Αύξηση στις πωλήσεις καταγράφει το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων το πρώτο τρίμηνο του 2025, παρά τις συνεχιζόμενες ανατιμήσεις σε βασικές κατηγορίες προϊόντων, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Circana. Ειδικότερα, ο συνολικός τζίρος των σούπερ μάρκετ το διάστημα Ιανουαρίου–Μαρτίου 2025 ανήλθε στα 3,27 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 6,4% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Την ίδια στιγμή, η μέση τιμή ανά προϊόν αυξήθηκε κατά 1,8%, με τις ανατιμήσεις να περιορίζονται σχεδόν αποκλειστικά στα τρόφιμα (+2,8%), ενώ οι τιμές μειώθηκαν στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής (–2,3%) και στην οικιακή φροντίδα (–0,9%). Παρά την άνοδο των τιμών, η κατανάλωση ενισχύεται σημαντικά, καθώς καταγράφεται αύξηση του όγκου πωλήσεων σε όλες τις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων:
-
Τρόφιμα και προσωπική υγιεινή: +4%
-
Είδη οικιακής φροντίδας: +2,9%
Στις επιμέρους κατηγορίες, ιδιαίτερα έντονη είναι η άνοδος στα:
-
Κατεψυγμένα προϊόντα: +9,6%
-
Γαλακτοκομικά: +5,4%
-
Αλκοολούχα ποτά: +5,2%
-
Αναψυκτικά: +4,3%
-
Προϊόντα προσωπικής φροντίδας: +4,2%
-
Προϊόντα επί ζυγίω: +8,2% σε αξία
-
Τυποποιημένα προϊόντα (fixed barcode): +5,9% σε αξία
Σημαντική αύξηση σημειώνεται και στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς:
-
Όγκος πωλήσεων: +4,2%
-
Αξία πωλήσεων: +1,9%
Ενώ στα καθαριστικά παρατηρείται: -
Όγκος: +2,1%
-
Αξία: –0,2%
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν να αναπτύσσονται δυναμικά, καταγράφοντας ρυθμό αύξησης +6%, έναντι 5,8% για τα επώνυμα προϊόντα. Το συνολικό μερίδιό τους φθάνει πλέον στο 27,3%, με ιδιαίτερη ενίσχυση στην κατηγορία των προϊόντων οικιακής φροντίδας.
Ανά κατηγορία καταστημάτων, υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης καταγράφουν:
-
Καταστήματα έως 400 τ.μ.: +7,8%
-
Υπερμάρκετ άνω των 2.500 τ.μ.: +7,6%
-
Καταστήματα 1.000–2.500 τ.μ.: +5,6%
-
Καταστήματα 400–1.000 τ.μ.: +4,5%
Ανά γεωγραφική περιοχή, οι μεγαλύτερες αυξήσεις στις πωλήσεις καταγράφονται:
-
Κρήτη: +7,7%
-
Νησιά Αιγαίου: +7,6%
-
Πελοπόννησος: +7,2%
-
Θεσσαλονίκη: +6,1%
-
Αττική: +5,9%
-
Κεντρική Ελλάδα: +4,3%
-
Μακεδονία: +4,2%