Πώς δρούσαν
Συμμορία κλοπών αυτοκινήτων σε Αττική και Θεσσαλονίκη με βασικά μέλη έναν…προγραμματιστή ηλεκτρονικών εγκεφάλων (!) έναν οδηγό γερανοφόρου οχήματος και δύο ιδιοκτήτες καταστημάτων πώλησης αυτοκινήτων, εξαρθρώνεται από τη Δίωξη Οργανωμένου Εγκλήματος Βορείου Ελλάδος.
Του Πέτρου Καρσιώτη
Ο 61χρονος προγραμματιστής, σύμφωνα με τα στοιχεία της Αστυνομίας, «λόγω της ιδιότητάς του ως προγραμματιστής, αναλάμβανε την απενεργοποίηση του αντικλεπτικού συστήματος των οχημάτων, αλλά και τον επαναπρογραμματισμό των εγκεφάλων των τροχοφόρων, που είχαν κλαπεί»! Ο οδηγός του γερανού, πάντα κατά τα ίδια στοιχεία της προανάκρισης, «λόγω της ιδιότητάς του» μετέφερε φθαρμένα οχήματα από τον τόπο αγοράς τους στον χώρο όπου θα πραγματοποιείτο η παραποίηση».
Που σημαίνει ότι τ κύκλωμα, όταν έκλεβε ένα όχημα, αναζητούσε έναν πανομοιότυπο «κλώνο», συνήθως με μεγάλες υλικές ζημιές από τροχαίο προκειμένου να πάρει από εκεί όλα τα στοιχεία και να τα «περάσει» στο κλεμμένο. Το οποίο στο τέλος επωλείτο σε ανύποπτους, από δύο καταστήματα ιδιοκτησίας άλλου μέλους του κυκλώματος!
Κατά την επιχείρηση της Αστυνομίας, συνελήφθησαν συνολικά 3 μέλη της οργάνωσης, μεταξύ των οποίων το αρχηγικό, ενώ σε βάρος τους, και σε βάρος ακόμη 11 μελών που έχουν ταυτοποιηθεί, σχηματίσθηκε δικογραφία σε βαθμός κακουργήματος. Η οργάνωση, λέει η ΕΛ.ΑΣ, τουλάχιστον από τον Μάιο του 2023, προέβαινε σε κλοπές οχημάτων με σκοπό την διάθεσή τους στην αγορά, είτε με παραποιημένα αναγνωριστικά στοιχεία, είτε ως ανταλλακτικά, για την αποκόμιση παράνομου οικονομικού οφέλους.
Αττική και Θεσσαλονίκη
«Οι δράστες», τονίζεται « εντόπιζαν συγκεκριμένα οχήματα σε περιοχές της Θεσσαλονίκης και της Αττικής, όπου βρίσκονταν σταθμευμένα, και τα αφαιρούσαν με χρήση ηλεκτρονικών εγκεφάλων και ειδικών κλειδιών «τσιπ». Για να αποφύγουν τον εντοπισμό τους, μετέφεραν και στάθμευαν τα οχήματα σε χώρους πλησίον της κατοικίας τους, που χρησιμοποιούσαν ως ορμητήριο, για να διασφαλίσουν ότι δεν φέρουν συστήματα GPS. Στη συνέχεια, εντόπιζαν και αγόραζαν οχήματα που διατίθονταν προς πώληση με χαμηλό αντίτιμο, λόγω εκτεταμένων φθορών, με σκοπό να χρησιμοποιήσουν τα έγγραφα και τα αναγνωριστικά στοιχεία τους (αριθμό πλαισίου, πινακίδα κυκλοφορίας) για τη φαινομενική νομιμοποίηση των αφαιρεθέντων οχημάτων.
Μέσω εντοιχισμού των στοιχείων που προμηθεύονταν, παραποιούσαν τα αντίστοιχα στα οχήματα που είχαν αφαιρέσει, ενώ, παράλληλα, επαναπρογραμμάτιζαν τον εγκέφαλό τους, ώστε να μην αναγνωρίζονται από διαγνωστικά συνεργεία και επίσημες αντιπροσωπείες πώλησης οχημάτων. Τέλος, διέθεταν τα αφαιρεθέντα και πλέον παραποιημένα οχήματα στην αγορά, μέσω καταστημάτων πώλησης οχημάτων, με σκοπό την αποκόμιση μεγάλου περιουσιακού οφέλους. Σε άλλες περιπτώσεις, αποσυναρμολογούσαν τα αφαιρεθέντα οχήματα και διέθεταν προς πώληση μέρη αυτών ως ανταλλακτικά, μέσω καταστημάτων πώλησης ανταλλακτικών».
Ομως, παρατίθεται κι άλλη απίστευτη ενέργεια του κυκλώματος:
«Για την επίτευξη του σκοπού τους», πληροφορούν οι αστυνομικοί «τα μέλη μίσθωναν συγκεκριμένα αυτοκίνητα από εταιρείες μίσθωσης οχημάτων, είτε για να εξασκηθούν στον τρόπο αφαίρεσης οχημάτων ίδιων χαρακτηριστικών με διαρρηκτικά εργαλεία, είτε για να χρησιμοποιήσουν το αντικλεπτικό σύστημα και τον ηλεκτρονικό εγκέφαλο για την αφαίρεση ίδιου τύπου οχήματος». Από τις έως τώρα έρευνες, έχουν εξιχνιασθεί 15 περιπτώσεις κλοπών οχημάτων, από περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης.