“Man in the midlle”: Επείγουσα προειδοποίηση της ΕΛΑΣ προς επιχειρήσεις

ΕΛΛΑΔΑ

“Man in the midlle”: Επείγουσα προειδοποίηση της ΕΛΑΣ προς επιχειρήσεις

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Πέτρος Καρσιώτης

Κωδικός "man in the midlle"

30.09.2023 | 20:57

Σήμα κινδύνου και μαζί προειδοποίησης στέλνει η ΕΛ.ΑΣ, με στόχο την αποφυγή εξαπάτησής τους, σε όλους τους  επαγγελματίες, εμπόρους, προμηθευτές, ιδιοκτήτες  εταιρειών και επιχειρήσεων, στη χώρα.

Του Πέτρου Καρσιώτη

Με μία μέθοδο, που ακολουθούν τελευταίοι διαδικτυακοί απατεώνες και από την οποία ήδη εταιρία στη Βέροια έχασε 130.000 ευρώ, οι δράστες, που παραμένουν ακόμη στο απυρόβλητο, καταφέρνουν να πείθουν υπαλλήλους των επιχειρήσεων να καταθέτουν σε τραπεζικούς λογαριασμούς που τους παρουσιάζουν, ποσά τα οποία χρωστούν σε προμηθευτές κλπ. Οι υπεύθυνοι των επιχειρήσεων πιστεύουν ότι έχουν καταθέσει και…εξοφλήσει τα χρέη, αλλά τα χρήματα τα έχουν καρπωθεί οι δράστες, οι οποίοι αναζητούνται από την Αστυνομία και όχι οι πραγματικοί δικαιούχοι!!!

Κωδικός “man in the midlle”

Πώς το καταφέρνουν αυτό; Με τη μέθοδο που στην διεθνή αστυνομική ορολογία ονομάζεται «man in the midlle”, που σημαίνει «άνθρωπος στη μέση». Ενώ η Ασφάλεια της Βέροιας έχει ξεκινήσει την έρευνα για την εξαπάτηση των υπευθύνων εταιρίας, που κατέβαλαν χωρίς να γνωρίζουν το τρομακτικό ποσό σε αγνώστους, η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας, προχωρά σε ενημέρωση όλων των επαγγελματιών, που προαναφέρθηκαν για να μην πέσουν και οι ίδιοι θύματα.

Πληροφορεί, λοιπόν, η Αστυνομία;

«Ως προς τη μεθοδολογία, που χρησιμοποιούν, αρχικά παρεμβαίνουν στην επικοινωνία μεταξύ συναλλασσόμενων επαγγελματιών και εμπόρων με επιχειρήσεις και στη συνέχεια τους πείθουν να καταθέσουν χρήματα, σε διαφορετικούς τραπεζικούς λογαριασμούς από αυτούς, που είχαν αρχικά συμφωνηθεί (απάτη «Man in the middle»).

Επικοινωνούν με e-mail

Πιο συγκεκριμένα, οι επιτήδειοι επικοινωνούν με μία επιχείρηση μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού (email), τηλεφώνου, επιστολής κ.α., παριστάνοντας τους υπαλλήλους, εκπροσώπους εμπόρων, δικαιούχων πληρωμής, προμηθευτών κ.α., με τους οποίους ήδη συνεργάζονται τα υποψήφια θύματα. Τους ζητούν οι πληρωμές στο πλαίσιο των εμπορικών συμφωνιών, να πραγματοποιηθούν σε λογαριασμούς διαφορετικούς από αυτούς που γνωρίζουν οι παθόντες, δίνοντας άλλους αριθμούς τραπεζικών λογαριασμών, μέσω των οποίων αποσπούν τα χρήματα που καταθέτουν οι παθόντες.

Βέροια: Απέσπασαν 130.000 ευρώ

Με την παραπάνω μέθοδο, άγνωστοι εξαπάτησαν εταιρεία στην Ημαθία, αποσπώντας πάνω από 130.000 ευρώ και από το Τμήμα Ασφάλειας Βέροιας διενεργείται έρευνα». Ακολουθούν συγκεκριμένες οδηγίες  με στόχο την αποφυγή παρόμοιων περιστατικών εξαπάτησης και προς τις επιχειρήσεις και προς τους υπαλλήλους τους.

Προς τις επιχειρήσεις

·       Διασφαλίστε ότι οι υπάλληλοι είναι ενημερωμένοι και γνωρίζουν τη συγκεκριμένη μορφή απάτης.

·       Δώστε εντολή στο προσωπικό που είναι αρμόδιο για την πληρωμή των τιμολογίων, να προβαίνει πάντα στη διενέργεια ελέγχων, για τον εντοπισμό τυχόν παρατυπιών.

·       Εφαρμόστε διαδικασία για την επαλήθευση της νομιμότητας των αιτημάτων πληρωμής που λαμβάνετε.

·       Ελέγξτε τις πληροφορίες που αναρτώνται στην ιστοσελίδα της επιχείρησής σας και συγκεκριμένα τα συμβόλαια και τους προμηθευτές σας.

·       Διασφαλίστε ότι το προσωπικό περιορίζει τη γνωστοποίηση πληροφοριών της επιχείρησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Προς τους υπαλλήλους

·       Επαληθεύστε ότι όλα τα αιτήματα πληρωμών, προέρχονται από τους πραγματικούς προμηθευτές της επιχείρησης, ειδικά αν σας ζητούν να τροποποιήσετε τα στοιχεία των τραπεζικών τους λογαριασμών για τις μελλοντικές πληρωμές των τιμολογίων ή των λοιπών παραστατικών.

·       Μην κάνετε χρήση των στοιχείων επικοινωνίας που περιλαμβάνονται στο fax, email κλπ, στο οποίο ζητείται η αλλαγή στοιχείων. Αντίθετα, χρησιμοποιείστε τα στοιχεία επικοινωνίας από την προηγούμενη αλληλογραφία σας με τον προμηθευτή.

·       Καθορίστε μοναδικά σημεία επικοινωνίας με επιχειρήσεις, με τις οποίες πραγματοποιείτε πληρωμές ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

·       Περιορίστε τις πληροφορίες που γνωστοποιείτε για τον εργοδότη σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

·       Όταν πληρώνετε ένα τιμολόγιο, να στέλνετε email ενημέρωσης του αποδέκτη της πληρωμής. Σε αυτό να γράφετε την επωνυμία της τράπεζάς του και τα 4 τελευταία ψηφία του τραπεζικού του λογαριασμού για τη διασφάλιση της συναλλαγής.

·       Για πληρωμές που υπερβαίνουν ένα συγκεκριμένο όριο ποσού, καθορίστε μία διαδικασία για την επιβεβαίωση του ορθού τραπεζικού λογαριασμού και του αποδέκτη (π.χ. επικοινωνία με την επιχείρηση).

Exit mobile version