Νέο σύστημα τιμολόγησης των εισιτηρίων καθιερώνει ο ΟΑΣΑ για τους επιβάτες των μέσων μεταφοράς. Η τιμή του εισιτηρίου πλέον θα καθορίζεται ανάλογα με την απόσταση που διανύει ο επιβάτης. Για την εφαρμογή της αναλογικής τιμολόγησης η Αττική, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Star, χωρίζεται σε πέντε ζώνες, βάσει μελέτης του ΟΑΣΑ: Η πρώτη περιλαμβάνει το […]
Νέο σύστημα τιμολόγησης των εισιτηρίων καθιερώνει ο ΟΑΣΑ για τους επιβάτες των μέσων μεταφοράς. Η τιμή του εισιτηρίου πλέον θα καθορίζεται ανάλογα με την απόσταση που διανύει ο επιβάτης.
Για την εφαρμογή της αναλογικής τιμολόγησης η Αττική, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Star, χωρίζεται σε πέντε ζώνες, βάσει μελέτης του ΟΑΣΑ:
- Η πρώτη περιλαμβάνει το κέντρο της Αθήνας, του Πειραιά και των κοντινών δήμων.
- Η δεύτερη περιλαμβάνει τον βόρειο τομέα, περιοχές δηλαδή όπως η Αγία Παρασκευή, το Χαλάνδρι και η Κηφισιά, αλλά και τον νότιο τομέα με περιοχές όπως η Βούλα και η Βουλιαγμένη
- Η τρίτη ζώνη τον ανατολικό και δυτικό τομέα.
- Η τέταρτη το αεροδρόμιο όπου εκεί είναι διαφορετική η τιμολογιακή πολιτική
- Η πέμπτη ζώνη περιλαμβάνει τις περιοχές της υπόλοιπης Αττικής.
Με το νέο σύστημα τιμολόγησης, ο επιβάτης θα χρεώνεται ανάλογα με τη διαδρομή που θα κάνει. Σήμερα είτε διανύσει μια απόσταση 20 σταθμών είτε δύο χρεώνεται το ίδιο. Η αναλογικότητα θα φέρει μειώσεις, αλλά και αυξήσεις στην τιμή μετακίνησης. Για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του νέου συστήματος θα χρειαστεί χρόνος.
Πάντως στη μελέτη αναφέρεται ότι η τιμή του εισιτηρίου θα αυξάνεται εάν ο επιβάτης αλλάζει ζώνη, ενώ η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου διευκολύνει το σχεδιασμό για νέο ζωνικό σύστημα. Ο υπολογισμός της απόστασης θα είναι πιο εύκολος, αφού ο επιβάτης επικυρώνει το εισιτήριό του στις πύλες των σταθμών.