Ελλείψεις προϊόντων: Οι Έλληνες φοβούνται για το μέλλον, γεμίζουν τα ντουλάπια

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ελλείψεις προϊόντων: Οι Έλληνες φοβούνται για το μέλλον, γεμίζουν τα ντουλάπια

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

Ελλείψεις προϊόντων :Αποθηκεύουν τρόφιμα λόγω του πολέμου στην Ουκρανία τα ελληνικά νοικοκυριά

30.03.2022 | 16:15

Αύξηση 5,1% παρουσίασε ο τζίρος σε αξία του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των Νησιών) την εβδομάδα πριν την Καθαρά Δευτέρα (πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου), σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας NielsenIQ, πολύ μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις τους σε αξία παρουσίασαν την εβδομάδα πριν την Καθαρά Δευτέρα (πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου), σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (δεύτερη εβδομάδα του Μαρτίου), πολλές κατηγορίες τροφίμων, όπως τα ζυμαρικά (+43,6%), τα άλευρα, τα όσπρια (+20,6%), αλλά και το κονσερβοποιημένο κρέας (+64,8%). Όπως αναφέρει σχετικά η εταιρεία, η εκτόξευση των πωλήσεων για αυτές τις κατηγορίες συνδέεται περισσότερο με τον φόβο των αγοραστών λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, καθώς και με την ανησυχία τους για την αύξηση των τιμών σε συγκεκριμένες κατηγορίες τροφίμων.

Την ίδια στιγμή, μεγάλες είναι οι ανατιμήσεις σε ορισμένες βασικές κατηγορίες καθημερινής χρήσης. Συγκεκριμένα τα σπορέλαια, την συγκεκριμένη περίοδο, αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 37,4% και το ελαιόλαδο κατά 33,9%, ανάπτυξη αυτή οφείλεται σε συντριπτικό βαθμό σε αύξηση της μέσης τιμής πώλησης και όχι σε αύξηση του όγκου και της ζήτησης.

Η μεγάλη κατηγορία των Bazaar προϊόντων

Από τα στοιχεία της NielsenIQ όλες οι μεγάλες προϊοντικές κατηγορίες, παρουσίασαν θετική τάση την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου. Πιο συγκεκριμένα τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα σημείωσαν την πιο συγκρατημένη θετική τάση, στο +1,1%, γεγονός που πιθανότατα να συνδέεται και με την επιστροφή των καταναλωτών στις λαϊκές αγορές, καθώς φέτος δεν ίσχυαν περιοριστικά μέτρα.

Αντίστοιχα την πιο θετική τάση της τάξεως του 41,7% παρουσιάζει η μεγάλη κατηγορία των Bazaar προϊόντων (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.), καθώς την περυσινή χρονιά υπήρχαν περιορισμοί στην πώληση ορισμένων κατηγοριών διαρκών αγαθών από το κανάλι των σούπερ μάρκετ. Όσον αφορά στα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά (FMCGs), παρουσίασαν στο σύνολό τους σχεδόν ίδια τάση με το σύνολο της αγοράς, στο +5%, με τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης να σημειώνουν την μεγαλύτερη αύξηση στο +9,1%. Ακολούθησαν τα τρόφιμα & ποτά στο +4,6% και οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα οικιακής χρήσης με +4,5%.

Πηγή: ΟΤ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Γιάννης Ζουγανέλης για το σπίτι του που κάηκε: Ένα μεγάλο ευχαριστώ, οι Έλληνες είμαστε ίσως οι πιο αλληλέγγυοι 30.03.2022 | 16:15
Τραγωδία στη Γαλλία, νεκρός ο πιλότος που αγνοείτο - Δείτε συγκλονιστικό βίντεο από τη συντριβή του αεροσκάφους 30.03.2022 | 16:15
Μπουνιές και σφαλιάρες στη Βουλή της Τουρκίας – Η ατάκα βουλευτή που «άναψε φωτιές» 30.03.2022 | 16:15
Τσιτσιπάς για τις πυρκαγιές στην Ελλάδα: Ας ενωθούμε όλοι μαζί και θα βγούμε πιο δυνατοί από τις στάχτες 30.03.2022 | 16:15
Νεκρός 30χρονος αστυνομικός και μία 94χρονη έπειτα από τη σύγκρουση μηχανής με ΙΧ 30.03.2022 | 16:15
Άνδρος: «Ένιωσα ότι θα πέσω στη θάλασσα» - Τι λέει η οδηγός του ΙΧ που βρέθηκε στον «αέρα» 30.03.2022 | 16:15
Ανατριχιαστικό βίντεο: Παιδόφιλος σέρνει σε σακούλα 12χρονη για να την κάνει σκλάβα του σεξ στη Βραζιλία 30.03.2022 | 16:15
Πιο κοντά από ποτέ σε συμφωνία κατάπαυσης του πυρός στη Γάζα, λέει ο Μπάιντεν - «Δεν θέλω να το γρουσουζέψω» 30.03.2022 | 16:15
Exit mobile version