Η συνομιλία του σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου λίγα δευτερόλεπτα πριν χαθεί για πάντα στα νερά του Αιγαίου ανατριχιάζει. Ο πιλότος του δεύτερου Mirage 2000-5 περιέγραψε στους συναδέλφους του, τι του είπε ο αδικοχαμένος σμηναγός. Μπαλταδώρος: «Νο 1 εδώ, ακολούθα με να βγούμε από την ομίχλη» Πιλότος νο2: «Βλέπω από το όργανο ότι είμαστε κοντά στη θάλασσα. Εγώ […]
Η συνομιλία του σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου λίγα δευτερόλεπτα πριν χαθεί για πάντα στα νερά του Αιγαίου ανατριχιάζει.
Ο πιλότος του δεύτερου Mirage 2000-5 περιέγραψε στους συναδέλφους του, τι του είπε ο αδικοχαμένος σμηναγός.
- Μπαλταδώρος: «Νο 1 εδώ, ακολούθα με να βγούμε από την ομίχλη»
- Πιλότος νο2: «Βλέπω από το όργανο ότι είμαστε κοντά στη θάλασσα. Εγώ ανεβαίνω».
Αυτά ήταν τα λόγια που μετέφερε στους συναδέλφους του ο δεύτερος πιλότος, σύμφωνα με όσα αποκάλυψε ο απεσταλμένος του «Ε».
Ο νο 2 έχασε την επαφή με το Mirage του άτυχου σμηναγού.
Η χαμηλή ορατότητα λόγω υγρασίας και νέφωσης φαίνεται να έπαιξαν καταλυτικό ρόλο για την μοιραία πορεία που ακολούθησε το Mirage 2000-5 της Πολεμικής Αεροπορίας που χάθηκε στο Αιγαίο.
Το ζεύγος των Mirage μετά την αποχώρηση των Τούρκων που είχαν εισέλθει στο FIR Αθηνών, συνέχισε την πτήση του έως το νότιο το Αιγαίο, εκτελώντας αποστολή επιτήρησης.
Τραγική αποκάλυψη από τον πατέρα του ήρωα σμηναγού (vid)
Όταν ξεκίνησαν την επιστροφή τους προς το αεροδρόμιο της Σκύρου, άρχισαν να ακολουθούν καθοδική πορεία και τις κρίσιμες στιγμές πριν τη συντριβή, βρέθηκαν να πετούν σε περιοχή με έντονη θολούρα και υγρασία.
Οπως όλα δείχνουν ότι το Νο1 του σχηματισμού, το μαχητικό δηλαδή που στο πιλοτήριο ήταν ο Γιώργος Μπαλταδώρος, συνέχισε την καθοδική πορεία μέσα στο περιβάλλον χαμηλής ορατότητας, και τα κρίσιμα δευτερόλεπτα λίγο πριν φτάσει στη θάλασσα είτε επιχείρησε να επιβεβαιώσει αν η πορεία του ήταν ακριβής ή αν συμβαίνει κάτι.
Βαρύ… πένθος: «Μας κόπηκε το αίμα όταν το μάθαμε»
Ωστόσο φαίνεται πως ήταν ήδη αργά, αφού τα λίγα δευτερόλεπτα που χάθηκαν, πιθανότατα στάθηκαν κρίσιμα για την τραγική κατάληξη της πτήσης.
Ο Νο2 του σχηματισμού σε κάποια στιγμή και ενώ ήδη βρισκόταν πολύ χαμηλά αποφάσισε να αλλάξει πορεία.
Σταμάτησε να ακολουθεί τον Νο1 υποψιαζόμενος από το χαμηλό ύψος ότι κάτι δεν πάει καλά. Οριζοντίωσε αρχικά το αεροσκάφος του και παίρνοντας στη συνέχεια ύψος, κατάφερε να γλυτώσει την πρόσκρουση στη θάλασσα κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Εκείνη τη στιγμή οι ενδείξεις που υπάρχουν δείχνουν πως βρισκόταν περίπου 160 μέτρα πάνω από τη θάλασσα.
Τα δύο σενάρια για την πτώση του μοιραίου αεροσκάφους
Ακολούθως, μεταβίβασε στη βάση του ότι έχασε από το πεδίο του τον Νο1 του σχηματισμού.
Κανονικά ο δεύτερος έπρεπε να ακολουθεί τον πρώτο, ωστόσο φάνηκε πως η επιλογή του να αγνοήσει τον κανόνα, τον έσωσε.