Κι όμως η εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ θα γίνεται πλέον μέσω του βαθμού απολυτηρίου! Τέλος οι Πανελλαδικές εξετάσεις σε τρία χρόνια… Το δηλώνει ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Γαβρόγλου. Συγκεκριμένα, ο υπουργός αναφέρει: «Οι τελευταίες δύο τάξεις του Λυκείου πρέπει να αναβαθμιστούν δραματικά και τα παιδιά να έχουν ένα απολυτήριο με σοβαρή υπόσταση στην κοινωνία, […]
Κι όμως η εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ θα γίνεται πλέον μέσω του βαθμού απολυτηρίου!
Τέλος οι Πανελλαδικές εξετάσεις σε τρία χρόνια… Το δηλώνει ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Γαβρόγλου.
Συγκεκριμένα, ο υπουργός αναφέρει: «Οι τελευταίες δύο τάξεις του Λυκείου πρέπει να αναβαθμιστούν δραματικά και τα παιδιά να έχουν ένα απολυτήριο με σοβαρή υπόσταση στην κοινωνία, πρέπει να αποδραματοποιηθούν οι εξετάσεις, που παιδαγωγικά δεν παίζουν κανένα ρόλο, αφού τα παιδιά μαθαίνουν απ’ έξω τα μαθήματά τους και πάνε και γράφουν και όποιο δεν τα έχει μάθει, κόβεται. Και αυτό είναι παιδαγωγικά απαράδεκτο σύστημα.
Εκείνο που πρέπει να διατηρηθεί, είναι το αδιάβλητο της διαδικασίας και να δούμε πως με αδιάβλητο τρόπο τα παιδιά θα μπαίνουν στο πανεπιστήμιο με το βαθμό του απολυτηρίου τους. Αυτό πρέπει να το συζητήσουμε στις λεπτομέρειές του και δεν είναι κάτι που μπορεί να ισχύσει από του χρόνου, αλλά έχει έναν ορίζοντα μιας τριετίας, τουλάχιστον, και τίποτε δεν μπορεί να γίνει βεβαίως χωρίς ένα εθνικό σχέδιο αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων και χωρίς ένα εθνικό σχέδιο επιμόρφωσης των καθηγητών.
Όλη η κοινωνία γνωρίζει πως οι τελευταίες δύο τάξεις του Λυκείου είναι ακυρωμένες και γι’ αυτό δεν φταίνε οι εκπαιδευτικοί, υπάρχει μια συλλογικότερη ευθύνη. Υπάρχει και ένα θεσμός εκτός σχολείων, που κατάφερε να καταβροχθίσει το σχολείο, ένας θεσμός που παρέχει εκπαίδευση χωρίς να είναι στον κορμό του σχολείου και γι’ αυτό πρέπει να επανιδρύσουμε ουσιαστικά το Λύκειο».
Παράλληλα, ο υπουργός Παιδείας σημειώνει «ως σημαντικό εγχείρημα τη νομοθεσία για τα ΑΕΙ. Πέρα από την επίλυση του θέματος των μεταπτυχιακών, θα προχωρήσει η αλλαγή του τρόπου εκλογής των πρυτάνεων, αλλά και η ίδρυση των ακαδημαϊκών περιφερειακών συμβουλίων, στα οποία θα συνυπάρχουν τα πανεπιστήμια, τα ΤΕΙ και τα ερευνητικά κέντρα και θα παίξουν ρόλο στις αναπτυξιακές διαδικασίες.
Το πρόγραμμα των θεματικών εβδομάδων στα σχολεία περιλαμβάνει ζητήματα όχι μόνο των σχέσεων ανάμεσα στα δύο φύλα, αλλά και το ζήτημα της διατροφής και το ζήτημα των εθισμών. Είναι θέματα που όλη η κοινωνία τα συζητεί.
Η θεματική εβδομάδα είναι υποχρεωτική, κανένας γονέας δεν έχει νομική δυνατότητα να αποσύρει τα παιδιά του και υπάρχουν εξαιρετικές ενδείξεις για τη λειτουργία της θεματικής εβδομάδας από τους εκπαιδευτικούς που θα πάρουν το πρόγραμμα στην πλάτη τους. Μου κάνει εντύπωση πως κάποιοι τρέμουν να συζητήσουμε θέματα που όλη η κοινωνία τα συζητά».