Ερωτήματα για τη ΡΑΣ και όχι μόνο προκαλεί μια νέα αποκάλυψη γύρω από το ιστορικό υγείας του μηχανοδηγού της μοιραίας αμαξοστοιχίας των Τεμπών. Σύμφωνα με πληροφορίες, στην ογκώδη δικογραφία που σχηματίζεται στη Λάρισα ανάμεσα στα ιατρικά έγγραφα υπάρχει και ένα έγγραφο για τον μηχανοδηγό, το οποίο μάλιστα αποτελεί απάντηση του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Πατρών σε εισαγγελική εντολή.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο μηχανοδηγός διεκομήσθη το 2017 στο νοσοκομείο με «αιμορραγία εγκεφάλου» και «ρήξη ανευρύσματος της βασικής αρτηρίας», δηλαδή εγκεφαλικό. Όπως προκύπτει, ο ασθενής μηχανοδηγός νοσηλεύτηκε πάνω από δέκα ημέρες στην νευροχειρουργική κλινική. Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι γιατροί επιβεβαιώνουν στην Εισαγγελία ότι «ο ασθενής είχε ιστορικό υπαραχνοειδούς αιμορραγίας εγκεφάλου λόγω ρήξης ανευρύσματος της βασικής αρτηρίας και είχε υποβληθεί σε εμβολισμό προ 12ετίας». Κατά πάγια ιατρική τακτική, σε όλες τις παρόμοιες επεμβάσεις, ο ασθενής υπογράφει «συγκατάθεση για εμβολισμό ανευρύσματος», η οποία καθιστά σαφές ότι στις πιθανές επιπλοκές, συγκαταλέγονται οι «διαταραχές μνήμης, η παράλυση άκρων, η σύγχυση, οι διαταραχές όρασης και μνήμης».
Ο ρόλος της ΡΑΣ
Με δεδομένο ότι η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων είναι εκ του νόμου επιφορτισμένη με την τήρηση του Εθνικού Μητρώου Αδειών Μηχανοδηγού, είναι δηλαδή υποχρεωμένη να ελέγχει τους ιατρικούς φακέλους των μηχανοδηγών, τίθεται εν προκειμένω το ερώτημα αν γνώριζε για την κατάσταση της υγείας του συγκεκριμένου μηχανοδηγού. Και επιπλέον, αν επιτρέπεται σε κάποιον να οδηγεί τρένο με παρόμοιο ιατρικό φάκελο, ποιοι ενέκριναν τον ιατρικό φάκελο, αν γνώριζε η Hellenic Train το ιστορικό υγείας του μηχανοδηγού, αν η ΡΑΣ είχε ελέγξει και εγκρίνει το φάκελο του εργαζομένου, αν η ΡΑΣ ελέγχει τους γιατρούς που πιστοποιεί στο Μητρώο αναγνωρισμένων ιατρών, ακόμη και αν υπήρχαν πρόσωπα που πίεζαν για να εκτελεί ο εν λόγω μηχανοδηγός τα συγκεκριμένα δρομολόγια στο δίκτυο της Βορείου Ελλάδος. Η αποκάλυψη θέτει προ των ευθυνών τους σειρά προσώπων: από εταιρείες μέχρι ανεξάρτητες αρχές, για το γιατί ο εν λόγω μηχανοδηγός εξακολουθούσε να ασκεί τα καθήκοντα του.