Αθήνα

°C

kairos icon

Τρίτη

18

Μαρτίου 2025

alphafreepress.gr / ΕΛΛΑΔΑ / Σήραγγα, Γραμμή 4 Μετρό: “Δεν έγινε από λάθος”
ΕΛΛΑΔΑ

Σήραγγα, Γραμμή 4 Μετρό: “Δεν έγινε από λάθος”

Σήραγγα, Γραμμή 4 Μετρό: Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών διαβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει κίνδυνος καθίζησης στην Κατεχάκη και στα κτήρια που βρίσκονται σε αυτήν

Νέες διευκρινίσεις για την σήραγγα μήκους 160 μέτρων που διανοίχτηκε εκτός αρχικής μελέτης στη Γραμμή 4 του Μετρό έδωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, τονίζοντας πως δεν πρόκειται για λάθος, αλλά για αλλαγή μεθόδου διάνοιξης από τον ανάδοχο του έργου. Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, ο κ. Ταχιάος ξεκαθάρισε ότι η κατασκευή της σήραγγας ήταν προγραμματισμένη, αλλά η μέθοδος που επιλέχθηκε δεν είχε εγκριθεί από την «Ελληνικό Μετρό». «Δεν δικαιολογείται λάθος σε μια εταιρεία 7ης τάξεως. Η σήραγγα αυτή έπρεπε να γίνει, είναι κομμάτι του έργου, απλώς άλλαξε η μέθοδος κατασκευής της», ανέφερε χαρακτηριστικά. Ο υφυπουργός εξήγησε ότι η σήραγγα κάτω από την οδό Κατεχάκη είναι κρίσιμο τμήμα του έργου, καθώς θα χρησιμοποιηθεί ως αμαξοστάσιο και χώρος ελαφράς συντήρησης των συρμών της Γραμμής 4. Η αρχική μελέτη προέβλεπε ότι η διάνοιξη θα γινόταν σε τμήματα των 10 μέτρων, ωστόσο ο ανάδοχος προχώρησε σε διαφορετική προσέγγιση, ανοίγοντας το μισό πάνω ημικύκλιο της σήραγγας σε μήκος 160 μέτρων.

Ο κ. Ταχιάος σημείωσε ότι η εταιρεία δεν διέθετε μελέτη που να επιβεβαιώνει την ασφάλεια της νέας μεθόδου, γεγονός που προκάλεσε ανησυχίες για ενδεχόμενη καθίζηση. «Προφανώς υπήρξε μια ολιγωρία των υπαλλήλων της “Ελληνικό Μετρό”, οι οποίοι δεν ενημέρωσαν έγκαιρα τη διευθύνουσα υπηρεσία για την αλλαγή της μεθόδου. Για αυτόν τον λόγο θα διενεργηθεί Ένορκη Διοικητική Εξέταση (ΕΔΕ) και θα υπάρξουν κυρώσεις», τόνισε.

Διαψεύδοντας τους φόβους για κίνδυνο καθίζησης στην περιοχή, ο υφυπουργός τόνισε ότι οι υποδομές παρακολουθούνται καθημερινά από σταθμούς που μετρούν τυχόν μετακινήσεις του εδάφους. «Το έγγραφο της “Ελληνικό Μετρό” ανέφερε ότι θα μπορούσαν να υπάρξουν μικρές καθιζήσεις αν η μέθοδος αυτή δεν είναι σωστή. Ωστόσο, δεν έχει καταγραφεί καμία καθίζηση. Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος, ούτε για τα νοσοκομεία, ούτε για τον δρόμο. Η σήραγγα βρίσκεται σε βάθος άνω των 20 μέτρων», διαβεβαίωσε. Με την ΕΔΕ σε εξέλιξη, η «Ελληνικό Μετρό» καλείται τώρα να διερευνήσει τις ευθύνες και να εξηγήσει πώς έγινε η αλλαγή της μεθοδολογίας χωρίς επίσημη έγκριση.

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις