και απομένει η ολοκλήρωση των υπόλοιπων χιλιομέτρων. Η πολυπλοκότητα, αλλά και κάποια ζητήματα με την προμήθεια των απαραίτητων υλικών έχουν οδηγήσει σε σημαντικές καθυστερήσεις και έχουν εκτοξεύσει τον προϋπολογισμό του έργου. Οι τελευταίες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι το συνολικό κόστος θα φτάσει τα 2,2 δισ. ευρώ, υπερβαίνοντας κατά πολύ τον αρχικό προϋπολογισμό των 1,75 δισ.