Σε μια στρατηγική συνεργασία προχωρούν το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Υπουργείο Εσωτερικών, με στόχο τον δραστικό περιορισμό της γραφειοκρατίας και την καθιέρωση γρήγορων και απλών διαδικασιών εξυπηρέτησης για πολίτες και επιχειρήσεις. Η κοινή τους προσπάθεια εστιάζει στην αναβάθμιση των δημόσιων υπηρεσιών, μέσα από κομβικές μεταρρυθμίσεις, τεχνολογικά εργαλεία και την ενεργό συμμετοχή των πολιτών. Η ψηφιακή φαρέτρα περιλαμβάνει εφαρμογές όπως το MyStreet και το Gov.gr, την κατάργηση της προσκόμισης βασικών πιστοποιητικών (π.χ. οικογενειακής κατάστασης, γέννησης) και τη δυνατότητα αξιολόγησης δημόσιων υπηρεσιών από τους ίδιους τους πολίτες, που είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας. Παράλληλα, προωθείται η ενιαία ψηφιακή υποδοχή εξυπηρέτησης (CRM), με στόχο την απλοποιημένη και κεντρική διαχείριση όλων των συναλλαγών με τη Δημόσια Διοίκηση.
Δημήτρης Παπαστεργίου: «Προχωράμε με σχέδιο και διαφάνεια»
Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση προχωρά στην υλοποίηση ψηφιακών μεταρρυθμίσεων που αλλάζουν ριζικά την εμπειρία του πολίτη, απελευθερώνουν παραγωγικές δυνάμεις και ενισχύουν την αποτελεσματικότητα της δημόσιας διοίκησης. Ειδική αναφορά έκανε στο MyStreet, την πλατφόρμα καταγγελίας αυθαίρετης κατάληψης κοινόχρηστων χώρων, και στην κατάργηση της υποχρεωτικής προσκόμισης πιστοποιητικών που υπάρχουν ήδη σε κρατικές βάσεις δεδομένων. «Κάθε μέρα κάνουμε πράξη το όραμα του Πρωθυπουργού για ένα κράτος ψηφιακά αποτελεσματικό και δίκαιο», τόνισε χαρακτηριστικά.
Θοδωρής Λιβάνιος: «Ψηφιακό κράτος με επίκεντρο τον πολίτη»
Από την πλευρά του, ο Υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος, στάθηκε ιδιαίτερα στη μεγαλύτερη σε κλίμακα αξιολόγηση υπηρεσιών που πραγματοποιείται για πρώτη φορά στη χώρα, με τη συμμετοχή εκατομμυρίων πολιτών μέσω ψηφιακών ερωτηματολογίων. Όπως είπε, στόχος είναι η ενεργός συμμετοχή των πολιτών στη διαμόρφωση ενός σύγχρονου, αποδοτικού και φιλικού Δημοσίου, μακριά από τις παθογένειες του παρελθόντος.
Νέες υποδομές και εστίαση στην εμπειρία του πολίτη
Η ενιαία ψηφιακή υποδομή εξυπηρέτησης πολιτών και επιχειρήσεων (CRM) φιλοδοξεί να συγκεντρώσει όλα τα αιτήματα και τις συναλλαγές με τη δημόσια διοίκηση σε ένα σημείο, επιτρέποντας ταχύτερη διεκπεραίωση και συνεπέστερη εξυπηρέτηση. Η ολοκλήρωση μιας συναλλαγής θα γίνεται χωρίς να απαιτείται η κατανόηση της εσωτερικής λειτουργίας των υπηρεσιών από τον πολίτη, ενώ ενισχύεται η διαφάνεια και η προσβασιμότητα.
Αξιολόγηση σε πραγματικό χρόνο από τον χρήστη
Καινοτομία αποτελεί και η δυνατότητα άμεσης αξιολόγησης μετωπικών υπηρεσιών (π.χ. ΚΕΠ, ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ) από τους ίδιους τους πολίτες, μέσω προσωποποιημένου συνδέσμου που αποστέλλεται μετά τη συναλλαγή. Παράλληλα, αξιολογούνται και κρίσιμες υπηρεσίες όπως η καθαριότητα, η ανακύκλωση και ο ηλεκτροφωτισμός, ενισχύοντας τη λογοδοσία και τη βελτίωση της καθημερινότητας. Η όλη προσπάθεια εντάσσεται σε έναν ευρύτερο σχεδιασμό μετασχηματισμού του Δημοσίου, με ψηφιακά εργαλεία που δίνουν τη δυνατότητα σε όλους να αξιολογούν, να παρεμβαίνουν και να διαμορφώνουν ένα πιο σύγχρονο και λειτουργικό κράτος.