Δίκη Φιλιππίδη: “Έγινε βουλευτής το ανέκδοτο του θεάτρου” – Η απάντηση Μπιμπίλα

ΕΛΛΑΔΑ

Δίκη Φιλιππίδη: “Έγινε βουλευτής το ανέκδοτο του θεάτρου” – Η απάντηση Μπιμπίλα

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

Ο Μπιμπίλας απαντά στον Φιλιππίδη που τον χαρακτήρισε «ανέκδοτο» -«Όταν ξεκινούσες, ήμουν ήδη πρωταγωνιστής»

23.06.2025 | 21:23

Σκληρή επίθεση στον Σπύρο Μπιμπίλα επιφύλαξε σήμερα ο Πέτρος Φιλιππίδης στην κατάθεσή του στη δίκη στο Εφτείο. Ο Πέτρος Φιλιππίδης, μιλώντας ουσιαστικά για σκευωρία σε βάρος του από συναδέλφους του για να καρπωθούν το δικό του κομμάτι στο χώρο του θεάματος, αναφέρθηκε και στον Σπύρο Μπιμπίλα, χαρακτηρίζοντάς τον «ανέκδοτο». «Ο Μπιμπίλας έγινε βουλευτής. Το ανέκδοτο του ελληνικού θεάτρου έγινε βουλευτής», ανέφερε χαρακτηριστικά. Ο Πέτρος Μπιμπίλας απάντησε στον Πέτρο Φιλιππίδη με ανάρτησή του στο Facebook, λέγοντας, μεταξύ άλλων, ότι όταν ο Πέτρος Φιλιππίδης ξεκινούσε εκείνος ήταν ήδη πρωταγωνιστής.

Η ανάρτηση του Σπύρου Μπιμπίλα κατά του Πέτρου Φιλιππίδη:

Παρά τη διεθνή ανησυχητική κατάσταση και το αίσχος των απάνθρωπων πολέμων, που αυτό προέχει, απέναντι στο προσωπικό, υβριστικό, χυδαίο, προσβλητικό παραλήρημα του αγαπητού Πέτρου και νυν κατηγορούμενου στην πολύκροτη δίκη, θα δώσω απάντηση μέσω ανάρτησης πάλι και όχι στις κάμερες της κοπτοραπτικής. Φίλε μου, αφού ξέχασες το βιογραφικό μου, το ’83 που έμπαινες στην Δραματική Σχολή εγώ ήδη πρωταγωνιστούσα στους θρυλικούς Ιερόσυλους κι είχα ήδη συμμετάσχει σε σπουδαία σήριαλ με κεντρικούς ρόλους. Οι άθλιοι των Αθηνών, Ζητιάνος, Η μάχη των πελαργών, Σκληρά καρύδια κ.ά. Ηδη είχα παίξει την Κασσάνδρα, τον σπουδαιότερο ρόλο του παγκόσμιου δραματολογίου σε διεθνή φεστιβάλ. Ηδη είχα παίξει στην Επίδαυρο πλάι στους σπουδαίους Βουτσά, Καλουτά, κ μετά Βέγγο, Καρακατσάνη κ.ά. Γι’ αυτούς τους 7ους ρόλους με ήθελες να κοσμώ τον θίασό σου?

Μιχαηλίδης, Ντασέν, Μεσσάλας, Χαραλαμπίδης, Κακλέας, Χαραλάμπους, Ζούλιας, Μάνος Χατζιδάκις, Κούνδουρος, Μαρκετάκη, Πανουσόπουλος, Τζήμας, Καζάκος, Χρονόπουλος, Δαμάτης, Γάκης, Παπαβασιλείου και μερικοί από τους σκηνοθέτες μου. Υπηρέτησα την τέχνη μας όχι με το μέγεθος του ρόλου, ούτε για να πλουτίσω όπως άλλοι, αλλά για να είμαι ευτυχής. 150 έργα θέατρο, 120 σήριαλ, 60 σπουδαίες ταινίες, άπειρη μεταγλώττιση, 10 χρόνια διδασκαλία σε σχολές, 40 χρόνια συνδικαλισμός με θεσμικές μεγάλες θέσεις (ΣΕΗ,ΤΑΣΕΗ, ΚΘΒΕ, ΟΕΘ, ΔΙΟΝΥΣΟΣ) για τα δικαιώματα του κλάδου, εκλεγμένος, κι αυτό το ανέκδοτο λοιπόν έγινε και βουλευτής πλάι στην σπουδαία πολιτικό Ζωή Κωνσταντοπούλου για την προάσπιση των δικαίων του λαού. Τιμή μου που συνεργάστηκα μαζί σου σε σπουδαίες παραστάσεις και τιμή σου που είχες μαζί με άλλους, αξιόλογους συναδέλφους, κι εμένα, έναν καλό ηθοποιό, όπως όλοι λένε, για να γίνονται καλύτερες οι παραστάσεις. Και μην ξεχνάς, σπουδαίος δεν είναι μόνον αυτός που κυνηγά το πρωταγωνιστηλίκι, αλλά κι αυτός που και το πέρασμα το κάνει να μην ξεχνιέται. Εύχομαι κάποτε να ξαναμιλήσουμε ειλικρινά. Με αγάπη.

Φιλιππίδης κατά πάντων: Έγινε βουλευτής το ανέκδοτο ο Μπιμπίλας – Η Δανδουλάκη θα έπρεπε να ντρέπεται

Με έντονες αιχμές και προσωπικές επιθέσεις κατά συναδέλφων του συνέχισε σήμερα την απολογία του ενώπιον του Μικτού Ορκωτού Εφετείου της Αθήνας ο ηθοποιός Πέτρος Φιλιππίδης, ο οποίος δικάζεται για δύο υποθέσεις απόπειρας βιασμού. Ο κατηγορούμενος, αρνούμενος τις πράξεις που του αποδίδονται, υποστήριξε εκ νέου ότι οι καταγγελίες είναι αποτέλεσμα συναινετικών σχέσεων και ότι οι διώξεις σε βάρος του εντάσσονται σε «οργανωμένο σχέδιο απομάκρυνσής του από το θέατρο». Στο πλαίσιο της απολογίας του, ο Φιλιππίδης εξαπέλυσε δριμεία επίθεση σε πρόσωπα που έχουν καταφερθεί εναντίον του δημόσια, όπως η Κάτια Δανδουλάκη και η Λένα Δροσάκη, ενώ ιδιαίτερα απαξιωτικός υπήρξε απέναντι στον Σπύρο Μπιμπίλα, τον οποίο χαρακτήρισε «ανέκδοτο του ελληνικού θεάτρου που έγινε βουλευτής». Με έντονη συναισθηματική φόρτιση, ο κατηγορούμενος επικαλέστηκε και την ιστορική περίπτωση της ηθοποιού Ελένης Παπαδάκη, που εκτελέστηκε το 1944 μετά από ψευδείς κατηγορίες περί συνεργασίας με τον κατακτητή, διαβάζοντας απόσπασμα από τον επικήδειό της: «Τους έσβησες από τη σκηνή και σε έσβησαν από τη ζωή…». «Αυτοί είναι. Δικό σας το θέατρο. Πάρτε το», ανέφερε χαρακτηριστικά, αφήνοντας αιχμές για τον τρόπο που, όπως ισχυρίζεται, αντιμετωπίζεται από τον θεατρικό κόσμο. Κατά την απολογία του, ο Φιλιππίδης δήλωσε ότι παραμένει σταθερός στην «ηθική του στάση» και υποστήριξε ότι γνωρίζει λεπτομέρειες που θα μπορούσαν, όπως άφησε να εννοηθεί, να αποκαλύψουν άλλες διαστάσεις της υπόθεσης.

Πρόεδρος: Ηρεμήστε κύριε κατηγορούμενε…

Φιλιππίδης: Τι να ηρεμήσω; Πέντε χρόνια το ζω αυτό με φυλακές…Εξόριστος ήμουν μέσα στο σπίτι μου. Να πάω που; Να κάνω τί; Αφήστε με να τα πω όπως θέλω. Τα λεφτά και οι θέσεις. Έγινε βουλευτής ο Μπιμπίλας, αν είναι δυνατόν. Το ανέκδοτο του ελληνικού θεάτρου, βουλευτής. Που τον αγαπούσα κι τον στήριζα. Έγινε βουλευτής….

Μάλιστα, για τον Σπύρο Μπιμπίλα ο κατηγορούμενος είπε πως ως πρόεδρος του ΣΕΗ εφηύρε τον όρο της «εξαναγκαστικής συνεύρεσης»!

Παράλληλα, αναφέρθηκε και σε άλλο μέλος του ΣΕΗ, τον Άρη Λασκο. «Να μιλήσω για το κ. Λάσκο. Είναι εδω;» είπε δυνατά στο ακροατήριο. Και όταν το μέλος του ΔΣ του ΣΕΗ του απάντησε πως βρίσκεται στην αίθουσα ο κατηγορούμενος του απάντησε: «Έλα εδώ μπροστά». Χρειάστηκε η παρέμβαση της προέδρου για να πέσουν οι τόνοι και ο ηθοποιός να συνεχίσει να απαντά στις ερωτήσεις των μελών της έδρας.

«Ο Λάκης ο Γλυκούλης, αυτό είναι αυτό που χαρακτηρίζει εμένα; Εμένα που έχω παίξει όλο τον Αριστοφάνη στην Επίδαυρο;» είπε λίγο αργότερα ο Πέτρος Φιλιππίδης και συνέχισε: «Τι να σας πως για τη κυρία Δανδουλάκη; Εγώ φταίω που δεν της έκανα εξώδικο τότε! Θα πρεπε να ντρέπεται ήρθε εδώ κατέθεσε για εμένα και μετά μου έστελνε μηνύματα για συνεργασία;».

Αναφερόμενος στη Λένα Δροσάκη, ο κατηγορούμενος τόνισε: «Ήρθε εδώ η κυρία Δροσάκη με αυτό το μειλίχιο ύφος και έλεγε “δεν θυμάμαι” Κατέθεσε κατά το δοκούν! Αυτοί είναι».

Νωρίτερα, ο Πέτρος Φιλιππίδης είχε κληθεί να απαντήσει στις ερωτήσεις της έδρας.

Ενδεικτικά κάποιες από τις ερωτήσεις:

Πρόεδρος: Λέτε για σκευωρία, ότι είναι στημένο από το ΣΕΗ…

Κατηγορούμενος: Ήρθε ένας δικηγόρος και σας είπε ότι στόχος του ΣΕΗ ήταν να πάνε στα δικαστήριο, να καταθέσουν όσο το δυνατόν χειρότερα…

Πρόεδρος: Για ποιον λόγο εσάς;

Κατηγορούμενος: Σας είπε ο Μπιμπίλας ότι είχαν κλείσει οι δουλειές στον κορωνοϊό. Το προεδρείο της εποχής εκείνης του ΣΕΗ ήθελε να διώξουν κάποιους συγκεκριμένους ανθρώπους…

Πρόεδρος: Το σωματείο λοιπόν εκείνης τη εποχής ήθελε να σας βγάλει από τη μέση. Για ποιο λόγο;

Κατηγορούμενος: Για να πάρουν τις θέσεις εκείνοι. Για να πάρουν τα θέατρα, τα χρήματα, τις δουλειές. Και μπήκαν. Μπορεί να σας φαίνεται ανάξιο, λίγο, αλλά δεν είναι.

Πρόεδρος: Και όλα αυτά ήταν στημένα και οργανωμένα; Όλα;

Κατηγορούμενος: Ναι αυτή είναι η θέση μου. Εκδικητικά. Δεν τους αρέσαμε. Δεν μπορώ να σας δώσω άλλη εξήγηση. . . Είναι ανάλγητοι.

Στο σημείο μάλιστα αυτό ο κατηγορούμενος αναφέρθηκε στην Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους και την Πηνελόπη Αναστασοπούλου. «Τι να πω για την κυρία Παπαχαραλάμπους… Και η κυρία Αναστασοπούλου, που δεν είχα τίποτα ερωτικό μαζί της και βγαίνει και γράφει “η ζωή εκδικείται αργά”».

Πρόεδρος: Αυτοί οι άνθρωποι είναι διαφορετικοί από αυτούς που κατήγγειλαν. Έχουμε καταγγελίες από διαφορετικά πρόσωπα, ελαφριές και βαριές. Πολλές καταγγελίες και στο ΣΕΗ. Όλοι αυτοί γιατί να σας εναντιωθούν; Είναι απλοί ηθοποιοί. Πρέπει όλοι τους να είναι ανάλγητοι; Συνασπίστηκε πολύς κόσμος γύρω σας για να σας βγάλουν από τη μέση και βαριές καταγγελίες και αυτό με προβληματίζει…

Φιλιππίδης: Με ρωτάτε κάτι που είναι αυταπόδεικτο. Όσο πιο ισχυρό και δυνατό τόσο το καλύτερο. Η μία καταγγέλει την εξαναγκαστική συνεύρεση που εφηύρε ο Μπιμπίλας. Η κυρία Δροσάκη ήρθε στο πρωτόδικο και είπε ότι είχε ακούσει απόπειρες βιασμού του 2018 και μετά είπε έκανα λάθος.

Πρόεδρος: Δεν μπαίνω στην ουσία… απλά μου έκανε εντύπωση ο αριθμός.

Κατηγορούμενος: …Να τα πιάσω ένα – ένα. Για τον Κιμούλη υπήρξε ηθοποιός που τον κατήγγειλε στην τηλεόραση ότι τη χτυπούσε βάναυσα στο θέατρο και όταν ρωτήθηκε μετά από χρόνια “ήσασταν μαζί;”, απάντησε “άλλο στο σπίτι άλλο στη δουλειά” τι θέλετε να σας πω; Ότι είμαστε τρελοί; Και βάζω και τον εαυτό μου μέσα.

Πρόεδρος: Και μια τελευταία ερώτηση. Ακούστηκε εδώ ότι το θέατρο είναι ένα μεγάλο κρεβάτι. Εσάς η θέση σας ποια είναι;

Φιλιππίδης: Το θέατρο είναι ένας χώρος που οι άνθρωποι συναντιούνται με τις ψυχές και τα σώματα τους. Παντρευόμαστε, χωρίζουμε, κάνουμε σεξ με αυτή την έννοια το έλεγε ο Χαϊκάλης.

Πρόεδρος: Μας το περιγράφετε λίγο ρομαντικά αλλά ο κ. Χαϊκάλης το περιέγραψε στυγνά και κυνικά…

Φιλιππίδης: Εγώ δεν το εξέλαβα έτσι, ίσως γιατί τον ξέρω.

Ολοκληρώνοντας την απολογία του ο Πέτρος Φιλιππίδης είπε σε δικαστές και ενόρκους πως κρίνουν τη ζωή ή το θάνατό του. Σε δήλωση που διάβασε στο ακροατήριο ανέφερε: «Ούτε στους χειρότερους εφιάλτες μου δεν το περίμενα και συνέβη. Μην με πετάτε στα σκουπίδια απλά για να τελειώνουμε. Θυμηθείτε την ιδιότητα του ανθρώπου, κρίνετε τη ζωή ή το θάνατό μου. Σκεφτείτε αν σας έδιναν ένα όπλο και σας έλεγαν να πατήσετε τη σκανδάλη θα την τραβούσατε; Η υπογραφή ή η ψήφος σας μπορεί να είναι η σφαίρα που θα με τελειώσει».

 Απαλλαγή για την πρώτη απόπειρα βιασμού «λόγω πλείστων αμφιβολιών» πρότεινε ο εισαγγελέας

Την απαλλαγή του Πέτρου Φιλιππίδη από την πρώτη κατηγορία της απόπειρας βιασμού, η οποία φέρεται να τελέστηκε το 2010 στο καμαρίνι του θεάτρου «Μουσούρη», πρότεινε ο εισαγγελέας του Μικτού Ορκωτού Εφετείου της Αθήνας, Ανδρέας Καραφλός. Η πρόταση αυτή διατυπώθηκε ύστερα από οκτώ μήνες εντατικής αποδεικτικής διαδικασίας και βασίστηκε, κατά τον εισαγγελέα, σε σωρεία αντιφάσεων και ελλείψεων στην κατάθεση της καταγγέλλουσας. Ο κ. Καραφλός αναφέρθηκε σε 38 επισημασμένες αντιφάσεις, ενώ έθεσε υπό αμφισβήτηση την αξιοπιστία της γυναίκας, υποστηρίζοντας ότι υπήρξε ενδεχόμενη «ενδόμυχη συναίνεση» ή και προγενέστερη ερωτική σχέση με τον κατηγορούμενο. «Αν ήθελε να τη βιάσει, δεν θα έκλεινε όλες τις πόρτες;» ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως δεν υπάρχουν επαρκή αποδεικτικά στοιχεία, όπως ιατροδικαστική έκθεση ή άμεση καταγγελία στις Αρχές. «Οι βιαστές απειλούν τη ζωή του θύματος, δεν στέλνουν μηνύματα μετά», δήλωσε.

Αναφερόμενος στα πραγματικά περιστατικά, ο εισαγγελέας παρουσίασε το ιστορικό της γνωριμίας και της επαφής του ηθοποιού με την καταγγέλλουσα, αφήνοντας αιχμές για προσωπική οικειότητα. Κατά την άποψή του, η πράξη, αν και «αισχρή και ανήθικη», δεν στοιχειοθετεί απόπειρα βιασμού, ενώ σημείωσε πως το δικαστήριο δεν μπορεί πλέον να μετατρέψει την κατηγορία σε βιασμό, καθώς κάτι τέτοιο θα καθιστούσε την απόφαση νομικά ακυρώσιμη. Ο εισαγγελέας κάλεσε δικαστές και ενόρκους να αξιολογήσουν την υπόθεση με ψυχραιμία και νομική αυστηρότητα: «Να κρίνετε με βάσιμες αποδείξεις και όχι με διαίσθηση», τόνισε, αποχαιρετώντας παράλληλα την πρόεδρο του δικαστηρίου, που αποχωρεί λόγω συνταξιοδότησης. Η αγόρευσή του για τη δεύτερη κατηγορία που βαραίνει τον Πέτρο Φιλιππίδη θα συνεχιστεί την 1η Ιουλίου.

Ιδιαίτερα επικριτικός απέναντι στην αγόρευση του εισαγγελέα εμφανίστηκε ο Ζαχαρίας Σαλούστρος, συνήγορος της πρώτης καταγγέλλουσας, ο οποίος έκανε λόγο για υπερασπιστική τοποθέτηση που υπερέβη ακόμη και τους ισχυρισμούς της πλευράς του κατηγορουμένου. «Ο εισαγγελέας δεν κατάφερε να ξεπεράσει τον εαυτό του», δήλωσε, προσθέτοντας πως η πρόταση είναι νομικά και πραγματολογικά ελλιπής, καθώς εμπεριέχει αντιφάσεις και αδικαιολόγητες ερμηνείες. Ο κ. Σαλούστρος υποστήριξε ότι ο εισαγγελέας όχι μόνο δεν στάθηκε στη γραμμή της υπεράσπισης, αλλά προσέθεσε και νέα επιχειρήματα υπέρ του κατηγορούμενου, παρακάμπτοντας κρίσιμα δεδομένα της υπόθεσης. «Θα τα αναδείξουμε όλα στην τελική μας αγόρευση», σημείωσε.

Exit mobile version