Έτοιμη είναι η ψηφιακή εφαρμογή «MyCoast», μέσα από την οποία θα μπορούν οι πολίτες να υποβάλουν άμεσα καταγγελίες για υπέρβαση της παραχώρησης ή για αυθαίρετη κατάληψη παραλίας, με λίγα κλικ. Σύμφωνα με τα όσα είπαν στην παρουσίαση της εφαρμογής, οι υπουργοί Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Χατζηστεργίου και Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, το νέο app είναι έτοιμο προς χρήση. Η εφαρμογή είναι ένα από τα μέτρα που έχουν ληφθεί από την κυβέρνηση για το συγκεκριμένο πρόβλημα, σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη. Όπως είπε όλοι οι διαγωνισμοί για την εκμετάλλευση των παραλιών θα γίνονται ηλεκτρονικά και κεντρικά (η πλατφόρμα είναι έτοιμη για να διενεργηθούν) ώστε να αποφεύγονται διάφορα φαινόμενα παράτυπης παραχώρησης ή χαριστικής, ενώ για τους ελέγχους θα χρησιμοποιηθούν και σύγχρονα τεχνολογικά μέσα (μη επανδρωμένα αεροσκάφη).
Παράλληλα, όποιος αναλαμβάνει να εγκαταστήσει ομπρέλες και ξαπλώστρες σε μια παραλία έχει την υποχρέωση να διαθέτει ναυαγοσώστη καθώς και να αφήνει το 50% της παραλίας στους πολίτες που θέλουν να έχουν τα δικά τους πράγματα. Σημειώνεται ότι πέρυσι υπό την πίεση του «κινήματος της πετσέτας» έγιναν 4.500 έλεγχοι και διαπιστώθηκαν 1.750 παραβάσεις. Με βάσει την πλατφόρμα που έχει δημιουργηθεί και συγκεντρώνονται όλα τα γεωχωρικά στοιχεία ο αρμόδιος υπουργός είπε επίσης ότι σε δεύτερο χρόνο με τη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης, θα γίνεται ο έλεγχος της νομιμότητας της περιοχής.
Πώς θα γίνονται οι καταγγελίες;
Ανοίγοντας την εφαρμογή, ο πολίτης θα πρέπει να εντοπίσει την περιοχή ενδιαφέροντος είτε με αναζήτηση στο χάρτη της εφαρμογής είτε «σκανάροντας» το QR code της παραχώρησης, που θα είναι αναρτημένος υποχρεωτικά σε πινακίδα στην παραλία. Μόλις γίνει ο εντοπισμός της περιοχής θα εμφανίζεται στην οθόνη του κινητού το πολύγωνο της παραχώρησης και τα στοιχεία της (τοποθεσία, έναρξη – λήξη, χρήση, εμβαδόν). Αν ο πολίτης διαπιστώσει αυθαίρετη κατάληψη έκτασης ή και παρακώλυση ελεύθερης πρόσβασης, μπορεί να υποβάλει τις προαναφερόμενες καταγγελίες μέσω της εφαρμογής, επιλέγοντας τη συγκεκριμένη παραχώρηση ή το συγκεκριμένο σημείο στο χάρτη, εάν δεν υπάρχει ενεργή παραχώρηση.
Ο χρήστης προσδιορίζει τον λόγο της καταγγελίας, εισάγει μια συνοπτική περιγραφή του προβλήματος και επιλέγει εάν η καταγγελία θα υποβληθεί ανώνυμα ή επώνυμα. Στην τελευταία περίπτωση, απαιτείται η σύνδεσή του με προσωπικούς κωδικούς taxisnet για να ολοκληρωθεί η διαδικασία. Σημειώνεται ότι μία μόνο καταγγελία, ανά τύπο καταγγελίας, μπορεί να υποβληθεί την ίδια ημέρα από την ίδια συσκευή και για την ίδια παραχώρηση, καθώς και ότι η καταγγελία μπορεί να υποβληθεί από κινητή συσκευή που βρίσκεται κοντά στο σημείο της εν λόγω παραχώρησης.