Με φόντο το άγριο τοπίο της Σικελίας και τον ήλιο να πυρώνει τους βράχους της Μεσογείου, ο Ματ Ντέιμον στέκεται γυμνόστηθος, με αξύριστο πρόσωπο, χαμένο ανάμεσα σε κύματα και μύθους. Δεν είναι πια απλώς ένας χολιγουντιανός σταρ. Είναι ο Οδυσσέας – ή έστω, η πιο φιλόδοξη κινηματογραφική εκδοχή του, μέσα από τον φακό του Κρίστοφερ Νόλαν. Οι πρώτες εικόνες από τα γυρίσματα της πολυαναμενόμενης ταινίας Οδύσσεια έκαναν την εμφάνισή τους στα social media, μεταφέροντας το κοινό στη Φαβινιάνα της Ιταλίας, εκεί όπου ο Νόλαν συνεχίζει την κινηματογράφηση της σύγχρονης αυτής μυθικής περιπέτειας. Στο πλευρό του Ντέιμον, η Ζεντάγια, αιθέρια και δυναμική, φορώντας ένα αρχαιοπρεπές φόρεμα, πατάει σε χώμα γεμάτο ιστορίες.
Οι σκηνές που καταγράφηκαν δείχνουν τον 54χρονο ηθοποιό, γυμνό από τη μέση και πάνω, να φορά ένα καφέ, σκισμένο στο τελείωμα παντελόνι, με τα γκρι γένια του να προσθέτουν μια άγρια γοητεία στον ρόλο του θαλασσοδαρμένου ήρωα. Η Ζεντάγια εμφανίζεται με αμάνικο φόρεμα σε κρεμ απόχρωση, μέχρι τους αστραγάλους, ενσαρκώνοντας μια γυναικεία φιγούρα που μοιάζει να έχει ξεπηδήσει από τα βάθη της ελληνικής αρχαιότητας. Η παραγωγή, που ξεκίνησε τον Φεβρουάριο, έχει ήδη ταξιδέψει σε διάφορα σημεία της Μεσογείου. Μετά την Ελλάδα, τα γυρίσματα μεταφέρθηκαν στην Ιταλία και συγκεκριμένα στη Φαβινιάνα – ένα νησί της Σικελίας που, σύμφωνα με κάποιες θεωρίες, αποτέλεσε έμπνευση για τον Όμηρο στη Οδύσσεια. Το νησί, γνωστό και ως «το νησί των κατσικιών», έχει έντονο μυθολογικό φορτίο, κάτι που φαίνεται να αξιοποιεί ο Νόλαν στην αφήγησή του.
Ήδη από τον Ιανουάριο, το Variety είχε αποκαλύψει ότι η Φαβινιάνα θα αποτελούσε έναν από τους βασικούς σταθμούς της ταινίας, με τον σκηνοθέτη να επιλέγει τοποθεσίες που κουβαλούν γεωγραφική αυθεντικότητα και ιστορικό συμβολισμό. Πέρα από την Ιταλία και την Ελλάδα, σκηνές θα γυριστούν στο Μαρόκο και στο Ηνωμένο Βασίλειο, αποτυπώνοντας την πολύπλευρη φύση του ταξιδιού του Οδυσσέα – γεωγραφικά και υπαρξιακά. Η Οδύσσεια του Νόλαν παραμένει προς το παρόν τυλιγμένη σε μυστήριο. Δεν έχουν αποκαλυφθεί ακόμα λεπτομέρειες για την πλοκή ή τον τόνο της αφήγησης, ωστόσο οι πρώτες εικόνες μαρτυρούν ότι πρόκειται για μια κινηματογραφική εμπειρία υψηλής αισθητικής, με έμφαση στη σωματικότητα, τη φύση και τη μεταφυσική διάσταση της περιπλάνησης.
Η επιλογή του Ματ Ντέιμον – ενός ηθοποιού με ευρύ ερμηνευτικό φάσμα αλλά και φυσική παρουσία που εμπνέει ταύτιση – προσθέτει μια οικουμενική διάσταση στην αφήγηση. Η Ζεντάγια, από την άλλη, με το νεανικό της προφίλ και την αισθαντικότητα της ερμηνείας της, φαίνεται να ενσαρκώνει τον αντίποδα της ωριμότητας του Οδυσσέα: μια μορφή φρέσκια, αλλά ταυτόχρονα αρχέγονη. Η ταινία αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον από κοινό και κριτικούς, καθώς φέρει τη σκηνοθετική υπογραφή ενός δημιουργού που έχει αποδείξει ότι ξέρει να μετατρέπει την ένταση, το δράμα και τη φιλοσοφία σε εικόνες που καθηλώνουν. Και όπως όλα δείχνουν, η επιστροφή του Οδυσσέα στη μεγάλη οθόνη, αυτή τη φορά, θα είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια απλή περιπέτεια.