Όσκαρ 2025 υποψηφιότητες: Απουσίες και εκπλήξεις

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Όσκαρ 2025 υποψηφιότητες: Απουσίες και εκπλήξεις

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

Όσκαρ 2025 υποψηφιότητες: Η δυναμική είσοδος του «The Substance» και του «I'm Still Here» και οι ηχηρές απουσίες

23.01.2025 | 22:46

Την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου, η Ακαδημία ανακοίνωσε τις υποψηφιότητες για τα φετινά Όσκαρ, με την ταινία «Emilia Pérez» να ξεχωρίζει, συγκεντρώνοντας 13 υποψηφιότητες. Ακολουθούν οι ταινίες «The Brutalist» και «Wicked» με 10 υποψηφιότητες η καθεμία. Παρά τις προβλέψεις από τις υποψηφιότητες των σωματείων και τα βραβεία που προηγήθηκαν, υπήρξαν πολλές ανατροπές, με μεγάλα ονόματα όπως η Αντζελίνα Τζολί και ο Ντένζελ Ουάσινγκτον να μένουν εκτός, ενώ σημειώθηκαν και σημαντικές εκπλήξεις.

Η Αντζελίνα Τζολί για την ταινία «Maria»

Η Τζολί αποθεώθηκε στο Φεστιβάλ Βενετίας για την ερμηνεία της ως Μαρία Κάλλας, αλλά στα βραβεία που ακολούθησαν, η ταινία του Πάμπλο Λαρέν αντιμετωπίστηκε με ηχηρή αδιαφορία… Παρότι ο σκηνοθέτης έχει οδηγήσει στο παρελθόν ηθοποιούς όπως η Νάταλι Πόρτμαν («Jackie») και η Κρίστεν Στιούαρτ («Spencer») σε υποψηφιότητες Όσκαρ, η Τζολί έμεινε εκτός, λόγω του υψηλού ανταγωνισμού στην κατηγορία της καλύτερης ηθοποιού.

Η Σελένα Γκόμεζ για το «Β’ Γυναικείου Ρόλου» στην ταινία «Emilia Pérez»

Παρά τις 13 υποψηφιότητες της ταινίας, η Σελένα Γκόμεζ, το μεγαλύτερο όνομα του καστ, έμεινε εκτός της κατηγορίας για το Β’ Γυναικείο Ρόλο. Αντίθετα, η Αριάνα Γκράντε εντυπωσίασε με την υποψηφιότητά της για το «Wicked», αποδεικνύοντας ότι η Ακαδημία είναι πρόθυμη να αγκαλιάσει pop stars που κάνουν το άλμα σε πιο «σοβαρές» παραγωγές.

Το «Gladiator II» και ο Ντένζελ Ουάσινγκτον

Η πολυαναμενόμενη συνέχεια του βραβευμένου «Gladiator» κατάφερε να αποσπάσει μόνο μία υποψηφιότητα, αυτή για τον «Σχεδιασμό Κοστουμιών». Παρά την εμπορική επιτυχία και τον αρχικό ενθουσιασμό γύρω από την ερμηνεία του Ντένζελ Ουάσινγκτον, η ταινία του Ρίντλεϊ Σκοτ δεν κατάφερε να πείσει την Ακαδημία για περισσότερη αναγνώριση.

Ο Ντενί Βιλνέβ για τη σκηνοθεσία του «Dune: Part II»

Παρά τις εξαιρετικές κριτικές και την εμπορική επιτυχία της δεύτερης ταινίας της σειράς, ο Βιλνέβ δεν προτάθηκε στην κατηγορία της σκηνοθεσίας για το  «Dune: Part II». Η τριλογία του συγκρίνεται συχνά με αυτή του Πίτερ Τζάκσον για τον «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών», που θριάμβευσε στα Όσκαρ με την τρίτη της ταινία, ο σκηνοθέτης όμως έμεινε εκτός κούρσας με το σίκουελ του Dune.

Ο Έντουαρντ Μπέργκερ στη σκηνοθεσία του «Conclave»

Η νέα ταινία του σκηνοθέτη του «All Quiet on the Western Front» εξασφάλισε οκτώ υποψηφιότητες, συμπεριλαμβανομένης της «Καλύτερης Ταινίας», αλλά ο ίδιος έμεινε εκτός της κατηγορίας σκηνοθεσίας. Ωστόσο, αυτό δεν επηρεάζει τις πιθανότητες της ταινίας για το μεγάλο βραβείο, όπως συνέβη και με ταινίες όπως το «Green Book» και το «CODA».

Ο Ντάνιελ Κρεγκ για την ταινία «Queer»

Ο Ντάνιελ Κρεγκ συγκέντρωσε εξαιρετικές κριτικές για την ερμηνεία του στην ταινία του Λούκα Γκουαντανίνο, αλλά παρότι τιμήθηκε με βραβείο από το National Board of Review και υποψηφιότητα στις Χρυσές Σφαίρες, δεν κατάφερε να εξασφαλίσει υποψηφιότητα στα Όσκαρ.

Η Πάμελα Άντερσον στο «Α’ Γυναικείου Ρόλου» για το «Last Showgirl»

Η Άντερσον προκάλεσε αίσθηση με την ερμηνεία της ως Σέλι Γκάρντνερ, αλλά παρότι τιμήθηκε με υποψηφιότητες στα Gotham Awards και τις Χρυσές Σφαίρες, δεν κατάφερε να κερδίσει υποψηφιότητα στα Όσκαρ, σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική χρονιά.

Ο Κλάρενς Μακλίν για το «Β’ Αντρικού Ρόλου» για το «Sing Sing»

Η ταινία «Sing Sing» κέρδισε επαίνους και εξασφάλισε τρεις υποψηφιότητες, αλλά ο Μακλίν, παρότι φαβορί, δεν προτάθηκε για την ερμηνεία του. Ωστόσο, συμμετέχει στην κατηγορία «Καλύτερου Διασκευασμένου Σεναρίου», καθώς συνυπέγραψε το σενάριο.

Η μουσική του «Challengers»

Το soundtrack των Τρεντ Ρέζνορ και Άτικους Ρος για την ταινία “Challengers” αγαπήθηκε από το κοινό, αλλά δεν κατάφερε να κερδίσει υποψηφιότητα στην κατηγορία της «Καλύτερης Μουσικής».

Η Μάργκαρετ Κούαλι για το «The Substance»

Η απαιτητική ερμηνεία της Μάργκαρετ Κούαλι στη συγκεκριμένη ταινία επισκιάστηκε από την έντονη παρουσία της Ντέμι Μουρ, που κέρδισε τις εντυπώσεις στη διάρκεια της κινηματογραφικής σεζόν.

Το «Wicked» στο «Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο»

Παρότι η ταινία συγκέντρωσε συνολικά δέκα υποψηφιότητες, δεν κατάφερε να βρεθεί στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Οι εκπλήξεις

Ο Τζέρεμι Στρονγκ λαμβάνει την πρώτη του υποψηφιότητα Όσκαρ

Ο ηθοποιός της σειράς «Succession» προτάθηκε για το «The Apprentice», όπου ενσάρκωσε τον Ρόι Κον. Παρότι η ταινία είχε αρκετές αντιδράσεις λόγω της πολιτικής της φύσης, ο Στρονγκ κέρδισε τη στήριξη της Ακαδημίας και βρέθηκε στην κατηγορία «Β’ Αντρικού Ρόλου».

Η ταινία τρόμου «The Substance» ανάμεσα στις υποψήφιες για «Καλύτερη Ταινία»

Παρότι η ταινία θεωρούνταν αουτσάιντερ, κατάφερε να εξασφαλίσει θέση στην κατηγορία «Καλύτερη Ταινία». Οι τολμηρές σκηνές της και η ερμηνεία της Ντέμι Μουρ φαίνεται πως έπεισαν τα μέλη της Ακαδημίας. Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί και το γεγονός, πως η 62χρονη σταρ διεκδικεί το πρώτο Όσκαρ της καριέρας της.

Η Φερνάντα Τόρες στην «Καλύτερη Γυναικεία Ερμηνεία»

Η Φερνάντα Τόρες κατάφερε να ξεχωρίσει για την ερμηνεία της στο «I’m Still Here», παρά τον ανταγωνισμό από ονόματα όπως η Νικόλ Κίντμαν και η Κέιτ Γουίνσλετ. Μετά τη νίκη της στις Χρυσές Σφαίρες, η υποστήριξη προς την ταινία αυξήθηκε, ιδιαίτερα από τα social media, φέρνοντάς την και στην κατηγορία της «Καλύτερης Ταινίας».

Το «Better Man» στα «Καλύτερα Οπτικά Εφέ»

Παρότι η ταινία για τη ζωή του Ρόμπι Γουίλιαμς δεν είχε εμπορική επιτυχία, οι εντυπωσιακές σκηνές με τους χιμπαντζήδες και τα εφέ της, κατάφεραν να τραβήξουν την προσοχή της Ακαδημίας.

Ετικέτες
Exit mobile version