Τον Ιούλιο, έναν μήνα που υπέφεραν οι κάτοικοι της Αττικής από τις υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες, ένας ιδιότυπος «καύσωνας παραβάσεων», επικρατούσε και στο οδικό δίκτυο του Λεκανοπεδίου.
Του Πέτρου Καρσιώτη
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Τροχαίας βεβαιώθηκαν 24.863 παραβάσεις, από τις οποίες 1.417 σε βαθμό πλημμελήματος! Το είδος των παραβάσεων, στις οποίες υπέπεσαν οι χιλιάδες οδηγοί που εντοπίστηκαν είτε δια ζώσης είτε από τα ραντάρ των δρόμων, δίνουν εν μέρει και κάποιες απαντήσεις για τα γιατί και πως των τροχαίων δυστυχημάτων, που καταγράφονται με τραγικό τρόπο. Συνολικά, με βάση πάντα τα επίσημα στοιχεία της Τροχαίας Αττικής, 908 παραβάσεις αφορούσαν την οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος. Από αυτές οι 59 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος, που σημαίνει ότι οι ποσότητες που ανιχνεύτηκαν στο αίμα ήταν μεγάλες και οι οδηγοί οδηγήθηκαν στα δικαστήρια.
Οι 131 παραβάσεις ήταν για μη χρήση προστατευτικού κράνους, 160 για όρια ταχύτητας, 132 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας, 273 για χρήση κινητού τηλεφώνου, 252 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και 63 για επικίνδυνους ελιγμούς. Κι αν οι άλλες παραβάσεις (όρια ταχύτητας, κινητό τηλέφωνο, ζώνη ασφαλείας), δυστυχώς είναι συνηθισμένες, εκείνο που δεν μπορεί να κατανοηθεί είναι ο μεγάλος αριθμός των οδηγών, που πιάστηκαν να περνάνε με κόκκινο σηματοδότη.
Θανατηφόρα τροχαία
Όπως ήδη διαβάσατε τα συνεργεία της Τροχαίας έπιασαν 252 οδηγούς τροχοφόρων να παραβιάζουν τον κόκκινο σηματοδότη, μια παράβαση που οδηγεί κατευθείαν σε θανατηφόρο δυστύχημα. Σημαντική ευθύνη στην πρόκληση των δυστυχημάτων έχουν και οι οδηγοί που είτε με μοτοσικλέτες είτε με ΙΧΕ κάνουν ελιγμούς, τρομοκρατώντας άλλους οδηγούς, που πάνε κανονικά στο δρόμο τους με αποτέλεσμα και εκεί την πρόκληση ατυχημάτων.
Αλκοόλ, “κόκκινο”, ταχύτητα
Για να μειώσει, όσο το δυνατόν αυτές τις σοβαρές παραβάσεις η Τροχαία, ανέθεσε σε εξειδικευμένα συνεργεία αστυνομικών των Ομάδων Ελέγχου και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (Ο.Ε.Π.Τ.Α.) και Τμημάτων Τροχαίας να πραγματοποιήσουν, λέει η Αστυνομία «στοχευμένους ελέγχους σε κομβικά σημεία του οδικού δικτύου της Αττικής, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στην αντιμετώπιση της οδήγησης υπό την επίδραση οινοπνεύματος, την υπερβολική ταχύτητα, την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, τη χρήση κινητού τηλεφώνου καθώς και άλλες επικίνδυνες παραβάσεις». Οι παραπάνω δράσεις τροχονομικής αστυνόμευσης, προστίθεται, εφαρμόζονται ανελλιπώς σε καθημερινή βάση από τις δυνάμεις της Τροχαίας, στοχεύοντας στην αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Μείωση 11% των δυστυχημάτων
Ένα μόνο στοιχείο που δημιουργεί συγκρατημένη αισιοδοξία είναι το γεγονός ότι από τη σύγκριση του πρώτου 7μήνου του 2024 σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του έτους 2023, παρατηρήθηκε μείωση κατά 11% στα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, ενώ το ίδιο χρονικό διάστημα, παρατηρήθηκε και γενικότερη μείωση των παθόντων από τροχαία ατυχήματα.