Ανεπιθύμητες κλήσεις – Μητρώο 11: Πώς θα τις μπλοκάρεις

PLUS

Ανεπιθύμητες κλήσεις – Μητρώο 11: Πώς θα τις μπλοκάρεις

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

Τι είναι το «Μητρώο 11», πώς να εγγραφείτε

03.02.2025 | 12:30

Οι συνδρομητές κινητής και σταθερής τηλεφωνίας έχουν τη δυνατότητα να προστατευτούν από ανεπιθύμητες τηλεφωνικές κλήσεις με σκοπό την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, κάθε πολίτης μπορεί να εγγραφεί σε ένα ειδικό μητρώο του παρόχου του, γνωστό ως «Μητρώο 11», μέσω του οποίου δηλώνει ότι δεν επιθυμεί να λαμβάνει διαφημιστικές κλήσεις. Οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι είναι νομικά υποχρεωμένοι να τηρούν αυτό το μητρώο και να αποκλείουν από διαφημιστικές ενέργειες τους εγγεγραμμένους χρήστες. Σε περίπτωση που κάποιος συνεχίσει να λαμβάνει τέτοιες κλήσεις ενώ είναι καταγεγραμμένος στο μητρώο, δικαιούται αποζημίωση που ξεκινά από 10.000 ευρώ, όπως ορίζεται από τη νομολογία.

Τι είναι το «Μητρώο 11» και πώς λειτουργεί

Η νομοθεσία (Ν. 3471/2006, άρθρο 11) απαγορεύει τη διεξαγωγή τηλεφωνικών κλήσεων για διαφημιστικούς σκοπούς σε συνδρομητές που έχουν δηλώσει την άρνησή τους μέσω του συγκεκριμένου μητρώου. Οι εταιρείες που χρησιμοποιούν τηλεφωνικές κλήσεις ως μέσο προώθησης οφείλουν να αναζητούν το μητρώο αυτό πριν πραγματοποιήσουν τις ενέργειές τους. Σε αντίθετη περίπτωση, η παραβίαση αυτού του δικαιώματος επιφέρει νομικές συνέπειες και δικαίωμα αποζημίωσης του θιγόμενου συνδρομητή.

Οι πολίτες που θέλουν να διακόψουν την επικοινωνία τους με διαφημιστικές εταιρείες μπορούν να εγγραφούν στο «Μητρώο 11» ακολουθώντας μία από τις εξής διαδικασίες:

Τηλεφωνικά, καλώντας την εξυπηρέτηση πελατών του παρόχου τους.

Δια ζώσης, επισκεπτόμενοι ένα κατάστημα της εταιρείας κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας τους.

Ηλεκτρονικά, στέλνοντας αίτημα μέσω e-mail ή υποβάλλοντας τη σχετική φόρμα στον ιστότοπο του παρόχου.

Η ολοκλήρωση της εγγραφής απαιτεί 30 ημέρες και μετά από αυτό το διάστημα, ο συνδρομητής θα πρέπει να σταματήσει να λαμβάνει τέτοιες κλήσεις.

Αποζημίωση για παραβίαση του δικαιώματος αποκλεισμού από διαφημιστικές κλήσεις

Όπως ορίζεται από την πρόσφατη απόφαση 564/2024 του Αρείου Πάγου, η συνέχιση ανεπιθύμητων διαφημιστικών κλήσεων μετά την εγγραφή στο μητρώο αποτελεί παραβίαση της προστασίας των προσωπικών δεδομένων και της ιδιωτικότητας των πολιτών. Το δικαστήριο έκρινε ότι η αποζημίωση για ηθική βλάβη λόγω παραβίασης του νόμου ξεκινά από 10.000 ευρώ, καθώς το ποσό αυτό έχει αποτρεπτικό χαρακτήρα για τις εταιρείες που δεν συμμορφώνονται. Η ύπαρξη του «Μητρώου 11» δίνει στους καταναλωτές ένα ισχυρό εργαλείο για την προστασία τους από παρεμβατικές τηλεφωνικές κλήσεις. Παράλληλα, θεσπίζει αυστηρότερες κυρώσεις για όσους δεν συμμορφώνονται με την ισχύουσα νομοθεσία. Οι πολίτες που συνεχίζουν να δέχονται διαφημιστικές κλήσεις παρά την εγγραφή τους στο μητρώο μπορούν να κινηθούν νομικά και να διεκδικήσουν αποζημίωση. Η διαδικασία είναι απλή και προσφέρει έναν αποτελεσματικό τρόπο να προστατεύσει κάποιος την ιδιωτικότητά του από ανεπιθύμητες εμπορικές πρακτικές.

Ετικέτες
Exit mobile version