Αθήνα

°C

kairos icon

Παρασκευή

22

Νοεμβρίου 2024

alphafreepress.gr / ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ / Παγκόσμιος σάλος: Κολοσσοί “θυσίαζαν” στον βωμό του κέρδους ακόμα και ανθρώπους!
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παγκόσμιος σάλος: Κολοσσοί “θυσίαζαν” στον βωμό του κέρδους ακόμα και ανθρώπους!

Παγκόσμιος σάλος έχει ξεσπάσει μετά την αποκάλυψη ότι τρεις κολοσσοί αυτοκινητοβιομηχανιών θυσίαζαν στο βωμό του κέρδους πιθήκους και ανθρώπους για να διαπιστώσουν αν τα καυσαέρια των ντιζελοκινητήρων είναι επιβλαβή για τα πρωτεύοντα θηλαστικά. Η Volkswagen, η Daimler και η BMW ενοχοποιούνται για τα αμφιλεγόμενα πειράματα με τον γερμανικό Τύπο να επιτίθεται όχι μόνο στις τρεις […]

Παγκόσμιος σάλος έχει ξεσπάσει μετά την αποκάλυψη ότι τρεις κολοσσοί αυτοκινητοβιομηχανιών θυσίαζαν στο βωμό του κέρδους πιθήκους και ανθρώπους για να διαπιστώσουν αν τα καυσαέρια των ντιζελοκινητήρων είναι επιβλαβή για τα πρωτεύοντα θηλαστικά.

Η Volkswagen, η Daimler και η BMW ενοχοποιούνται για τα αμφιλεγόμενα πειράματα με τον γερμανικό Τύπο να επιτίθεται όχι μόνο στις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και στην Ε.Ε που εμπλέκεται στο σκάνδαλο.

«Δεν ντρέπεστε κύριε Volkswagen;», γράφει η γερμανική εφημερίδα «Bild» απεικονίζοντας τον γενικό διευθυντή της αυτοκινητοβιομηχανίας ενώ σε σχετικό άρθρο της επισημαίνει ότι η χώρα της Μέρκελ όπως και η Ε.Ε φέρουν εξίσου μερίδιο ευθύνης.

«Παράλογο, αηδιαστικό, αποτρόπαιο», σχολιάζει επικριτικά το γερμανικό δίκτυo «Ν-tv» για τις μεθόδους των τριών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Η Volkswagen ζήτησε «συγγνώμη» με ένα από τα διευθυντικά της στελέχη να ανακοινώνει σήμερα στην εφημερίδα «Bild» ότι σταματάει τα πειράματα σε ζώα.

Αποστάσεις από το σκάνδαλο έλαβαν οι Daimler και η ΒΜW, ενώ σε παρέμβαση για το θέμα προχώρησε και η κυβέρνηση Μέρκελ. «Ζητάμε συγγνώμη για το παράπτωμα και την έλλειψη ελέγχου των προσώπων. Είμαστε πεπεισμένοι ότι οι επιστημονικές μέθοδοι που επελέγησαν τότε ήταν λάθος. Θα ήταν καλύτερα να ολοκληρώναμε τη μελέτη από την πρώτη στιγμή, χωρίς την συγκεκριμένη δοκιμή» δήλωσε η Volkswagen.

Η Daimler ανέφερε ότι θα ξεκινήσει έρευνα σχετικά με την μελέτη που οργάνωσε η Ευρωπαϊκή Ομάδα Επιστημονικής Μελέτης Περιβάλλοντος, Υγείας και Μεταφορών (EUGT). «Πιστεύουμε ότι η χρησιμοποίηση ζώων για αυτή την μελέτη ήταν περιττή και απεχθής. Σαφώς και είμαστε αποστασιoποιημένοι από αυτή την έρευνα» δήλωσε η Daimler.

Αποστασιοποίηση από τις δοκιμές λαμβάνει και η BMW, λέγοντας ότι δεν έχει λάβει μέρος στο σχεδιασμό και τις μεθόδους των δοκιμών. Τόνισε επίσης ότι δεν διεξάγει πειράματα σε ζώα και δεν είχε άμεσο ρόλο στη συγκεκριμένη μελέτη.

Έξαλλη η Μέρκελ 

«Αυτά τα πειράματα σε πιθήκους ή ακόμα και σε ανθρώπους δεν μπορούν να δικαιολογηθούν με κανένα τρόπο από ηθικής απόψεως» δήλωσε χθες ο Στέφεν Ζάιμπερτ, εκπρόσωπος της καγκελαρίου Άνγκελα Μέρκελ, ενώ η υπουργός Περιβάλλοντος Μπάρμπαρα Χέντρικς χαρακτήρισε τα πειράματα «απαίσια» και δήλωσε σοκαρισμένη από το γεγονός ότι επιστήμονες δέχθηκαν να τα πραγματοποιήσουν.

Άμεση και καταδικαστική ήταν και η αντίδραση των γερμανικών υπουργείων Μεταφορών και Περιβάλλοντος. Η Γερμανίδα υπουργός Περιβάλλοντος Μπάρμπαρα Χέντριξ τόνισε ότι, εκτός από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, το ρόλο και τις ευθύνες της καλείται να διευκρινίσει και η επιστήμη. Όπως δήλωσε, το διοξείδιο του αζώτου βλάπτει την ανθρώπινη υγεία και αυτό έχει αποδειχθεί επαρκώς.Εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Υγείας τόνισε μάλιστα ότι υπάρχουν «αυστηρά κριτήρια» σε ότι αφορά τα πειράματα σε ζώα και ανθρώπους και αυτά βέβαια ισχύουν μόνο στους τομείς των ιατρικών σκευασμάτων και ιατρικών προϊόντων.

Πώς διεξήχθησαν τα πειράματα

Τα πειράματα που διεξήχθησαν σε πιθήκους και ανθρώπους που αναγκάστηκαν να εισπνεύσουν διοξείδιο του αζώτου- ένα τοξικό αέριο που περιέχεται στις εκπομπές των εξατμίσεων-πραγματοποιήθηκαν για λογαριασμό ενός ευρωπαικού ομίλου, όπως αποκαλύπτει η εφημερίδα «Stuttgarter Zeitung».

Τα πειράματα διεξήχθησαν στο πλαίσιο έρευνας για λογαριασμό του  Ευρωπαϊκού Ομίλου Έρευνας για το Περιβάλλον και την Υγεία στο τομέα των Μεταφορών «EUGT», σύμφωνα με έκθεση του ίδιου του ινστιτούτου που δημοσιοποίησαν οι εφημερίδες «Stuttgarter Zeitung» και «Süddeutsche Zeitung».

Σύμφωνα με τα σχετικά δημοσιεύματα,το ινστιτούτο που είχαν ιδρύσει οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες VW, Daimler και BMW χρηματοδότησε μία «σύντομη έρευνα εισπνοής με διοξείδιο του αζώτου (NO2) σε υγιείς ανθρώπους».

Με βάση την έκθεση του ευρωπαϊκού ομίλου, σε ένα ινστιτούτο της Πανεπιστημιακής Κλινικής του Άαχεν, 25 υγιέστατα άτομα υποβλήθηκαν σε εξέταση αφού είχαν προηγουμένως εισπνεύσει για πολλές ώρες διαφορετικές ποσότητες της βλαβερής ουσίας, η οποία εμπεριέχεται στα καυσαέρια των αυτοκινήτων. Κατά την εκτίμηση του EUGT, από την έρευνα δεν διαπιστώθηκε κάποια αρνητική επίδραση στα άτομα που συμμετείχαν στο πείραμα.

Ο διευθυντής του ινστιτούτου Τόμας Κράους δήλωσε ότι τα πειράματα δεν είχαν καμία σχέση με το σκάνδαλο ντίζελ που έπληξε τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία VW, αλλά έγινε πολύ πριν από αυτό και αφορούσε στα επιτρεπόμενα όρια διοξειδίου του αζώτου στο χώρο εργασίας. Επειδή το όριο είχε μειωθεί και δεν υπήρχαν έρευνες σε ανθρώπους, αποφασίστηκε να υποβληθούν σε πειράματα 25 υγιείς άνθρωποι εισπνέοντας ποσότητες κάτω από το επιτρεπόμενο όριο για χώρους εργασίας.

Το κόμμα των Πρασίνων πάει το θέμα στην Bundestag

Οι Γερμανοί πολιτικοί έσπευσαν να καταδικάσουν δριμύτατα τις δοκιμές καυσαερίων με το σκάνδαλο να φθάνει στην ομοσπονδιακή βουλή Bundestag.

«Οι δοκιμές καυσαερίων σε ζώα και ανθρώπους είναι παράλογες και αηδιαστικές»,δήλωσε το πρωτοκλασάτο στέλεχος των Πρασίνων, Χάραλντ Έμπνε επιρρίπτοντας ευθύνες στις γερμανικές αρχές.

«Καλούμε την ομοσπονδιακή κυβέρνηση να πει με σαφήνεια αν ήδη γνώριζαν για τις αμφίβολες μεθόδους της βιομηχανίας αυτοκινήτων και πώς αυτά χρηματοδοτήθηκαν ακόμη και από δημόσιους πόρους», δήλωσαν και άλλα στελέχη του κόμματος.

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις