Με επιδόσεις που φτάνουν στα όρια της τελειότητας, δεκάδες μαθητές από όλη την Ελλάδα έγραψαν ιστορία στις φετινές Πανελλήνιες.
Από την Ηλεία μέχρι το Ηράκλειο και από τη Λαμία έως τον Βόλο, οι αριστούχοι της χρονιάς απέδειξαν πως με πειθαρχία, στρατηγική και ψυχραιμία, οι υψηλοί στόχοι κατακτώνται.
Πρώτος των πρώτων στην Ηλεία ο Ευστάθιος – Παναγιώτης Στασινόπουλος
Η προσήλωση στο στόχο του και ο σωστός προγραμματισμός στο διάβασμα, αποτέλεσαν τα δυο «κλειδιά» της επιτυχίας στις γραπτές Πανελλήνιες Εξετάσεις για τον Ευστάθιο-Παναγιώτη Στασινόπουλο, μαθητή του 2ου ΓΕΛ Αμαλιάδας, ο οποίος σε μια απαιτητική χρονιά σημείωσε την υψηλότερη επίδοση όχι μόνο στην Αμαλιάδα, αλλά και σε ολόκληρο το νομό, όντας ο πρώτος των πρώτων σε επίπεδο Ηλείας με 19.260 μόρια, patrisnews.gr.
Ιδιαίτερα δραστήριο παιδί, ξεχώριζε από μικρός για την οργάνωσή του και την τάξη του. Από μικρή ηλικία έκανε διάφορα αθλήματα όπως μπάσκετ και στίβο. Ιδιαίτερα στο στίβο συνέχισε τις προπονήσεις του ακόμα ακόμα και την κρίσιμη χρονιά των Πανελλαδικών, αφού κατάφερνε με αυτό τον τρόπο να ξεφεύγει για λίγο από το απαιτητικό του πρόγραμμα και να εξασφαλίζει την ηρεμία και συγκέντρωση που απαιτεί η περίοδος αυτή. Το μέλλον του λαμπρό. Οι επιλογές του πολλές. Ακόμα δεν έχει κατασταλάξει σε ότι αφορά τη σχολή που θα επιλέξει, ωστόσο έχει ξεχωρίσει μερικές. Σε ότι αφορά ανθρωπιστικές σχολές, περισσότερο κλείνει στη νομική και στην ψυχολογία. Ωστόσο, στο μυαλό του υπάρχουν και οι αντίστοιχες στρατιωτικές σχολές νομικής και ψυχολογίας, με το «μικρόβιο» αυτό να φαίνεται ότι το έχει από τα δυο μεγαλύτερα αδέρφια του.
Η μεγαλύτερη της οικογένειας, η αδερφή του Βασιλική, είναι απόφοιτος της σχολής Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος και ελληνικής ακτοφυλακής και πλέον είναι αξιωματικός Λιμενικού Σώματος και τοποθετημένη στη Μυτιλήνη. Το δεύτερο παιδί της οικογένειας, ο αδερφός του Κωνσταντίνος, βρίσκεται στο 4ο έτος της σχολής ΣΣΑΣ και οδεύει προς την ολοκλήρωσή της. Για τη σημαντική του επιτυχία, ο Ευστάθιος-Παναγιώτης Στασινόπουλος δήλωσε στην εφημερίδα «Πατρίς» τα εξής: «Χάρηκα με το αποτέλεσμα, γιατί ήταν μια δύσκολη χρονιά και κατέβαλα μεγάλη προσπάθεια. Τώρα απομένει η συμπλήρωση του Μηχανογραφικού, όπου ακόμα δεν είμαι βέβαιος για το ποια σχολή θα επιλέξω. Με σύστημα, αλλά παράλληλα και με σημαντικά διαστήματα ξεκούρασης, φρόντιζα ώστε να είναι αποτελεσματικό το διάβασμά μου. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους γονείς μου και την οικογένειά μου πρωτίστως, καθώς και τους καθηγητές μου για τη στήριξή τους όλο αυτό το διάστημα».
«Βροχή» από πρωτιές και στο Ηράκλειο
Στο Ηράκλειο, οι επιτυχίες των μαθητών ήταν και φέτος εντυπωσιακές, με πολλά λυκειακά συγκροτήματα να σημειώνουν υψηλές βαθμολογίες και σημαντικό αριθμό αριστούχων, σύμφωνα με το neakriti.gr.
Τάσος Σπιθάκης
Η Ιατρική ήταν ο στόχος και του αριστούχου Τάσου Σπιθάκη που πήρε 18825 μόρια και δεν έχει ακόμη αποφασίσει αν θα προτιμούσε περάσει στην Αθήνα ή την Θεσσαλονίκη. Όπως είπε στην εφημερίδα «Πατρίς» διάβασε βέβαια, αλλά δε νιώθει ότι κουράστηκε ιδιαίτερα, γιατί ήταν οργανωτικός και το κυριότερο, ψύχραιμος. «Σίγουρα είμαι πολύ ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα» μας είπε ο Τάσος που περιμένει μα ανυπομονησία να αρχίσει την φοιτητική ζωή.
Λυδία Μάνου
«Την τελευταία χρονιά τα έδωσα όλα» είπε στην «Π» η Λυδία Μάνου που πέτυχε με 18800 μόρια στην Σχολή Ψυχολογίας που ήθελε. «Είναι ένα επάγγελμα που πάντα με ενδιέφερε και μου άρεσε» μας είπε, σημειώνοντας ότι αισθάνεται λίγο κουρασμένη αλλά το κυριότερο πολύ ικανοποιημένη και ετοιμάζεται να κάνει διακοπές στην Ίο, πριν αρχίσει να προετοιμάζεται για την ζωή της φοιτήτριας.
Μανώλης Δασκαλάκης
Από μικρός ήθελε να σπουδάσει νομική ο μαθητής του 5ου ΓΕΛ Ηρακλείου Μανώλης Δασκαλάκης, ο οποίος χθες με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων είδε το όνειρό του να γίνεται πραγματικότητα. Η Νομική Θεσσαλονίκης τον περιμένει, αφού ο αριστούχος απόφοιτος του 5ου ΓΕΛ συγκέντρωσε 18725 μόρια, αρκετά περισσότερα από όσα ήταν η περυσινή βάση για τη συγκεκριμένη σχολή. Ο Μανώλης Δασκαλάκης έγραψε 19 στα Αρχαία, 19,5 στα Λατινικά, 19,3 στην Ιστορία και 17,1 στην Έκθεση. «Η συγκεκριμένη σχολή είναι η σχολή του πεδίου που ήθελα. Το διάστημα της προετοιμασίας ήταν ζόρικο, θα έλεγα, αλλά με συγκέντρωση και οργάνωση, όλα είναι εφικτά» μας είπε.
Μαρία Βυνιχάκη
Παράδειγμα προς μίμηση, θα μπορούσε να πει κανείς, ότι είναι η Μαρία Βυνιχάκη, απόφοιτος του 11ου ΓΕΛ Ηρακλείου και από χθες αριστούχος των πανελληνίων εξετάσεων… «Δεν πήγαινα γι αυτούς τους βαθμούς, πήγαινα να γράψω γύρω στο 12. Όμως, πείσμωσα, θυσίασα εξόδους, φίλους, τον αθλητισμό και το αποτέλεσμα με δικαίωσα» μας λέει η Μαρία, πανευτυχής, για τους βαθμούς που κατάφερε να γράψει. «Δεν είχα ιδιαίτερη επαφή με τα μαθήματα, είναι η αλήθεια. Κάποια στιγμή, όμως, φόρτσαρα, στριμώχτηκα και ήρθε το αποτέλεσμα αυτό. Η αλήθεια είναι ότι δεν τα πήγαινα και πάρα πολύ καλά. Όμως, αποφάσισα να στρωθώ και το αποτέλεσμα ήρθε».
Η Μαρία, η οποία θα βάλει ως πρώτη της επιλογή τη Νομική Θεσσαλονίκης έγραψε 19,2 στην ιστορία, 17 στην Έκθεση, 17 στα Αρχαία και 19,6 στα Λατινικά, συγκεντρώνοντας 18400 μόρια, ενώ μαζί με τα αθλήματα που έδωσε, κατάφερε να συγκεντρώσει συνολικά 19800 μόρια. «Νομίζω και μου το λένε ότι η Νομική είναι η σχολή που μου ταιριάζει. Ως δεύτερη επιλογή, σκέφτομαι τη Ψυχολογία και πάντα στη Θεσσαλονίκη» είπε. Ανάμεσα στα σχολεία που κατέγραψαν εξαιρετικές επιδόσεις, ξεχωρίζει το 3ο ΓΕΛ Ηρακλείου, όπου αρκετοί μαθητές πέτυχαν βαθμολογίες άνω των 18.000 μορίων, επιτυγχάνοντας την είσοδό τους σε περιζήτητα τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Οι πρωτεύσαντες μαθητές, με σκληρή δουλειά και αφοσίωση, κατόρθωσαν να φτάσουν σε στόχους ζωής, επιβεβαιώνοντας τη σημασία της συστηματικής προσπάθειας. Χαμόγελα και συγκίνηση επικράτησαν σε σχολικές αυλές και οικογενειακούς κύκλους, με τους κόπους των ετών να ανταμείβονται με τον καλύτερο τρόπο.
Η Δήμητρα Βροντάκη με 19.200 μόρια πέτυχε τον στόχο της, την Ιατρική. Μεγάλες χαρές και για την Αντιπεριφερειάρχη Πολιτισμού και Ισότητας της Περιφέρειας Κρήτης Γωγώ Μηλάκη, με την επιτυχία της κόρης της!
Ο Γιάννης Βρεττάκης, με 19.150 μόρια, πέτυχε τον στόχο του και πέρασε στη Νομική.
Ο Αριστομένης Λαγουβάρδος με 19.200 μόρια πέτυχε τον στόχο του και πέρασε στην Ιατρική.
Οι Ηρώ Σαββοπούλου και Ήρα Στεφανάκη, δύο φίλες από το 3ο ΓΕΛ που έδιναν δεύτερη φορά. Νομική και Αρχιτεκτονική, οι σχολές που ήθελαν και τα κατάφεραν!
«Έχει μεγάλη αξία να μην εγκαταλείπεις το στόχο σου. Όταν επιμένεις και θες πραγματικά να πετύχεις , αυτό επιτυγχάνεται» είπαν οι επιτυχούσες των Πανελλαικων Εξετάσεων, επισημαίνοντας ότι μετά από αυτή την προσπάθεια σειρά έχουν οι πιο όμορφες καλοκαιρινές διακοπές!».
Ο Χρήστος Μαστοροδήμος από το 2ο ΓΕΛ κατέκτησε το ΕΜΠ με 19.400 μόρια
Με 19.400 μόρια και το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, ο Χρήστος Μαστοροδήμος ανοίγει τα φτερά του για το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών — μια κορυφαία επιλογή για έναν εξαιρετικό μαθητή.
Συγκεκριμένα, σημείωσε εντυπωσιακές επιδόσεις: 20 στη Φυσική, 19,8 στα Μαθηματικά, 19,2 στη Χημεία και 18,1 στην Έκθεση.
Απόφοιτος του 2ου Λυκείου Ηρακλείου, ο Χρήστος συγκαταλέγεται στους αριστούχους των φετινών Πανελλαδικών, με βαθμολογία που τον κατατάσσει στους πρωταγωνιστές όχι μόνο του σχολείου του, αλλά και του ευρύτερου μαθητικού χάρτη της χρονιάς. Πίσω από αυτή τη μεγάλη επιτυχία δεν βρίσκεται μόνο η επιμέλεια, αλλά και η ψυχική αντοχή, η ωριμότητα και το ήθος του.
«Από τότε που μπήκα στο Λύκειο, στόχος μου δεν ήταν απλώς μια σχολή. Ήθελα να φτάσω όσο πιο ψηλά μπορούσα. Να γράψω όσο καλύτερα μπορούσα», λέει με ειλικρίνεια και χαμηλούς τόνους. Δεν κυνήγησε έναν τίτλο – κυνήγησε το μέγιστο των δυνατοτήτων του. Και αυτή η επιλογή τον δικαίωσε. Το ΕΜΠ ήταν η πρώτη του προτίμηση, και όπως δηλώνει χαρακτηριστικά: «Νιώθω ότι με επέλεξε και εκείνο».
Η επιτυχία του δεν ήρθε μέσα από εξαντλητικό διάβασμα, αλλά στηρίχθηκε σε γερές βάσεις που χτίστηκαν με συνέπεια και αγάπη για τη γνώση. Όπως ο ίδιος παραδέχεται: «Δύο ώρες την ημέρα ήταν αρκετές. Το σημαντικό είναι να έχεις δουλέψει σωστά από τα προηγούμενα χρόνια».
Το πρωί της ανακοίνωσης βρέθηκε στο σχολείο του για να παραλάβει το απολυτήριό του. Εκεί, ανάμεσα σε συμμαθητές, φίλους και καθηγητές, έμαθε τα αποτελέσματα λίγο πριν φτάσει το επίσημο SMS. «Με αγκάλιασαν, μου είπαν συγχαρητήρια, μου ανακοίνωσαν τους βαθμούς μου. Συγκινήθηκα. Ήταν η ανταμοιβή μιας πορείας τριών χρόνων».
Με συγκινητική ευγνωμοσύνη μιλά για όσους τον στήριξαν: τους καθηγητές του στο σχολείο και στα ιδιαίτερα, την οικογένειά του , τον πατέρα του Βασίλη, τη μητέρα του Ιωάννα , τον μικρό του αδελφό και τους φίλους του. «Το σχολείο είχε ένα πολύ καλό κλίμα. Βοηθηθήκαμε πολύ μεταξύ μας. Αυτό μένει».
Η επόμενη μέρα τον βρίσκει να ετοιμάζει βαλίτσες για την Αθήνα. Μπροστά του απλώνεται ένας νέος κόσμος γνώσης, προκλήσεων και δημιουργίας. «Θα απολαύσω πρώτα τις διακοπές και μετά ξεκινά η αναζήτηση σπιτιού», λέει με ενθουσιασμό.
Ο Χρήστος Μαστοροδήμος είναι ζωντανή απόδειξη ότι η πίστη στον στόχο, η εσωτερική ηρεμία και η συστηματική προσπάθεια μπορούν να φέρουν κορυφαία αποτελέσματα.
Ο Θοδωρής Χαραμής ανάμεσα στους αριστούχους των Πανελλαδικών – Στόχος του οι Σχολές Πληροφορικής
Με υψηλές επιδόσεις και σταθερή προσήλωση στον στόχο του, ο Θοδωρής Χαραμής, απόφοιτος Λυκείου, κατάφερε να συγκεντρώσει περίπου 18.200 μόρια στις Πανελλήνιες Εξετάσεις 2025, εξασφαλίζοντας έτσι τη δυνατότητα εισαγωγής του σε περιζήτητη σχολή Πληροφορικής.
Οι βαθμολογίες του επιβεβαιώνουν τη σταθερότητα και την προσπάθεια που κατέβαλε σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς:
Μαθηματικά: 19,3
Πληροφορική: 19,3
Οικονομία: 19,5
Ο Θοδωρής δηλώνει ιδιαίτερα ικανοποιημένος από την πορεία του και τονίζει ότι το μυστικό της επιτυχίας του ήταν ο σταθερός ρυθμός μελέτης σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς, χωρίς υπερβολές αλλά με συνέπεια και οργάνωση.
Στην πρώτη τους επιλογή πέρασαν δίδυμες αδελφές από τον Βόλο
Στις σχολές της επιλογής τους πέρασαν οι Ιωάννα και Βασιλική Μαλινδρέτου από τον Βόλο, σύμφωνα με το gegonota.news. Με εξαιρετικές επιδόσεις στις Πανελλήνιες εξετάσεις, οι δίδυμες κόρες του γιατρού Παύλου Μαλινδρέτου, μαθήτριες του 5ου ΓΕΛ Βόλου, εισάγονται με άνεση στις πανεπιστημιακές σχολές που είχαν θέσει ως στόχο ζωής. Οι δυο αδελφές φαίνεται πως θα μετακομίσουν μαζί στα Γιάνεννα, αφού η Βασιλική, με 17.900 μόρια, περνάει στην Σχολή Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών Ιωαννίνων, η οποία αποτελούσε την πρώτη προτεραιότητά της, ενώ η αδελφή της Ιωάννα, με 17.500 μόρια, εισάγεται στο Χημικό του ίδιου Πανεπιστημίου. Εκτός από τις ίδιες, η δίδυμη επιτυχία τους, γέμισε χαρά, ικανοποίηση και ανακούφιση τους γονείς τους, τον πρόεδρο των νοσοκομειακών γιατρών Παύλο Μαλινδρέτο και την κ. Ελένη Γουργουλιάνη, λογίστρια σε Μονάδα Αιμοκάθαρσης.
Οι αριστούχοι της Φθιώτιδας
Η Ελένη Καραχάλιου μαθήτρια του Γενικού Λυκείου Καμένων Βούρλων, στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο (Θεωρητική Κατεύθυνση)
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: 18.0
Αρχαία Ελληνικά: 18.3
Λατινικά: 20.0
Ιστορία: 19.5
Μέσος Όρος: 18,95
Μόρια: Από 18.760 έως 19.060
Ο Γιώργος Σκαμαγκούλης μαθητής του 3ου ΓΕΛ Λαμίας, στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο (Οικονομίας και Πληροφορικής)
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: 16.8
Μαθηματικά: 18.5
Πληροφορική: 19.9
Οικονομία: 20.0
Μέσος Όρος: 18,80
Μόρια: Από 18.400 έως 19.035
Ο Νικόλαος Καλπογιάννης μαθητής του 1ου ΓΕΛ Λαμίας, στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο (Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες)
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: 15.6
Μαθηματικά: 19.4
Φυσική: 19.8
Χημεία: 20.0
Μέσος Όρος: 18,70
Μόρια: Από 18.080 έως 18.960
Η Δήμητρα Τεμπλαλέξη μαθήτρια του 2ου ΓΕΛ Λαμίας, στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο (Οικονομίας και Πληροφορικής)
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: 16.7
Μαθηματικά: 18.5
Πληροφορική: 19.9
Οικονομία: 19.5
Μέσος Όρος: 18,65
Μόρια: Από 18.260 έως 18.900
Η Κερασία – Ιωάννα Ντούμα, μαθήτρια του 3ου ΓΕΛ Λαμίας, στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο (Υγείας και Ζωής)
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: 17.4
Βιολογία: 18.9
Φυσική: 18.8
Χημεία: 19.3
Μέσος Όρος: 18,60
Μόρια: Από 18.360 έως 18.740
Η Αμαλία – Μαρία Μπιλάλη μαθήτρια του 4ου Πειραματικού ΓΕΛ Λαμίας, στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο (Υγείας και Ζωής)
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: 17.3
Βιολογία: 19.0
Φυσική: 18.2
Χημεία: 19.5
Μέσος Όρος: 18,50
Μόρια: Από 18.260 έως 18.700
Ο Σπύρος Καραγεώργος μαθητής του 2ου ΓΕΛ Λαμίας, στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο (Υγείας και Ζωής)
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: 15.9
Βιολογία: 19.1
Φυσική: 19.0
Χημεία: 19.6
Μέσος Όρος: 18,40
Μόρια: Από 17.900 έως 18.640
Η Χρυσή – Φιλαρέτη Βούτσινου μαθήτρια του 3ου ΓΕΛ Λαμίας, στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο (Υγείας και Ζωής)
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: 15.6
Βιολογία: 19.4
Φυσική: 18.8
Χημεία: 19.6
Μέσος Όρος: 18,35
Μόρια: Από 17.800 έως 18.600
Η Ιωάννα Ζαχαροπούλου μαθήτρια του 5ου ΓΕΛ Λαμίας, στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο (Οικονομίας και Πληροφορικής)
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: 16.2
Μαθηματικά: 17.7
Πληροφορική: 19.5
Οικονομία: 19.8
Μέσος Όρος: 18,30
Μόρια: Από 17.880 έως 18.585
Η Βασιλική Μπουγέτσα μαθήτρια του ΓΕΛ Μαλεσίνας, στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο (Υγείας και Ζωής)
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: 16.2
Βιολογία: 17.2
Φυσική: 19.7
Χημεία: 20.0
Μέσος Όρος: 18,28
Μόρια: Από 17.860 έως 18.620
Η Νικολίνα Σταμάτη μαθήτρια του Μουσικού Σχολείου Λαμίας, στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο (Θεωρητική Κατεύθυνση)
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: 17.6
Αρχαία Ελληνικά: 16.7
Λατινικά: 19.3
Ιστορία: 19.4
Μέσος Όρος: 18.25
Μόρια: Από 18.030 έως 18.480
Η Ιωάννα Φέτσι μαθήτρια του 5ου ΓΕΛ Λαμίας, στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο (Υγείας και Ζωής)
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: 17.5
Βιολογία: 18.9
Φυσική: 17.9
Χημεία: 18.7
Μέσος Όρος: 18,25
Μόρια: Από 18.100 έως 18.380
Η Κατερίνα Βασιλείου μαθήτρια του ΓΕΛ Καμένων Βούρλων, στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο (Οικονομίας και Πληροφορικής)
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: 16.6
Μαθηματικά: 16.9
Πληροφορική: 19.8
Οικονομία: 19.2
Μέσος Όρος: 18,13
Μόρια: Από 17.820 έως 18.460
Η Μαρία Τσουράκη μαθήτρια του 1ου ΓΕΛ Λαμίας, στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο (Θεωρητική Κατεύθυνση)
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: 16.8
Αρχαία Ελληνικά: 17.8
Λατινικά: 19.6
Ιστορία: 18.3
Μέσος Όρος: 18,13
Μόρια: Από 17.860 έως 18.160
Ο Ιωάννης – Μάριος Κοττής μαθητής του Μουσικού Σχολείου Λαμίας, στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο (Οικονομίας και Πληροφορικής)
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: 15.7
Μαθηματικά: 17.2
Πληροφορική: 19.4
Οικονομία: 20.0
Μέσος Όρος: 18,08
Μόρια: Από 17.600 έως 18.430
Η Έλενα Δερνίκα μαθήτρια του 4ου Πειραματικού ΓΕΛ Λαμίας, στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο (Οικονομίας και Πληροφορικής)
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: 14.9
Μαθηματικά: 16.6
Πληροφορική: 19.9
Οικονομία: 19.9
Μέσος Όρος: 17,83
Μόρια: Από 17.240 έως 18.240
Ο Βαλάντης Κατσαούνος μαθητής του 6ου ΓΕΛ Λαμίας, στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο (Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες)
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: 16.0
Μαθηματικά: 18.2
Φυσική: 18.0
Χημεία: 18.8
Μέσος Όρος: 17,75
Μόρια: Από 17.40 έως 17.960
Οι Αριστούχοι των ΕΠΑΛ Φθιώτιδας:
Η Χριστίνα – Αμαλία Αλεξίου, μαθήτρια του 2ου ΕΠΑΛ Λαμίας, (Τομέας: Υγείας και Πρόνοιας – Ευεξίας)
Μαθηματικά (Άλγεβρα) 19.7
Νέα Ελληνικά 16.7
Ανατομία – Φυσιολογία 2 (Μάθημα Ειδικότητας 1) 19.8
Υγιεινή (Μάθημα Ειδικότητας 2) 19.6
Μέσος Όρος: 18,95
Μόρια: Από 18.500 έως 19.110
Ο Φάνης Φαρόπουλος μαθητής του 3ου Εσπερινού ΕΠΑΛ Λαμίας, (Τομέας: Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού)
Μαθηματικά (Άλγεβρα) 18.1
Νέα Ελληνικά 15.4
Ηλεκτροτεχνία 2 (Μάθημα Ειδικότητας 1) 18.7
Ηλεκτρικές Μηχανές (Μάθημα Ειδικότητας 2) 20.0
Μέσος Όρος: 18,05
Μόρια: Από 17.520 έως 18.310
Από τον Βόλο στο Πολυτεχνείο της Αθήνας
Μεγάλη επιτυχία στις Πανελλαδικές 2025 σημείωσε μία μαθήτρια με καταγωγή από την Κίνα, η οποία γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Βόλο. Όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό μέσο gegonotanews.gr, πρόκειται για την Ενχούι Παν, η οποία κατάφερε να συγκεντρώσει 19.080 μόρια στις Πανελλαδικές εξετάσεις. Χάρη στην επιτυχία της, η Ενχούι Παν εισάγεται στο Πολυτεχνείο της Αθήνας και θέλει να σπουδάσει μηχανολόγος. Μιλώντας στο ίδιο ειδησεογραφικό μέσο για το «μυστικό» της επιτυχίας της, η Ενχούϊ Παν δήλωσε πως δεν αγχώθηκε για τις πανελλήνιες και όλη η χρονιά κύλησε χωρίς δυσκολία.
Βαθμολογικό «σοκ» στις Πανελλαδικές
Σημαντική ανησυχία προκαλούν τα επίσημα στατιστικά των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2025, καθώς σχεδόν το 50% των υποψηφίων δεν κατάφερε να ξεπεράσει τη βάση του 10. Τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών αποτυπώνουν μια απαιτητική χρονιά για τη μαθητική κοινότητα, με χαμηλές επιδόσεις σε κρίσιμα μαθήματα όπως τα Μαθηματικά, η Φυσική, η Ιστορία και τα Αρχαία Ελληνικά.
Κατακόρυφη πτώση στις επιδόσεις βασικών μαθημάτων
Συγκεκριμένα, στα Μαθηματικά κάτω από τη βάση έγραψε το 59,13% των υποψηφίων (24.177 μαθητές), στη Φυσική το 50,05% (13.196), στην Ιστορία το 53,31% (10.443) και στα Αρχαία το 47,69% (9.309). Οι αριθμοί αποτυπώνουν με σαφήνεια τη δυσκολία των θεμάτων αλλά και τα κενά στην προετοιμασία των μαθητών, εγείροντας ερωτήματα για την αποτελεσματικότητα της διδακτικής διαδικασίας και του συστήματος αξιολόγησης.
Λίγοι αριστούχοι, μεγάλες αποκλίσεις
Παράλληλα, χαμηλά παραμένουν και τα ποσοστά των αριστούχων. Στη Νεοελληνική Γλώσσα μόλις το 0,91% έγραψε πάνω από 18, στα Αρχαία 2,29%, στα Μαθηματικά 6,98% και στη Φυσική 9,39%. Αντιθέτως, καλύτερες επιδόσεις σημειώθηκαν στην Οικονομία (29,33% άριστα), στα Λατινικά (21,86%), στη Βιολογία (19,47%) και στην Πληροφορική (16,28%). Εντούτοις, και σ’ αυτά τα μαθήματα διατηρούνται υψηλά ποσοστά υποψηφίων κάτω από τη βάση, όπως π.χ. στην Πληροφορική, όπου το 24,88% έγραψε κάτω από 5.
Σημαντική η διπλή συγκέντρωση επιδόσεων
Ορισμένα μαθήματα, όπως η Οικονομία και η Βιολογία, εμφανίζουν το παράδοξο να συγκεντρώνουν τόσο υψηλά ποσοστά αριστούχων όσο και βαθμολογιών κάτω του 10, στοιχείο που υποδηλώνει ανομοιογένεια στην ποιότητα της προετοιμασίας και των εξεταστικών θεμάτων.
Μόρια, επόμενα βήματα και ειδικά μαθήματα
Οι υποψήφιοι μπορούν ήδη να υπολογίζουν τα μόριά τους μέσω της σχετικής εφαρμογής του υπουργείου, ενώ αύριο ολοκληρώνονται και οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων. Η διαδικασία υποβολής των Μηχανογραφικών θα συνεχιστεί έως τις 30 Ιουνίου, με την υποχρεωτική δημιουργία προσωπικού κωδικού ασφαλείας στα σχολεία.
Ανταγωνισμός για περιορισμένες θέσεις
Από τους συνολικά 88.637 υποψηφίους που διαγωνίστηκαν, οι 68.788 θα εξασφαλίσουν μια θέση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Η αναντιστοιχία ανάμεσα στις επιδόσεις και τις προσδοκίες προκαλεί έντονο προβληματισμό σε εκπαιδευτικούς και οικογένειες, καθώς αναδεικνύονται οι προκλήσεις ενός εκπαιδευτικού συστήματος που μοιάζει να πιέζει, χωρίς να οδηγεί απαραίτητα σε ουσιαστικά μαθησιακά αποτελέσματα.