Νέα πτώση σημείωσαν οι πωλήσεις καυσίμων το πρώτο τρίμηνο του 2018, μετά την υποχώρησή τους το 2017. Η κατανάλωση καυσίμων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018 μειώθηκε κατά 11%, γεγονός που οφείλεται κατά κύριο λόγο στην πτώση του πετρελαίου θέρμανσης, λόγω των καλών καιρικών συνθηκών, σύμφωνα με παράγοντες του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών. Αντίθετα, τα […]
Νέα πτώση σημείωσαν οι πωλήσεις καυσίμων το πρώτο τρίμηνο του 2018, μετά την υποχώρησή τους το 2017.
Η κατανάλωση καυσίμων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018 μειώθηκε κατά 11%, γεγονός που οφείλεται κατά κύριο λόγο στην πτώση του πετρελαίου θέρμανσης, λόγω των καλών καιρικών συνθηκών, σύμφωνα με παράγοντες του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών.
Αντίθετα, τα καύσιμα κίνησης κρατήθηκαν κοντά στα περυσινά επίπεδα με οριακή αύξηση.
Όμως, η βάση σύγκρισης είναι ιδιαίτερα χαμηλή καθώς στα τέλη του 2016, ενόψει αύξησης της φορολογίας, πολλοί καταναλωτές προχώρησαν σε αποθεματοποίηση καυσίμων με αποτέλεσμα οι πωλήσεις το επόμενο διάστημα να είναι χαμηλές, σημείωναν οι ίδιες πηγές.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η ελληνική αγορά καυσίμων κατά τη διάρκεια της κρίσης έχει συρρικνωθεί κατά 40%, από 11,4 εκατ. μετρικούς τόνους το 2009 σε 7.000 το 2017.
Ζητούν αναδρομικά από χιλιάδες επαγγελματίες
Η μεγαλύτερη πτώση, άνω του 60%, καταγράφεται στο πετρέλαιο θέρμανσης, η κατανάλωση του οποίου έπεσε στο 1,1 εκατ. μ.τ. από 3,3 το 2009, καθώς οι καταναλωτές λόγω κόστους στράφηκαν σε εναλλακτικές μεθόδους θέρμανσης.
Στο 40% κυμαίνεται η πτώση στις βενζίνες (από 4 εκατ. σε 2,33 εκατ.) ενώ καλύτερη είναι η εικόνα για το ντίζελ θέρμανσης όπου η πτώση περιορίστηκε στο 10% (από 2,83 εκατ. σε 2,55).
Οι ελπίδες για τόνωση της κατανάλωσης επικεντρώνονται στην αύξηση του τουρισμού αλλά και στην ολοκλήρωση των διαδικασιών για την παρακολούθηση της διακίνησης καυσίμων και τη διασύνδεσή τους με το υπουργείο Οικονομικών.
Ωστόσο ο κλάδος βρίσκεται ενώπιον νέων προκλήσεων που συνδέονται με τις πολιτικές μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που εφαρμόζει η χώρα μας στο πλαίσιο και των κοινοτικών υποχρεώσεων.
Σε αυτές περιλαμβάνονται η ηλεκτρική διασύνδεση των νησιών με το ηπειρωτικό δίκτυο, που θα περιορίσει τις πετρελαϊκές μονάδες οι οποίες τροφοδοτούν σήμερα τα νησιά, η επέκταση της ηλεκτροκίνησης στις μεταφορές και τα μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας που συνδέονται με την αντιρρυπαντική νομοθεσία της ΕΕ.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος Βασίλης Σεραφειμάκης και ο Γιάννης Αληγιζάκης τόνισαν ότι οι στόχοι για περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης που θα τεθούν για τη χώρα μας είναι εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθούν καθώς οι καταναλώσεις καυσίμων είναι ήδη μειωμένες λόγω της κρίσης.